Situationen er lidt den samme, derfor kun én tråd med to hænder. Beklager hvis det forvirrer
Spillet er NL200 på Ongame, hvilket er loose/callish
-----------------------------
Første hånd
Villain har næsten lige sat sig og virker som en std. ongame-donk.
Seat 1: Razga4 [ A♥,8♦ ] ($358.55 in chips)
Seat 2: tde20 ($197 in chips)
Seat 4: dom s truboi ($251.55 in chips)
Seat 8: Nhatzfeld ($210.90 in chips)
Seat 10: x_f.torres7 ($203.75 in chips)
ANTES/BLINDS
x_f.torres7 posts blind ($1), Razga4 posts blind ($2).
PRE-FLOP
tde20 folds, dom s truboi folds, Nhatzfeld folds, x_f.torres7 bets $3, Razga4 bets $10, x_f.torres7 calls $8.
FLOP [board cards 6♣,J♦,A♠ ] - Pot: $24
x_f.torres7 checks, Razga4 bets $15, x_f.torres7 calls $15.
TURN [board cards 6♣,J♦,A♠,8♠ ] - Pot: $54
x_f.torres7 checks, Razga4 bets $33, x_f.torres7 calls $33.
RIVER [board cards 6♣,J♦,A♠,8♠,A♦ ] - Pot: $120
x_f.torres7 checks, Razga4 bets $144
Overbettet sætter lige præcis villain all in. Får vi mere value ved et mindre bet?
-----------------------------
Hånd 2
Villain spiller 48/1/1 over 130 hænder og Hero er TAG
Seat 2: Razga4 [ K♦,J♠ ] ($222.90 in chips)
Seat 5: yalniz401 ($309.85 in chips)
Seat 7: 6foot ($71.80 in chips)
Seat 8: Chefstrich ($233.25 in chips)
Seat 9: elekarag ($214.40 in chips)
ANTES/BLINDS
Razga4 posts blind ($1), yalniz401 posts blind ($2).
PRE-FLOP
6foot folds, Chefstrich folds, elekarag folds, Razga4 calls $1, yalniz401 checks.
FLOP [board cards K♣,K♥,3♠ ] - Pot: $4
Razga4 bets $3, yalniz401 calls $3.
TURN [board cards K♣,K♥,3♠,J♣ ] - Pot: $10
Razga4 bets $8, yalniz401 bets $16, Razga4 bets $35, yalniz401 calls $27.
RIVER [board cards K♣,K♥,3♠,J♣,6♥ ] - Pot: $96
Razga4 bets $174.90, and is all-in
Villain dækker som I kan se
Igen - mere value i et mindre bet?
Generelle kommentarer?
\Razga
NL200: To stk overbet
Første hånd:
Synes det skriger ekstrem styrke at overbette så hårdt her. Jeg vælger at sige around 100ish som spillet, men generelt synes jeg ikke du planlægger hånden godt nok. Synes at du skal vælge at bette flop og især turn hårdere så stacks passer til at skubbe river.
Anden hånd:
Hvorfor raiser du ikke KJo i sb, når foldet til? Især når du dermed får lov at bygge en pulje mod en 48/1.
Turn SKAL raises mere! Donken kommer ud og viser styrke med sit click og ligner trips hvilket han ikke slipper her, selvom han har en lav kicker. Raiser 55ish på turn og skyder pot på river.
Generelt:
Post hænder seperat, det giver bedre overblik.
Overbet er ikke noget jeg benytter ret meget, jeg mener generelt at folk ser overbets som stor styrke og man derfor misser value ved at overbette i forhold til at valuebette mindre.
hånd 1.
Hvis du mener villian kalder med alle Ax synes jeg det er fint, ellers ville jeg valuebette mindre.
hånd2.
Her løser du problemet ved at 3-bette turn langt større, så får du en meget mere naturligt bet på river.
Preflop er semi skidt i hånd 1 - hvis du endelig vil over toppen her, skal den have noget mere goddag. Jeg 3better dog ikke i første omgang.
Ellers synes jeg det ser ret standard ud.
Hånd 1:
Fint spillet.
Han smider ikke et A der. Og tror ikke han betaler et VB med noget han ikke betaler et push med.
Better dog mere på turn for at stacks passer bedre til river push.
Hånd 2:
Raise preflop!
Pot floppet og turn. Og turn raiset skal være størrere. Havde stacksizes os passet noget bedre til et push.
Tror river et fint som spillet. En der spiller 48/1/1, som caller floppet og raiser turn er ofte relativt stærk.
Men som 03b16hag siger skal du planlægge dine hænder lidt bedre.
Du kunne nemt have gjort disse hænder noget nemmere for dig :)
Hånd1:
Preflop er fint hvis bets $10 betyder op til 12$. Turn skal have meget mere. River er fin.
Hånd2:
Udover raise PF synes jeg det er fint. Måske en anelse mere på turnraiset, men aldrig så meget så han folde et træk.
Hmmm... Tror tit har har en slowspillet K fra floppet eller et træk. Hvis han er lidt bluffy (og altid vb'er en K) kan jeg godt lide check-raise ellers er overbetshove fint.