Lige en hurtig hånrd, hvor jeg kommer i tvivl om hvad bedste action er på river. Flop og turn er umiddelbart standard, men da flushen completer på river bliver jeg i tvivl om hvad der er bedst: c/f (for weak?), Skub (for voldsomt?) eller evt. C-C (nej vel!?).
Villian i hånden spiller med fantastiske 84/0/1.6 over godt 100 hænder. Men folder 71 % til cbets.
***** Hand History for Game 7523221057 *****
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, November 09, 07:00:45 ET 2008
Table Table 125896 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: Fatzge03 ( $258.10 USD )
Seat 4: VILLIAN ( $472.81 USD )
Seat 6: BogsideLad ( $335.28 USD )
Seat 3: HERO ( $204.80 USD )
Seat 2: BaaBoon ( $258.00 USD )
Seat 5: luckywow ( $334.04 USD )
luckywow posts small blind [$1.00 USD].
BogsideLad posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 3 ♣ 3 ♥ ]
Fatzge03 folds
BaaBoon folds
HERO raises [$7.00 USD]
VILLIAN calls [$7.00 USD]
luckywow folds
BogsideLad calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J ♠, Q ♦, 3 ♠ ] POT = 22
BogsideLad checks
HERO bets [$18.00 USD]
VILLIAN calls [$18.00 USD]
BogsideLad folds
** Dealing Turn ** [ 8 ♥ ] POT = 58
HERO bets [$47.00 USD]
VILLIAN calls [$47.00 USD]
** Dealing River ** [ 4 ♠ ] POT = 152
HERO??? Har 132 tilbage, villian dækker...
Byd løs...!
NL200: Set oop, riverbeslutning?
Skub. Han ser umiddelbart for passiv ud til til at bette mange hænder, og for dårlig til ikke at betale af med hænder der gør at vi mister rigtig meget value ved at checke. Har han farven reloader du.
Har kørt den igennem pokerstove, hvor jeg har sat hans range til at være:
JJ+, 88, 44, AsKs, AsQs, AsJs, AsTs, As9s, As8s, As7s, As6s, As5s, Ad4d, As4s, As3s, As2s, KQs, KsJs, KTs, Kd9d, Ks9s, Ks8s, QTs+, Qs9s, Q8s, JsTs, Js9s, Js8s, T9s, Ts8s, 9s8s, 9s7s, 8s7s, 8s6s, 7s6s, 7s5s, 6s5s, 6s4s, 5s4s, 4s3s, AQo, KQo, QTo+, Q8o, T9o
og den har jeg 55 procent imod... Så kan stadig ikke finde ud af hvad bedste mulighed er...
Hans passivitet kan vel også tale for et C-F. Da han næppe skubber AA, KK, AQ, KQ muligvis endda ikke QJ eller Q8.
Hmm mod sådan en makker kan jeg godt finde på at c/f'e til et shove. Tvivler på, at han floater dig for at kunne reppe en spar, og hans type plejer ikke at valuebette løst, så mit gæt er, at den går check-check (måske et lille bet fra ham), medmindre han har flushen.
@Rasseren
En Villain med de stats kan vel også sagtens sidde med Q3, J3, J8.
Jeg vil skubbe på river fordi jeg mener at jeg vil få et call fra en dårligere hånd omkring 50% af gangene, og fordi at jeg ikke ønsker at folde til et bet på fx 75$ som jo godt kan være andet end en flush, straight eller et set.
@Rasseren
Kalder du hvis han shover?
Hvis ja, så kan du ligeså godt shove selv, da der ikke er mange missed draws villain kan bluffe.
Jørn
@ Thyssen
Vil mene at c-c er selvmord af samme grund som du giver.
Så egentlig er det vel et spm om C-F eller Skub...
giver den et lille bet her... en spiller der spiller så mange flop har jo en ekstrem bred range... så kan være træk i alverdens kombinationer... men kan også være noget andet gøgel hvor han betaler light af... så et lille value og så ender jeg nok også med at calle et skub her...