NL200: Spew...?

#1| 0

Seat 4: FatDevil ( $424.29 USD )
Seat 3: HERO ( $210.70 USD )
Seat 5: Alibi07 ( $71.57 USD )
Seat 2: Villian ( $223.35 USD )
Seat 1: Pancakes_4_u ( $207 USD )
Seat 6: SandySandig ( $200 USD )
Villian posts small blind [$1 USD].
HERO posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5 , 6 ]
Alibi07 folds.
SandySandig folds.
Pancakes_4_u folds.
Villian raises [$7 USD]
HERO calls [$6 USD]
** Dealing Flop ** [ A , 2 , 8 ] POT = 16
Villian bets [$11 USD]
HERO raises [$34 USD]
Villian calls [$23 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] POT = 84
Villian checks.
HERO bets [$55 USD]
Villian calls [$55 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] POT = 194
Villian checks.
HERO is all-In. --> 114 mere for ham at kalde...

VILLIAN har spillet 17/14.5/2.5

Jeg har selv spillet noget 23/18/3.5

Raiser flop for at teste ham, hvis ikke han har esset er det næsten umuligt for ham at fortsætte, hvis han skulle kalde kan jeg lægge pres på en masse turn. River vælger jeg at skubbe da han IMO ikke særlig tit har en i hulen, der er villig til at betale af.

Spew or not?

Rasmus

20-04-2008 21:51 #2| 0

Fatter ikke ret meget af de der stats, men betyder de ikke at villain er temmelig nittet?
Hvis det gør, er der vel ikke mange hænder han bare caller turn med som så folder river.

20-04-2008 22:37 #3| 0

Ok nu spiller jeg max NL100, men forstår egentligt ikke hvorfor du vil ud og skyde 17bb på flop, når du bare kan folde. Tit den slags unødvendige bluffs der koster imo. Synes det er ok at du så repper flushen på turn og river, men som jeg ser det er du bare mega heldig at kortene falder sådan at har noget FE overhovedet.

20-04-2008 22:43 #4| 0

Problemet er, at du repper en meget marginal range, og han kan sagtens sidde med det du repper her.

Jeg foretrækker at gøre det på et rainbow flop mod en dygtig spiller.

20-04-2008 22:47 #5| 0

Det negative er du repper QJ, KQ, der ikke re-raiser preflop. Det positive er at han ikke caller dig uden ude J, Q, K anyway. imo.

20-04-2008 22:50 #6| 0

@PhixiusDK

Hvis ikke der falder endnu en hjerter på river, så giver jeg selvfølgelig også op. Tror så godt som aldrig han kalder river uden en

@Marryat

Der er selvfølgelig ikke den store grund til at komme ud og lave ballade på dette flop, og i de fleste tilfælde vil jeg også give op, men valgte i dette tilfælde at spille lidt tilbage. Men som jeg skriver ovenfor, så får jeg en masse fold de gange hvor han ikke har ramt floppet, da det er meget enten eller enten, om han har.

I de tilfælde hvor han kalder på floppet og turn er blank, putter jeg heller ikke flere penge i potten.

Men poster jo netop hånden for at finde ud af om min tankegang i hånden er helt væk, eller om der er værdi i at spille sådan...

Håber der er flere der vil byde ind.

20-04-2008 22:57 #7| 0

jeg kunne sagtens se Villain spiller AxK/AxQ (helt ude i periferien AxJ sådan her...

I dont like it...som Mancini..

20-04-2008 22:58 #8| 0

@ManCini
Kan godt følge din tankegang. Men fordelen ved at gøre det på et board med Flush træk er IMO at man netop kan reppe flushen hvis den skulle komme på turn. På en helt tørt flop vil jeg oftest bare kalde hvis jeg sidder med et es i hulen. Hvis jeg raiser i det tilfælde, vil jeg umiddelbart sige at jeg repper en meget marginal range.

@Paula123
Stemmer meget overens med mine tanker ang hans callingrange, måske endda også 10

21-04-2008 00:11 #9| 0

LOL DONKAMENTS.... "joke" ;)

Har cuttet noget af min kostbare tid, ud for at give nogle gode råd. Så lad venligst vær med at blive fornærmet over noget....

Vigtige ting her:
1) store hænder store pots, små hænder små pots. Du har INGEN HÅND
2) Bluff ikke stort uden draws/meget gode grunde! For at kompensere for det skal du have et ekstrem godt read på din modstander. Da dette er INTERNETTE, og hverken du eller jeg er er Phil Ivey, så stop it.
3) dårlige spiller på de her limits caller for meget
4) Spørg altid ved turn - hvad kan de have callet med? Du har noget info nu, som du SKAL bruge!

Selve hånden som jeg ser den:
Villain laver et preflop SB-steal, med et standard continuation-bet på et ace-board. Dit re-raise derefter er uden et godt read / eller draw en ret kostbar ide. Ekstra skidt, at Villain så caller. Han er tilsyneladende ikke bange for floppet. Alarmklokkerne må i det mindste ringe svagt her??!

Et spørgsmål? Hvorfor vil du bette $55 på turn med AIR, mod en spiller der har Raiset preflop, og callet et flop-raise på et ace + flushdraw board??? Det er desuden typisk for de her limits, at man ikke kan få folk af selv små hænder, so why even bother... Desuden kan villain nu ENTEN have lavet et flush, ELLER fået et flushdraw. Hvoraf flush-drawet er meget sandsynligt og gør fejlen ved turn-bettet ENDNU større.

Som du har spillet hånden bliver du nødt til at gøre arbejdet færdigt, hvilket du gør ved at repræsentere flushen, efter villains river check. Jeg tror faktisk du vinder denne hånd, men det ændrer ikke på det faktum at du satte $210 på spil med luft, mod en spiller som tydeligvis havde et eller andet.

