NL200, Stop''n''go''et

#1| 0

Efter et 20 buyin downswing på NL400/NL600, valgte jeg at prøve at finde lidt selvtillid på NL200. Det er efterhånden noget tid siden, at jeg har spillet NL200. Kendetegnende er dog, at jeg blev leadet helt sick ud i, når jeg var preflop-raiser, og det så ud til at variere, hvad de havde, når de lavede den slags.

Jeg starter med QQ.

UTG limper, jeg siger 9, SB og BB betaler og samme gør limper.

Pot: 28. Flop: J66r

BB siger 8, UTG caller, jeg siger 45, BB betaler.

Pot: 126. Turn: 5.

BB leader 50 ud i mig, med yderligere 100 bag sig (jeg dækker). Jeg?

- AB

09-06-2006 05:46 #2| 0

Hvor hurtigt betaler BB på floppet?

Jeg tror det er et fold, men jeg er ikke vild med det for der er folk der gerne overspiller en J her..
Flip a coin..Hvis BB tænker lidt før han betaler floppet hælder jeg mere til push end hvis han insta-caller.

09-06-2006 05:49 #3| 0
OP

Jeg spiller 10 borde. Så jeg har ikke det gode read på response times, ligesom jeg heller ikke kender noget til villain - andet end at han er ny ved bordet.

- AB

09-06-2006 05:51 #4| 0

"Flip a coin..Hvis BB tænker lidt før han betaler floppet hælder jeg mere til push end hvis han insta-caller."

Warum? Det er da med bare at calle, da han umiddelbart smider en jack på turn hvis vi pusher?

Mickey

09-06-2006 05:56 #5| 0
OP

Ja, jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at sende stakken ind hér. Hvis jeg vurderer jeg er foran, caller jeg og valuebetter/caller river.

- AB

09-06-2006 08:25 #6| 0

jeg ville ikke ligge QQ her, havde han haft KK/AA var der blevet re-raiset PF, og A6s caller ikke i så elendig en position til et raise. Så i realiteten kan du kun være bange for 66/JJ, og så må der betales fuldt ud hvis han skulle have det.

09-06-2006 08:36 #7| 0

Denne hånd er nok temmelig read baseret, Har svært ved at se dig være foran mod en vindende spiller, men ser jo alt for ofte en donkey med xjs i denne situation til at kunne give den rette beslutning...

Noget jeg bruger en del med succes er at tjekke hvor mange borde folk spiller mens jeg er i store pots med dem, kan godt være det virker lame men uden reads..

Hvis han spiller 1 bord, call og call river

Hvis han spiller 4+borde ligner det mere et fold...

Just a way to make it easy

Ratpackdk

09-06-2006 15:08 #8| 0

Jeg skubber og giver ham 3,26 til 1. Dér smider han ikke en J, men det gør han muligvis, hvis river kommer A/K/Q. Jeg går broke mod trips.

Grunden til dette er også, at det er mod en ukendt NL200spiller. Og en sådan én giver jeg ingen respekt.

09-06-2006 16:00 #9| 0

Jeg folder turn.
Det er altså sjældent, man ser folk på NL200 leade så svagt ud 2 gange på et drawless board uden the goods.
Jeg tror, du ser en 6''er meget ofte.

09-06-2006 16:05 #10| 0
OP

@HG: Såfremt han har en J, er hans bet et "info-bet", og "burde" han vel folde, såfremt hans retorik er nogenlunde strømlinet..?

Anyways, så er problemet, at han bet committer mig (og ham) totalt, og alene problematikken med at jeg sidder i en WA/WB situation og han byder det committende bet - ja, det er simpelthen generelt set noget skidt i den situation.

Uanset hvad, så havde jeg selvfølgelig en mistanke om, at jeg var begyndt at blive for weak, og det lader også til at være tilfældet i den her tråd. Tak for hjælpen!

- AB

09-06-2006 16:06 #11| 0
OP

.. og ja, jeg muckede i øvrigt til hans 50''er bet ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar