Igen har jeg ingen stats desværre, jeg formoder short stacken er somewhat dårlig, og Jurgent84 ved jeg ikke meget om. Min første indskydelse var bare at komme ind ASAP, da han sikkert squeezer lidt light her. Er det for tyndt? Og hvilken range pusher folk her?
***** Betfair Poker Hand History for Game 415620309 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Thursday, September 18, 22:58:02 GMT 2008
Table Oxygen 82 6-max (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: peego ( $472.20 )
Seat 2: SantaOnTilt ( $629.37 )
Seat 3: Jurgent84 ( $221.10 )
Seat 4: Aidfingers ( $200 )
Seat 5: HERO ( $207 )
Seat 6: Clearify ( $128.75 )
SantaOnTilt posts small blind [$1]
Jurgent84 posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T♦ T♥ ]
Aidfingers folds
HERO raises to [$7]
Clearify calls [$7]
peego calls [$7]
SantaOnTilt folds
Jurgent84 raises to [$42]
HERO goes all-in
HERO raises to [$207]
NL200: Squeeze defence
"Jurgent84 ved jeg ikke meget om" >< "da han sikkert squeezer lidt light her"
De her to sætninger hænger slet ikke sammen. Du kender ikke villian, men formoder alligevel, at han squezzer light. Jeg vil gerne have lidt bedre info, før jeg skubber her. Dog er det et marginalt spot.
Ah, så er de vidst heller ikke mere usammenhængende. Han er unknown, men vi står stadig med et helt fantastisk squeeze spot.
Kan faktisk godt lide det, men vi gør det med absolut bottom, er på noget ala. TT+ og Ak(AQ?).
@ Joonas
Det ændrer ikke ved det faktum at du ikke har en anelse om hvorvidt han squeezer light...
Mod en ukendt synes jeg man skal passe på med at give kredit for "light" moves. Det er nemt at out-level sig selv, når man ser et "obvious" squeeze spot o.l Jeg sukker og smider 10'erne i mucken. Med JJ bliver det mere close. TT synes jeg er et relativt nemt fold.
Findes der bet-pot knapper på Betfair?
Villains squeeze er præcis potsize hvilket enten antyder at han "ved" man skal reraise ca potsize eller at han bare har trykket på bet pot knappen... Uanset hvad så antyder det at han har en ide om hvor stor raiset skal være og ikke bare trykker et tilfældig beløb ind.
Jeg sender også bare stakken selvom det er close mod en unknown. TT har nogenlunde equity mod f.eks. JJ+,AK, så villain skal ikke være ude i skæg så ofte.
Jørn
Det er ret sjældent der bliver reraiset potsize på nl200 så jeg giver credit for en god hånd og folder.
Hvis det er første gang jeg ser ham gøre det i sådan et spot folder jeg, derefter pusher jeg også som standard jo mindre det først sker efter meget langt tid igen.
Vel ikke så meget kød på den, med bare det mindste read på BB ved jeg selv hvad jeg skal gøre. Men jeg kom til at tænke på en anden ting; eftersom spillene er blevet en smule mere aggressive, er det nærmest blevet normalt at folk flatcaller store hænder pre for at få et squeeze frem. Hvor ofte løber man ind i den situation? Jeg synes det er relativt ofte, omend ikke hver gang. Måske det i virkeligheden gør det til et endnu større fold? Igen kræver det at man har reads på flatcallerne som værende kompetente spillere, men umiddelbart en interesseant pointe.