NL200, Stop N' Go JJ

#1| 0

Sidder og kigger PT igennem for diskutable hænder, så smider nok nogle op i løbet af aftenen.

Table "Kenny" Seat 4 is the button.
Seat 1: sicklol ($261.87 in chips)
Seat 2: Gazzza110 ($198 in chips)
Seat 3: Sannemus ($200 in chips)
Seat 4: Ohiveto ($233.25 in chips)
Seat 5: HERO ($322.53 in chips)
Seat 6: CAP99 ($342 in chips)
HERO: posts small blind $1
CAP99: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [J J
sicklol: folds
Gazzza110: folds
Ohiveto: folds
HERO: raises to $8
CAP99: calls $6
----- FLOP ----- [4 3 J (16$)
HERO: bets $12
CAP99: raises to $24
HERO: calls $12
----- TURN ----- [4 3 J Q (64$)
HERO: bets $49
CAP99: calls $49
----- RIVER ----- [4 3 J Q T (162$)
HERO: bets $99
CAP99: calls $99

Læg mærke til det er blindbattle og vi begynder så småt at være dybe.

Villain er 21.42/13/1,92 over 1400 hænder og det er i øvrigt Kalsens lillebror. Han ser mig som rimelig aggro.

Hvad siger I til den lidt alternative linje?

23-06-2007 19:46 #2| 0

Jeg sparker til den på floppet, medmindre jeg ved at villain er fortaler for at clicke med air til mine c-bets.

23-06-2007 19:48 #3| 0

3-bet floppet. Især hvis han ser dig som aggro kan det fint passe at gøre det med et draw. Og stacksizes passer også rigtig godt til et 3-bet der.
Og den linie... Ved sgu ikke helt. Er normalt ikke skide god til at spille de sets når et åbenlyst draw rammer.

23-06-2007 20:06 #4| 0

Lidt forskelligt om jeg gør som dig eller om jeg 3 better floppet. Ved du noget om de ting han clicker med?

Jeg kan godt lide at du leader turn og river. Men folder du hvis han kommer over top på en af de to streets?

EDIT:

Og dog. Hvis han er ude og lege med air, skal han jo næsten have lov til at gøre det igen på turn. Vil hellere cc turn og måske blocke river..

23-06-2007 20:43 #5| 0
OP

Mine tanker: Jeg caller floppet fordi chancen for, at han har en J er minimal. Han har ikke overpar, og set tror jeg han raiser mig mere med. Det skal siges, at jeg aldrig har set ham clicke før, dog har han en tendens til at raise for lidt. Men som sagt, clicket har jeg ikke før set. Han kan selvf have et draw, hvilket er mest sandsynligt, men igen, så er jeg meget usikker på, om han virkelig clicker et draw, da han må vide, at chancen for et 3-bet fra min side er stor, specielt når vi er dybe.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om min tankegang er væk. Jeg er ret sikker på han ikke har nogen stor hånd, men spørgsmålet er, hvordan man så spiller. Specielt når turn er temmelig crispy, og jeg better fordi jeg ikke vil frikort til nogle hænder, som kan have samlet noget op. Fx kan han have samlet TP op, nut og 2nd nut FD er også mulig.

Og hvilke hænder skal betale vores CR, når vi ikke sætter ham på noget, på floppet?

23-06-2007 20:56 #6| 0

3better altid click på det flop med de stacks osv...

23-06-2007 21:06 #7| 0
OP

@ chef

Hvis det er dit eneste argument for 3-bet, så holder det ikke...

23-06-2007 21:17 #8| 0

1. Det er blindbattle

2. I er dybe

3. Bordet er drawheavy, en masse kort på turn ødelægger din action

Er det så nok? :)

23-06-2007 22:09 #9| 0
OP

@ HK

Har du læst mine tanker omkring hånden? Lyder ikke sådan.

23-06-2007 22:16 #10| 0

@Mancini

"Jeg er sikker på han ikke har nogen stor hånd", det er på floppet right?

Eftersom vi har så svært ved at sætte ham på en hånd (som du selv siger er set usandsynligt og ligeså er J eller overpar) er flushdraw og luft så næsten ikke de eneste muligheder der er tilbage?

Hvis han har flushdraw skal han ikke have den så billigt og hvis han har luft og har intentioner om at bluffe blir boardet bare bedre for ham, da vi kun caller floppet.

Af de grunde skal den vel 3 bettes på floppet, for der skal betales for at han kan ramme flush eller "ramme" scarecards.

Så vidt jeg lige kan se modsiger jeg vist min egen første post her. Men jeg er blevet klogere leger vi bare.

23-06-2007 22:21 #11| 0

Nej det havde jeg ikke, men det har jeg nu.

"__Han kan selvf have et draw, hvilket er mest sandsynligt__ ,men igen, så er jeg meget usikker på, om han virkelig clicker et draw, da han må vide, at chancen for et 3-bet fra min side er stor, specielt når vi er dybe."

Som du selv siger er et draw det mest sandsynlige. Desuden hænger det ikke særligt godt sammen med at du tror han tænker så langt som i ovenstående citat, og at han så clicker på et så drawheavy bord.

23-06-2007 22:24 #12| 0
OP

Du tager det jo ud af konteksten. Det er det mest sandsynlige af set, TP og draw. Kan ikke se hvad der betaler et 3-bet, så derfor caller jeg.

Jeg er mere interesseret i turnspillet, som hånden er spillet?

23-06-2007 22:31 #13| 0

Som jeg skrev tidligere vil jeg hellere cc turn, da han skal have lov til at bluffe turn også hvis det er det han er i gang med.

Du siger selv at du ikke kan se hvad der skal calle 3 bet på flop.. Hvilke hænder vil du have til at kalde dit lead på turn? Er du interesseret i at tage hånden ned der eller vil du gerne have et call?

Hvis du gerne vil tage hånden ned der, kunne du ligeså godt have gjort det på floppet(samme penge du får ud af det).

Hvis du gerne vil have et call, hvad er det så du gerne vil calles af og hvilke kort vil du ikke have falder på river?

23-06-2007 22:34 #14| 0

Det synes jeg nu ikke at jeg gør, men altså jeg synes virkeligt at 3 bet floppet er det eneste rigtige at gøre i denne hånd. (1)

Men fint, som spillet der synes jeg slet ikke at der kan være nogen tvivl om C/C på turn, hvis vi antager det du siger er rigtigt, så har han højest sandsynligt ikke en særligt stærk hånd, og derfor lade vi ham bluffe.

At lade ham bluffe hans penge væk > At protecte vores set.

EDIT:

(1) Medmindre dit image er virkeligt nitty selvf, men det kan jeg nu ikke forestille mig.

23-06-2007 22:50 #15| 0

ManCini, husk at tænke på hvordan han ser dig.
Og leader du også en blank turn eller en der fylder op? Husk at vide hvad du gør før du gør det :)

23-06-2007 22:53 #16| 0
OP

Nej, planen er at tjekke, hvis der ikke kommer en , men det gjorde der så. Er det værd at tage chancen og gå efter CR?

EDIT: Farvekoder, takker razga

24-06-2007 12:38 #17| 0

Jeg bryder mig ikke om c/r på turn. Villain får muligheden for at skubbe ind med farven, hvilket vi ikke ønsker, mens han folder alt andet, fordi vi udfra hans flopclick ikke sætter ham på en stærk hånd.
Derfor vil jeg også hellere c/c turn. Villain får stadig muligheden for at bluffe og vi kommer nemmere til showdown.

I øvrigt er jeg enig i, at floppet skal 3-bettes.

24-06-2007 12:45 #18| 0

Rigtig skidt ikke at 3 bette flop. Stacks bliver dårlige, og du har floppet en utroværdig hånd med for mange action stoppers på turn. 80 på floppet eller noget, ellers får du for sjældent nok ud af din hånd i så godt et spot.

24-06-2007 13:35 #19| 0

Stop'n'go er det vel ikke helt - det er et tour begreb hvor man kalder et PF raise og skubber any flop, da man regner med at man har mere FE end hvis man repusher preflop.

Men anyways - jeg er med på flop 3-bet vognen. Hans linie er selvfølgelig underlig, men et 3-bet gør alle turnbeslutninger lettere at tage, passer bedre med stacks, og han får lov at betale for et eventuelt draw.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar