NL200, skyde to barrels og chk/fold TPGK?

#1| 0

Villain er 21/18/4,8 med win%aSD på 63% (5/8). Han 3b 8%, ser mig som 22/18/3.
Villain folder cbet 60%.

Sizing på flop rammer jeg ikke helt rigtig og det får indflydelse på pottens størrelse igennem hånden.

Jeg synes dette er et af de spots, hvor man næsten ved, at disse river-calls ikke vindes tilstrækkelig mange gange. Men, man jo kan jo ikke folde TPGK til så gode odds medmindre man er sick weak, eller?
Men skåret ind til benet, hvad er det lige at semi-nitten valuebetter som vi slår eller hvor ofte er det lige at denne type floater to streets og bluffer river?

- sukho_P11751 sitting in seat 1 with €191.45 [Dealer]
- Yxel- sitting in seat 2 with €200.00
- thedarknight sitting in seat 3 with €921.90
- Hero sitting in seat 4 with €206.35
- Dexter2008 sitting in seat 5 with €209.00
- Villain sitting in seat 6 with €244.60

Yxel- posted the small blind - €1.00
thedarknight posted the big blind - €2.00
** Dealing card to Hero: K, Q
Hero raised - €6.00
Dexter2008 folded
Villain called - €6.00
sukho_P11751 folded
Yxel- folded
thedarknight folded
** Dealing the flop: 9, K, J pot $15
Hero bet - €14.00
Villain called - €14.00
** Dealing the turn: 6 pot $43
Hero bet - €30.00
Villain called - €30.00
** Dealing the river: 6 pot $103
Hero checked
Villain bet - €50.00

13-08-2010 13:37 #2| 0

Preflop

Hero raised - €6.00
Dexter2008 folded
Hero called - €6.00

Kan vidst ikke være helt rigtigt

13-08-2010 13:45 #3| 0

Sizingen på flop er ret skidt som du selv er inde på. Hvorfor bettede du så højt? Missclick?

Jeg better heller ikke så meget på turn. Jeg better omkring 21-23, da der ikke rigtigt er nogle draws vi skal beskytte os imod. Flushdrawet er en smule usandsynligt, men dog muligt.

Når jeg checker river, så er det for at snappe et ½potbet sådan som bordet har udformet sig selvom eneste form for hånd, jeg kan se villain bluffe med her, er noget QJ/JT eller lign.

13-08-2010 13:52 #4| 0

Jeg er i hvert fald ikke dygtig nok til at folde TPGK til odds 3:1 til en her. Desuden repper han ikke det helt store. Det er rent faktisk muligt at i en god del af gangene sidder med den samme hånd. Flop-straghtdrawet samt bagdørsflushen misser, så han har sikkert også nogle af dem i hans bluffrange. Synes hans betsize er totalt fucked uanset, HVAD det er han har gang i. Jeg betaler i hvert fald, og hvis ikke, jamen så skriver vi en note og udnytter det i fremtiden når vi ved, hvad type hånd han sidder med når han tager sådan en betsize.

13-08-2010 13:56 #5| 0
OP

@razga
Historik rettet, villain var lige blevet til hero preflop.
Ja, hvorfor jeg sizer for stort, ved jeg ikke. Så det her bagefter, men har måske set det som twotone.

13-08-2010 13:58 #6| 0

Som de andre.

Bet mindre flop og turn.

River c/c jeg - går i boksen hvis han potter den.

Som spillet, call og lav note hvis han har slowspillet noget..

13-08-2010 14:06 #7| 0

Naaahh, det er et fold.
- Villains betsizing ligner noget der gerne vil have dig til at calle med netop det du har
- Villain kommer IKKE til river med nogle hænder, som ikke har showdown value

Prøv at liste nogle hænder op, som vil bluffe her. Jeg forventer bare ikke, at den her villain laver T9/JT/QJ om til bluff og slet ikke med et halvt potbet på det her board.

Der er dog ikke vildt mange hænder, som slår dig;
De oplagte er: KJs, QTs
Men jeg tror dog, at villain dukker op med AK, KK, JJ, 99 oftere end man lige tror. Specielt hvis der sidder nogle skvisende gutter i blinds.

Jeg better iø turn lidt større. Vi skal have fuld value fra QJ, JT, T9, og hvis vi better bøssoidt, bliver vores hånd rimelig face up. Har vi AA, skyder vi jo typisk større.

13-08-2010 15:21 #8| 0

Ville ofc hjælpe hvis man kendte villian, kan se det er på Prima.

Men en mand som har en W$SD på 63% laver sgu ikke second pair om til bluff her, det tror jeg simpelhen ikke på. Kombineret med han folder flop 60%, så er det jo ikke just jorden største floater eller agro banan på river vi har med at gøre.

Ofc din betting size fooker hånden lidt op, men som spiller tror jeg du har et easy muck river. Tror bunden af hans range er KQ og du vil ofte se KJ, 99 eller Q10.

Han bet river skriger af han ved du ofte har TP og han gerne vil have et call.

Jeg mucker river uden de store kvaler vs en spiller som ham her.

13-08-2010 15:30 #9| 0

@sugeren

Lad være med at lægge vægt på en stat som vi har 8 observationer på.

13-08-2010 15:51 #10| 0

Tror godt du kan betale river, selvom den nok er close. Jeg tror de resterende 6 kombier af KQ er en meget stor del af hans range og kan godt se ham tage linjen med T8 og AT også.

Kan nok bedre lige et bet dog. Sizing afhængig af hans tendenser, men kunne godt forestille mig at 1/4 pot'ish vil virke bedre mod mange da han trods alt sjældent bluffer river når vi checker, men potentielt kan kalde småt bets med KTs,AJ,QJ hænder som han alligevel ikke finder på at bluffe med.

13-08-2010 17:40 #11| 0

Sizingen skal optimeres på flop og turn men synes at 1/2 pot er for lidt på turn. Mindst 27-28 imo.

River better jeg for value og på de her stakes kan du ret let folde til et evt shove (never happens), og nu ch/caller jeg.

Villain SKAL have slowplayet for at have dig slået og det gør folk bare for lidt generelt. Derudover får du 3:1.

13-08-2010 20:01 #12| 0

Altså, når du checker river, er det vel for at trappe draws og ikke for at slowrolle fisken?!? Anyway, bet river, du er milevidt foran hans range her, og Jx og Kx skal nok finde et call ofte nok...

13-08-2010 22:08 #13| 0

Hvad tænker villain, hvis han gladeligt caller 3 tønder med Jx/KT?

AQ og ATs er vel de eneste hænder, hvor det er korrekt at calle ned, og han skal tro, at HERO barreller dem noget nær HVER gang, før han kan calle korrekt.

14-08-2010 01:11 #14| 0

At man er mega polariseret i sit spil. Men selvom villains range for et call på river, ganske korrekt er smal, skal vi naturligvis give ham muligheden for at lave en fejl på river. Bevares, det gør vi også når vi check-caller, men der er ikke ret mange draws uden SD value i hans range, altså har han noget at calle river med

Det kræver naturligvis vi har en fornuftig barrel-frekvens, men på et board som dette, skyder vi forhåbentlig også 3 barrels relativt ofre, med bluffs...

14-08-2010 13:58 #15| 0
OP

Jeg er nok egentlig blevet overbevist om at bet er bedre end call her.
Argumententet fra pow og SteenV om at draws også har SD value lyder plausibelt, disse hænder chk'er langt oftere bag for netop at komme til SD. Et mindre bet vil ofte nok få call fra Jx.
Villain havde AK.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar