Hej Pn'er
Villain er reg og spiller - 29/27/3 over 100 hænder
Eftersom vi rammer turn her, hvad er vores plan så? Er det std at gå broke eller c/c vi ?
eat 8: schnydlo78 ($98.20)
Seat 9: Hero ($201)
Seat 4: davi&cin ($92.50)
Seat 7: Villain ($229.75)
schnydlo78 posts small blind ($1)
Hero posts big blind ($2)
---
Dealing to Hero: [J♥, A♣]
davi&cin folds
Villain raises $6 to $6
schnydlo78 calls $5
Hero raises $22 to $24
Villain calls $18
schnydlo78 folds
--- Dealing flop [4♣, 3♠, 8♦] - 48
Hero bets $30
Villain calls $30
--- Dealing turn [A♠] - 108
Hero checks
Villain bets $50
Hero??
NL200 reraised pot hits turn
Tvivler på han caller floppet med AK/AQ og så er det kun 88/44/33 du går død til hvis han har lavet et lidt løst call preflop. Jeg skyder normalt turn her da det er et oplagt 2nd barrel kort. Som spillet caller jeg turn og evaluere river.
Kan ikke se andre fornuftige løsninger end call på turn. AJ er ikke voldsomt meget stærkere, end en bluff-catcher her, så synes raise er skidt. Lad ham spasse ud, hvis han intet har, og pot-control, hvis han har settet.
MVH Skod
Er det ikke et semi-skidt board at c-bette som action er preflop? Villain folder vel nærmest aldrig en hånd her, mens alle hænder han kalder med slår os.
Jeg har ikke umiddelbart selv en bedre løsning, men har tænkt en del over spottet da man jo rimelig ofte er i det, men villain skal da være pænt fish for at folde noget på floppet.
Check/fold er heller ikke en optimal løsning, men måske c/f kombineret med CR hvor vi så er nødt til at have OP's en gang i mellem også
@Skod
check/caller du så også river og bliver vi ikke valuetownet?
Jeg synes det er et helt fint board at c-bette. Der skal være farvetræk også, før jeg ikke gør det her.
Hvis man skal gøre noget anderledes, så kan man nøjes med at calle preflop, da AJ spiller ret skidt OOP i 3-bettede pots.
Jeg har svært ved at gøre andet end at chack-calle river, afhængig af gut-feeling. Har han et eller andet set eller noget, så må vi jo bare skrive en note og komme videre.
MVH Skod
@ Skod
Synes du det er forkert at 3bette AJ oop mod en reg der raiser og caller loose?
@Joonas
Netop i denne hånd følte jeg ikke, at det var nogen god ide at bette turn, da alle hænder jeg slår folder.. Det betyder ikke, at denne løsning er optimal, men derfor jeg poster for at respons..
@Perbaad
Jeg synes ikke det er forkert nej. Pointen er du stiller dig selv i en dum situation utroligt tit, da du bygger en stor pot mod en dygtig spiller OOP, hvor du usandsynligt ofte er tvunget til at folde, når han giver modstand.
Jeg nøjes indimellem med at calle AJ, AQ, KQ, KJs i stedet for, og så smider jeg nogle SC's ind i min 3-bet range istedet, da de meget ofte har så god equity, at vi kan spille dem uden noget behov for pot-control.
Med dine SC's c-better du jo og tager hjem på 9/10 A-high boards alligevel.
Når man kun caller med AJ, AQ-ish, så har vi oftere toppen af vores range, og villain kan derfor ofte betale os af med ringere J's, Q's, eller A's når vi rammer, samtidig med, at vi ikke for bygget en stor pot OOP, med en hånd vi meget sjældent ønsker at stacke af med.
MVH Skod
Bet nu turn ligesom du gør med dine air hænder. Det er rigtig skidt at checke her. A er ikke et godt kort for villain og derfor vil han næsten altid checke behind med sit SD value - engang imellem better han måske turn for at bet folde fx KK-99 og ellers checke behind på river, dog rigtig tvivlsomt.
Hvis han har floatet floppet med nottingham kan du måske få ham til at bette turn - men hvis han har et read på dig, at du potkontroller helt vildt, som du jo gør, er det et skidt kort for ham at begynde at bluffe på - og det er det også uanset hans read på dig. Og derfor kan du måske cc turn for at cf river... Men det gør vi jo ikke rigtig når vi har turnet top par + potten er kæmpe og stakken lille...
Eftersom vi rammer turn her, hvad er vores plan så? Er det std at gå broke eller c/c vi ?
-vi prøver at vælge den mulighed med størst ev. cc er skidt jfr ovenfor. Hvornår er det mere sandsynligt at du bluffer: når du better turn igen eller du cc turn/du checker turn, han checker bagved og better river? Og som sagt balancerer du bedre når du better turn igen...
@Joonas
Det afhænger af villain må jeg indrømme og det nok kun 5/10 gange jeg gør...
Er det et direkte leak at lade være med at bette turn her med draws, bluffs, KK, QQ etc som du skriver ?
@Perbaad
Leak eller ej:
1. Villain får lettere ved at sætte dig på en snæver range, hvis du spiller som du nævner. Dette giver mulighed for at spille mere "perfekt" mod dig i 3 bettede pots.
2. Du får svært ved at sætte Villain i svære spots, hvis du ikke udnytter en lang række af de oplagte second barrel cards som du har (burde have?) i din range.
3. Villain opnår præcis det han vil - nemlig pot control med sine mellempar eller endog bunden af hans range og dermed får vi ikke hevet villain ud af sin comfort zone som de fleste har i 3 bettede pots med "marginale" hænder.