Okay håber du kan bruge det, og ikke begynder at gå i forsvarsposition ligesom visse andre. Vi har alle leaks i vores game... that's life..

mvh Pharmazist

21-04-2008 00:20 #10| 0

Hvis du gerne vil ud og reppe et A, så syntes jeg du skal give re-nakke pre, hvilket passer meget bedre på det du repper.

Hvad er motivationen for pludselig at gå amok vs en tør std party tag?? Der må helt sikkert være bedre spots.

Jeg ved sgu ik om jeg shover river. På den ene side er det obv eneste måde at vinde potten på, men jeg ved ik om det muligvis bare er at brænde dollars af. Tager han turn af med noget der ikke indeholder en ?

Virker sgu rimeligt spewy imo, og rigtig meget af fancy play syndrome;)

21-04-2008 00:22 #11| 0

Jeg synes du spiller den perfekt, hvis du absolut vil pr0ve at bluffe villain af et A i en pot, forudsat du har et 100% clean image. Villain b0r ikke kalde dig med andet end en h0j og der er en masse haender i hans range som kommer til river der ikke har det.

21-04-2008 00:48 #12| 0

@ Rasseren

Problemet er, at den fjerde hjerter falder på river. Du skal dermed være ekstrem aggro, og samtidig skal villain vide det, hvis du skal reppe meget andet end KQ/KJ her ...

Fordelen ved at gøre det på tørre flops er, at du oftest får respekt for det, da vi meget sjældent bruger dette move, hvorfor villain ofte sætter os på et floppet set, og dermed smider sit A. Det kræver selvf du vælger den rette modstander.

Jeg kan btw ikke se hvorfor villain ikke kan sidde med en høj hjerter. Jeg spiller AK og AQ med hjerteren, som villain.

21-04-2008 00:50 #13| 0

Det tror jeg ogsaa fint han kan Mancini, han sidder bare oftere med AK/AQ UDEN hjerteren.

21-04-2008 00:52 #14| 0

A med J-hjerter er mit bud ... var der showdown?

21-04-2008 00:55 #15| 0

@ Uffefh

Jeg kan lide det, hvis den fjerde hjerter ikke falder - synes det virker semi risikabelt, og samtidig med der er chance for han sidder med en hjerter selv, synes jeg den er liiige marginal nok.

21-04-2008 00:56 #16| 0

hvorfor ikke bare folde preflop og lade ham stjæle din BB en gang i mellem (han gør det formentlig sjældent iht. hans stats), eller ivhert fald senest på floppet.

det dér svarer vel nærmest til at man med én løgn er nødt til at følge op med flere løgne i det virkelige liv.

Jeg ville kun finde på noget tilsvarende, såfremt jeg var på monstertilt eller stiv.

21-04-2008 00:57 #17| 0

Vs en std taggish spiller der har vist aggresion på floppet, og som følger op på turn da farven falder, der virker det sgu imo ret fishy at peale en mere med Ax uden farven. WTF regner I med der sker på river i disse spots???

Stadig spew imo...

21-04-2008 01:01 #18| 0

Jeg kunne fint finde paa at kalde turn her med AK/AQ uden hjerter.

EDIT: Men misforstaa mig ikke. Dette er ikke et move jeg nogensinde selv kunne finde paa at lave, mener blot hero skal gennemf0re sit bluff ordentligt hvis han skal g0re det.

21-04-2008 01:02 #19| 0

@uffeh

Fair nok, live happily in valuetown:)

21-04-2008 01:04 #20| 0

G0r jeg saa.

21-04-2008 10:45 #21| 0

Kan vist ligeså godt få den afsluttet.

Jeg er ikke ligefrem stolt af måden som hånden er spillet på, men var dog ret overrasket da Villian finder et call frem med a 6

Var nu ret sikker på at en TAG give mig lidt mere respekt, hvis ikke på turn, så i hvert fald på et river-skub, men åbenbart ik.

21-04-2008 10:48 #22| 0

@ OP

Hans call viser perfekt, hvorfor man ikke skal lave et sådan spil uden rigtig gode reads. At han så er helt væk og jeg egentlig synes din linje er nogenlunde troværdig, er så en anden sag. Personligt havde jeg aldrig betalt af med lavere end J.

21-04-2008 11:17 #23| 0

@werder

Jeg folder sgu aldrig 65s i position.

@Rasseren

Udover du som hånden forløber repræsenterer et meget snævert range, så er stacksizes også et problem: dit turn bet er lidt fessent og du har ikke nok tilbage på river til et ordentlig bluff. Du risikerer et hero-call fra et set eller to par som ikke kan folde med så gode odds på river.

Det er et godt bord for villain at c-bette, men vi har nada. Jeg vil ofte folde her, men kunne godt finde på at calle for at bette turn. Jeg kan dog bedst li at floate hvis jeg har lidt equity (backdoor flush, backdoor str8 draw, gutshot, overcards etc., set-draw etc). Men boardet er for så vidt godt til et float fordi det er relativt dry og dermed har vi "leverage". Som nævnt først så er vores stack sizes dog ikke store nok til linjen flop-raise, turn bet, river bet.

@Pharmazist

"Big pot - big hand" konceptet gælder kun hvis man ikke har gode grunde til at ignorere det. Det kunne f.eks. være at man er i gang med et 3 barrel bluff (som Rasseren) eller villain er calling station hvor man skyder "three streets for value". Men sådanne afvigelse fra normen vil ofte kræve et (godt) read og du har ret i at det mangler vi her, så det ser noget spewy ud.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar