NL200: Rivered TP i problemer

#1| 0

NL200@Ongame

Jeg spiller på Betfair og derfor under nyt nick. Villain kan derfor ikke ane hvem jeg er. Jeg har spillet ret nittet i de hænder jeg har været ved bordet (ca 40) da jeg ikke har fået noget at arbejde med. Stats siger 15/15 og har 3bettet en enkelt gang hvor jeg tog ned.

Villain spiller 20/17/3,8 med en 3bet på 7%. Fold to 3bet 81% (13/16) og fold steal to reraise på 86% (6/7). Dette er over 370 hænder. Desuden folder han 63% til cbets.

Grundet villains meget høje fold to 3bet og mit tighte image forsøger jeg at 3bette QJo fra BB.

Seat 1: jackwilldrum (210.35)
Seat 3: Hero (199)
Seat 6: schabinski (301.90)
Seat 7: 2beararms (270)
Seat 8: anemos2004 (415.65)
jackwilldrum posts small blind (1)
Hero posts big blind (2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q, J]
schabinski raises 6 to 6
2beararms folds
anemos2004 folds
jackwilldrum folds
Hero raises 16 to 18
schabinski calls 12
--- Dealing flop [3, 4, 2] - $37
Hero bets 18
schabinski calls 18
--- Dealing turn [2] - $73
Hero checks
schabinski checks
--- Dealing river [J] - $73
Hero bets 43
schabinski raises 265.90 to 265.90 [all in]
Hero???

Jeg er i tvivl om jeg skal cbette det flop. Det er jo ikke skide mange hænder han folder. I situationen cbettede jeg da jeg skævede til hans "fold to cbet" stat.

River er for value mod hans mellem par 99/TT.

Folder vi bare?

Andre kommentarer til linjen eller hånden generelt er som altid velkomne.

28-07-2010 15:20 #2| 0

Hvad er grunden til at du ikke fyrer 2nd barrel afsted når du ved han kalder dit flop ½-potbet like anyday.

28-07-2010 15:55 #3| 0

C-better nærmest aldrig her, da villians range er super stærk + han floater en stor del af den range der ikke har ramt. Desuden vil jeg heller ikke være ovenud ttilfreds hvis jeg klonker et af mine kort på turn efter han caller.

River er klam med den beskrivelse du har af villian. Han kunne sagtens spille Ak, Aq og enkelte flushdraws sådan her, så derfor har jeg svært ved at bet/folde river. Jeg kan bedst lide c/c på river, da det virker lidt søgt at få value fra 99 og 1010 alene. Især når det er et spot hvor vi ofte vil blive udspillet af gode villians. C/C river beskytter også vores range vi checker river med.

Som std skal jeg have et solidt read på villian for ikke at call river når jeg har bettet, selvom det er lidt klamt.

28-07-2010 16:53 #4| 0

@ Peter

Hvis villain ikke folder floppet, hvorfor skulle han så folde det blankeste kort i decket?

Jeg checker flopperen anyday.

28-07-2010 17:01 #5| 0

True, men så ser jeg ingen grund til at c-bette, hvis det er for at give op på turn alligevel. Vi må dog trods alt få lidt respekt fra anden tønde jf. vores image. Jeg kan dog bedre lide c/f postflop linjen. Med noget AJo værk skyder jeg dog gerne et par barrels hvor vi har lidt outs, men QJo er lige svag nok.

28-07-2010 17:03 #6| 0

Altså - jeg ville formode, at villain bettede de fleste af sine hænder på turn, pånær de marginale made hands. Har han floatet air, så better han vel turn de fleste gange? Har han decket crushed, så better han vel stadig turn de fleste gange, fordi han gerne vil stacke dig? Hvis du er bange for at komme til at folde den bedste hånd på river ved at bet/folde, så har jeg intet imod at c/c. Det er trods alt dyrere at bet/folde og ikke komme til SD, end det er at c/c med risikoen for at misse lidt value, hvis han checker 88 bag eller lignende.

Det kan godt være, at villain repper stærkt, givet han caller en nits 3-bet, efter han selv har åbnet UTG, men Razga repper da immervæk også stærkt, når har nittet den af og nu 3-better en forholdsvis stram UTG-åbner?

Jeg tror sgu, jeg caller som spillet. Men det er mest ud fra en betragtning om, at han ikke rigtig repper noget, og Razga størstedelen af tiden at best han en J eller TT or so. Selvfølgelig kan Razga have en monster her aswell, såfremt han har misset et turn CR, men i villains optik vil jeg altid formode, at en forholdsvis unknown tager bet, bet, bet linjen i en 3-bettet pot med sine stærke hænder, indtil noget andet er bevist.

28-07-2010 17:37 #7| 0

Desuden enig i at hvis vi c-better floppet her må det være for at skyde 3-barrels. Kan godt være vi har et stramt image, men villian vi næsten altid tage 1 kort af.

28-07-2010 17:48 #8| 0

River er et temmelig let fold i min bog.

Hvis han virkelig vil bluffe skyder han turn. Med den beskrivelse du har af Villain har han nok en ret stærk calling range til 3bets hvorfor jeg ikke bryder mig om at skyde floppet.

Skyder jeg floppet tror jeg det bliver mindst 2 barrels, men heller ikke det er super fedt da han sagtens kan sætte dig på Ax og calle ret light ned hvis str8en misser.

Preflop er iøvrigt helt fint med mig.

Som spillet er river iøvrigt et helt fint bet. De fleste af de hænder du prøver at bluffcatche mod på river er FD som rigtig ofte skyder turn. Hvis du checker vil han rigtig ofte checke nogle midpp og måske Ax hænder ned som godt kan calle et bet.

28-07-2010 18:22 #9| 0

Jeg kunne sagtens se mig selv tyre den her ned imod en kompetent villain. HERO´s range er rimelig capped, og vi ligner egentlig ret meget, hvad vi har. En decent NL200 spiller må alt andet lige have handreadingskills, som rækker til at regne ud, at vi aldrig er monsterstærke her, medmindre vi har forsøgt et C/R på turn, hvilket jeg som villain ikke ville forvente af HERO i spottet givet, at vi har spillet ret tight, og at der ingen dynamik er endnu.

Dertil kommer det faktum at villain intet repper udover JJ, som vi på det kraftigste blocker for. Vi har investeret 80 penge, og skal betale 120 mere for at vinde 280. Jeg er ret overbevist om, at vi har fine nok odds til at look him up her, og så eventuelt få skrevet en god note ned de gange vi er bagud.

28-07-2010 19:15 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg synes slet ikke at det er godt for vores range at bette river. Jeg vil langt hellere checke og beskytte hele vores turn-check range. Når vi better river siger vi stortset at vi har rivered en J (more or less), og jeg hader at være face up. Jeg vil langt hellere check-snappe, in case han har et eller andet totalt fancy float, og desuden tror jeg også mange vil valuebette 77-TT ish fordi vi ligner AK.

Desuden tror jeg, at hvis du mener at 88-99 er i rangen, så tror jeg også at 22, 33 og 44 er i rangen. Hvis han ser dig som en kæmpe nit (15/15 er gigant nittet), så tager han helt klart et flop af med alle pocket pairs, mod din BB 3bet vs. UTG-range, som vel nok er omkring top 3% af hænder. Og jeg er ret sikker på at any set checker bag turn fordi du sjældent har noget når du checker turn.

Som spillet tror jeg den er close, det kommer an på hvor god han er.

28-07-2010 19:30 #11| 0

Som Walth også er inde på, kan jeg sagtens se villian spille små PPs på denne måde. Han formoder vel, at du har QQ+, AK+, pga. dine nittede stats so far. Ved godt din sample er meget lille!

Ved at spille små PPs mod en nit, regner han vel med at få hele stacken, når han spiker vs dit høje par. At du så ikke ligner QQ+ med din linie, gør hånden lidt tricky.

