NL200 på ongame
Villan har spillet ca 5 hænder så ingen reads.
Hero spiller normalt 26/22/4 og har givet gas på det første 25-30 hænder på bordet med steals og 3-bets, hvis han skulle have lagt mærke til dette.
Seat 3: vk4804 ($34 in chips)
Seat 4: randomallin ($297.20 in chips)
Seat 6: Pzzzychicno1 ($197 in chips)
Seat 7: HERO [ 10♠,9♠ ($229 in chips)
Seat 10: moeller78 ($49 in chips)
ANTES/BLINDS
HERO posts blind ($1), moeller78 posts blind ($2).
PRE-FLOP
vk4804 folds, randomallin folds, Pzzzychicno1 bets $6, HERO bets $20, moeller78 folds, Pzzzychicno1 calls $15.
FLOP [board cards 7♦,2♦,9♣
HERO bets $30, Pzzzychicno1 bets $176, and is all-in, HERO calls $146.
Hvis vi siger hans range er 99+,AQs+,AQo+, så er vi vel ca 48% % inde her med pot odds 146/396 = ca 37 %, hvilket vel gør det til et kald? eller tager jeg fejl?
Hvis jeg tager fejl er i velkommen til at fortælle mig hvordan udregningen skal være.
NL200 T9s TP i RR, linjecheck
Tbh hader jeg det. Du har kun 5 hænder på fyren, hvorfor jeg ville hade at komme ud i dette spot. Den range, du opstiller for ham, er derudover alt for bred imo. Den bør nok koges ned til 77, 99, JJ+, AKd og AQd - og måske combodraws.
Jeg folder preflop. Og som spillet smider jeg også til hans raise på floppet. Jeg bryder mig ikke om at donkleade her, men c/c'er bare og reevaluerer på turn (formentlig fold).
Mener også du nemt kommer på dybt vand i dette spot qua dit preflop spil. Mod ukendt og efter meget aggro spil fra din side indtil videre, mener jeg et raise pre er det dårligste valg af de tre muligheder du har.
Jeg folder oftest mod ukendt her, alternativt vil jeg calle som næstbedste valg.
Som spillet vil jeg folde og ærgre mig over at jeg sætter mig selv i et sådant spot. Du 3better preflop og rammer TP og ved álligevel ikke hvad du vil gøre? Så hellere 3bette stærke høje kort som AK og JJ+ og derudover skodhænder som er meget nemme at komme væk fra.
Frygteligt spillet. Hvorfor 3better du en ukendt fra blinds med en svag holding?
Der hvor din udregning går galt er når du siger han skubber AQo og dets lige i det her spot??! Når vi formoder han også har dig som ukendt så er hans range nærmere JJ+ og A-høj flushdraw med to overcards til din holding. I.e. du er færdig som popsanger.
"færdig som popsanger"
Lol...har ikke hørt den længe, men helt enig.
Synes generelt der er stor tendens til, folk får tænkt i alt for mange levels, ifht hvad deres modstandere bør have credit for. Endvidere opfattes villains ofte som nogle supertricky og møg aggressive stoddere, som jeg ikke kan tro altid stemmer?
At shove 2 random overs til det her flop er nærmere tilt end value på de her levels imo, så jeg tvivler på der er meget at hente her. Hold igen med de kreative sc's, 3bets etc, og spil en mere straight forward stil er en bedre løsning imo. Eneste grund til overhovdet at være tricky, er jo i bund og grund at din modstander er for snu til, at man kan hente nok value ved at spille mere ligefrem.
GA