Hejsa,
Er denne hånd ringe spillet og ren spew?
Villian er bordets største donk og hedder 64/50/10 - han har kun en gaspedal og ingen bremser.
Button har en steal% på 23 og hedder 12/5/1.
Jeg flatter i SB fordi jeg regner med at kunne stakke button af meget ofte hvis jeg rammer set.
Jeg har selv spiller 25/22/2,7 i denne session og har svinget frem og tilbage på plus/minus 50$ på dette bord, så ik det vilde. Har ikke været til showdown på bordet.
GAME #1251213682: Texas Hold'em NL $1/$2 04-Nov-2008 10:02:07
Table Sanniquellie
Seat 1: VILLIAN ($238.91 in chips)
Seat 3: Tuscaniii ($226.95 in chips)
Seat 5: djbarCA ($29.70 in chips)
Seat 6: jayod333 ($61.74 in chips)
Seat 8: STFUFTW ($200.00 in chips) DEALER
Seat 10: HERO ($195.00 in chips)
HERO: Post SB $1.00
VILLIAN: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO 8♣ 8♦
Tuscaniii: Fold
djbarCA: Call $2.00
jayod333: Call $2.00
STFUFTW: Raise (NF) $13.80
HERO: Call $12.80
VILLIAN: Call $11.80
djbarCA: Fold
jayod333: Call $11.80
*** FLOP *** 10♣ 6♠ 6♣
HERO: Check
VILLIAN: Bet $24.00
jayod333: Fold
STFUFTW: Fold
HERO: Call $24.00
*** TURN *** 9♣
HERO: Check
VILLIAN: Bet $34.00
HERO: Call $34.00
*** RIVER *** 7♥
HERO: Bet $123.20 <----- ren spew ?
Alle kommentar modtages gerne.
Sugeren
NL200 - rivered str8 vs super agro
Hvorfor vente til river med at byde selv? Du starter selv med at sige:
"Jeg flatter i SB fordi jeg regner med at kunne stakke button af meget ofte hvis jeg rammer set."
Flop: På floppet rammer du ike dit set. Villain som nok er aggro skyder altså (godt nok halv pot men still) ud i 2nd postion i en 4vejs. Nu sidder du så oop imod ham og vil calle? I dont like it. Han vil skyde stort set samtlige turns igen har du lge fortalt jo og det eneste kort du så reelt gerne vil se er en 8er mere.
Altså fold flop eller alternativt give nakken, hvis han er virklig virklig vildbasse...
Turn: Som spillet rammer du jo et turn, der ser fint ud pga. str8 flush træk, men det er faktisk ikke særlig godt. Hvis vildbassen har skudt med flushtræk er du stadig drawing slim til et hus og får måske ikke betaling. Desuden er der kommet endnu et overkort til dit par.
River: Altså hvis han har 6eren var han ikke bange for den obvious flush på turn, så mon ikke han skyder river igen :). Jeg ville bestem check-snappe, hvis jeg sku have skillinger ind på river.
damster
ps. theres no such thing as "ren spew" - det er poker et spil med for mange marginaler til... :)
Har du set Villian spille draws før og hvordan gør han?
Har du set Villian ryger til showdown med TPGK på et draw-ish board ?
Hans betting size på turn vil dog gøre mig lettere bekymret og ved ik helt hvordan jeg skal tolke en aggro donk bet på turn på denne måde
Jeg antager at villain er aggressiv over alle streets.
En så aggressiv villain skyder forventelig turn og river igen og dermed skal vi kalde 3 streets for at komme til showdown, så jeg folder bare floppet da vores hånd pt er svag og vi kun har to outs til at improve (og vi kan være drawing dead).
Som spillet check/caller jeg river; lad ham bluffe igen med A3o eller 5♦4♦.
Jørn
Hejsa,
Tak for svarene.
Tror i fremtiden så folder jeg nok bare 88 i ovenstående scenarie på floppet.
Man snap fist pump caller mit all in og viser K♣ Q♣ op og dermed flush
Suk =)
Sugeren
Fold eller raise flop er jeg mest til, sådan nogle wild bandits slipper ikke så gerne A høj eller noget der minder om draws på de flops. Igen er det så høj varians, og man kan folde flop og "finde et bedre spot", men jeg er generelt ikke meget for at lade superdonks gå for meget på omgang når man nu endelig fanger et spot mod dem.