28-07-2010 21:57 #12| 0
OP

@Alle

Mange tak for svar - de hjælper allesammen.

Jeg kan se at folk ikke helt kan blive enige. Jeg kan sige at jeg foldede, så vi finder aldrig ud af hva villain havde :)

28-07-2010 22:37 #13| 0

@rnadal

Mener nu sagtens hero kan have JJ+ i sin range her, selvom han checker turn.

28-07-2010 22:41 #14| 0

Tror jeg C/C river anyday.

Min hånd er ikke pr default stærk nok til at modstå et raise, og villian har sagt han har noget via sit PF call og call flop.

Syntes ellers den er fint spillet, og som spillet folder jeg også river shove.

Men fortrækker C/C river.

29-07-2010 01:02 #15| 0

Flop: Hvis du beslutter dig for at skyde her, er det ofte du skal fyre 3 streets
Turn: Bet
River: Bet/fold ofte her, selvom bet/call ser bedre og bedre ud, hver gang jeg læser HH og historik igennem.

Du må srsly aldrig CC her!!!! Cc er kun hvis vi checker turn, men det er vi lige blevet enige om er no go ;)

29-07-2010 01:16 #16| 0
OP

@pow

Hvor vil du få chipsne til at bluffe 4 streets og folde til rivershove?

29-07-2010 01:39 #17| 0

@Pow

Vi ligner ingenting ved at checke turn+river, hvorfor der er en pæn chance for at villain valueowner sig selv med 55-TT, og derudover sparer en del penge de gange han har os crushed.
Dog er jeg enig i, at det som udgangspunkt er bedre at bette turn.

29-07-2010 03:31 #18| 0

@ Peter og flere.

Vi kan jo godt C-bette for at bette videre på mange turns, men lige præcis den turn der rammer er jo som nævnt det blankeste flop i dækket, så mon ikke han folder ca. ingenting på turn. Hvis vi skyder så blank en turn, så tror jeg vi går efter 3rd barrel, og det ved jeg ikke om jeg synes er super smart, medmindre vi har supergodt styr på skurken.

River er sgu ulæx. Ved ikke helt om vi bare kan tage for givet at villain ikke exploiter os her på NL200, men vores range er vel pretty much Jx+ skrald, så han kan jamme en del med intet.

Derudover vil hans preflopcall være noget så skrækkeligt med 22-44, så selvom vi nok ikke helt kan udelukke dem, så virker det usandsynligt.

Jeg tror IKKE på han jammer KJ, AJ ved jeg ikke, men er vel også tvivlsomt han spiller den sådan. Det virker IMO mere sandsynligt han shover nogle bustede draws, og muligvis laver noget svag made hand om til bluff. Vi taber altså kun til JJ-AA. Jeg betaler sgu nok.

Der kan selvfølgelig være andre grunde, hvis vi har historie med gutten, men vi er altså "kun" 100 BB dybe i en 3-bettet pot hvor vi river nuts. Jeg ser ikke mig selv folde.

Men det er sgu nok derfor mine showdown winnings ikke måles i winnings :(

29-07-2010 06:28 #19| 0
Pokernets ME vinder !

@skod
preflop kald med 22-44 er slet slet ikke skrækkeligt hvis vi antager hero kun 3better 3% i spottet. Implied odds er 12 for at vinde 205, mod en range der består af QQ+, AK og halvdelen af JJ comboerne basically.

30-07-2010 00:05 #20| 0

@razga

Say what? Altså, jeg giver dig obv råd ud fra hvad jeg ville ændre. Jeg ville aldrig råde til bet-bet-bet/fold her (selvom det kan være fint mod visse villains her) men fortæller dig hvad jeg mener din action burde være, i stedet for hvad du gør. Var det virklig så dårligt formuleret af mig, eller var det dig der havde kigget for dybt i natpotten? ;)

@muffies

Præcis derfor jeg synes vi altid bør checke river, hvis vi checker turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar