NL200@Ongame
Villain er en TAG 22/17/2,8 fætter over 320 hænder. Han 3better ikke særlig meget (5%) og endnu mindre (4%) fra blinds.
Jeg har spillet 16/15/2,3 over 100 hænder pga en mega donk (joeberle).
Min stack har jeg næsten lige fået i to pots.. begge mod maxxll_1
De forløb således:
Dealing to Razga4: [Q♠, A♠]
maxxll_1 raises $8 to $8
Razga4 raises $25 to $25
dyshman123 folds
joeberle folds
maxxll_1 calls $17
--- Dealing flop [2♠, J♥, 6♥]
maxxll_1 checks
Razga4 checks
--- Dealing turn [5♠]
maxxll_1 bets $34
Razga4 raises $100 to $100
maxxll_1 calls $66
--- Dealing river [6♣]
maxxll_1 checks
Razga4 checks
Han viser A7♥
Og så meget kort efter
Dealing to Razga4: [Q♣, Q♦]
BommelTommel folds
maxxll_1 raises $8 to $8
Razga4 raises $25 to $25
dyshman123 folds
joeberle folds
maxxll_1 calls $17
--- Dealing flop [2♠, 8♥, 4♦]
maxxll_1 bets $36
Razga4 raises $111 to $111
maxxll_1 raises $136 to $172 [all in]
Razga4 calls $61
--- Dealing turn [3♥]
--- Dealing river [4♥]
Han viser JJ
Men nu til hånden mod BommelTommel - altså ikke samme villain som de to foregående hænder!!
Seat 7: BommelTommel ($198)
Seat 8: maxxll_1 ($244)
Seat 9: Razga4 ($615.65)
Seat 3: dyshman123 ($261.30)
Seat 6: joeberle ($415.45)
BommelTommel posts small blind ($1)
maxxll_1 posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Razga4: [Q♣, Q♥]
Razga4 raises $8 to $8
dyshman123 folds
joeberle folds
BommelTommel calls $7
maxxll_1 folds
--- Dealing flop [4♠, 6♣, 7♥] - $18
BommelTommel checks
Razga4 bets $14
BommelTommel raises $40 to $40
Razga4 calls $26
--- Dealing turn [A♣] - $98
BommelTommel bets $60
Razga4 folds
Jeg var tæt på at folde floppet, men blev enig med mig selv om at det var aaaalt for weak. Nogle der pusher? Villain har forresten kun CR flop én gang ud af 11 mulige før.
Er i tvivl om en 23/17's range på sådan et flop, så alle kommentarer er velkomne!
\Razga
NL200: QQ sanity check
Jeg tror skam det er ganske fint. Floppet klonker ganske godt i hans range, og vi slår vel kun noget 55, 88, 89 osv.
Jeg flatter også flop og ser turn an, men problemet er sgu at man kommer til at folde faktisk any turn hvis han barreller videre.
@djowgern
men problemet er sgu at man kommer til at folde faktisk any turn hvis han barreller videre.
Lige præcis! Derfor jeg er i tvivl.
Synes linjen ser fin ud hvis du folder nu. Et set er rigtig meget i hans range hvis han aldrig rigtig er ude i ballade, og med et A på turn, hvilket også nogen gange rammer han range, måske endda med 2 par nu synes jeg et fold ser fint ud.
Alt for nederen at skulle kalde de $60 nu for at skulle folde til under halv pot på river selvom den blanker fordi man bare næsten aldrig er god.
Flop fold har jeg svært ved, selv mod de strammeste af de strammeste. Lidt afhængig af feel folder jeg aldrig et så obvious barrell card på turn, men mod nogle typer er den god nok hvis de skyder. Som udgangspunkt call flop, evaluer turn, og evaluer river hvis du evaluerer call turn :P
Hvis ens default play er at folde any turn, skal man nok sørge for at tage den her linje med alle sine nut hænder, og måske ikke lige altid folde turn i spots som dem her.
Tager 100% denne linje med alle mine nut hænder. Kan ikke lige se hvilken linje man ellers skulle tage..
Hvorfor checker du ikke flop bag, når du ikke aner, hvordan du skal spille hånden på turn efter hans flop reraise?
Hvad sker der btw for din postflop sizing i hånd 2? Den er vel ca. så dårlig, som den kan blive?
Hvis han er så nitty, som du giver udtryk for, så check floppet bag. Så får du alligevel aldrig mere end 1 street value, hvorfor du ligeså godt kan få den på turn fra 88, 99 og TT, som vel er det, du håber han har?
Det gør samtidig hånden markant nemmere at spille + du kommer til SD ca. hver gang.
Enig i at betsizing i hånd 2 ikke lige er optimal ;) Man er vel ikke perfekt.
Check flop i den aktuelle hånd er bestemt en mulighed. Ang. nittyness, så har jeg kun stats på ham, så det er alt vi kan gå ud fra.
jeg ville folde turn. Esset er slet ikke så blankt endda.
jeg ville også nøjes med at calle AQ på turn, men whatever...
Villains range på floppet kan bestå af: sets(44, 66, 77), 55, overkort(fx: AQ, AJ, ATs, KQs). Jeg tror ikke så meget på suitede connecters da det er sjældent at folk flatter disse OOP mod en HJ-raiser. Normalt plejer de at folde eller 3bette.
Afhængig af hvordan du vægter hans range, så kan du gøre alt fra at folde floppet til at calle 1, 2 eller 3 gange.
A'et på turn er dog det værste kort da stort set samtlige hans bluffs rammer dette, så det må altså blive et fold herfra.
Gutten virker her dog ret stram, men sample sizen er lille nok til at jeg vil calle flop. Hvis han better blank turn igen ender jeg med et fold.
EDIT: Jeg elsker i øvrigt at lave små bluff-c/r i villains sted på disse lave flops mod UTG- og HJ-raisere hvis de cbetter med en frekvens i den høje ende. De har meget tit overkort og ender med at folde.