Hej,
Ik været på bordet særlig længe men rimelig str8 forward bord so far. Folk better når de har noget og checker ellers.
Seat 1: VILLIAN ($79.60 in chips)
Seat 2: HERO ($236 in chips)
Seat 3: toto ($238.05 in chips)
Seat 4: wosp68 ($205.35 in chips)
Seat 5: TraderSam ($191 in chips)
Seat 6: AbacabDonkey ($232.55 in chips)
AbacabDonkey: posts small blind $1
VILLIAN: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO J♦ A♥
HERO: raises $4 to $6
toto: folds
wosp68: calls $6
TraderSam: folds
AbacabDonkey: folds
VILLIAN: calls $4
*** FLOP *** 3♥ J♠ 4♥
VILLIAN: bets $2
HERO: raises $6 to $8
wosp68: folds
VILLIAN: calls $6
*** TURN *** 3♥ J♠ 4♥ A♠
VILLIAN: bets $2
HERO: raises $26 to $28
VILLIAN: calls $26
*** RIVER *** 3♥ J♠ 4♥ A♠ Q♥
VILLIAN: bets $37.60 and is all-in
HERO: ??
Satte ham på flush draw på turn med det mini bet - en som bare vil se et billigt river kort. Så rimelig ghey kort som kommer.
Autobetalt grundet hans bets vs potten??
Sugeren
NL200 - Top 2 vs Flush på river
Ja, jeg kommer ikke væk her.
Han ligner godt nok et superdonket flushdraw hele vejen, men kunne også godt være 56s/57s/67s, der betaler floppet pga. implied og betaler turn, fordi han samler et ♠-træk op. Så rammer river og han bestemmer sig for at benytte det som scarecard.
Har han ramt, kan du glæde dig over, du har charget ham fint for sit draw.
Husk potsize!
Den skal have noget mere på flop. jeg siger 15.
River er i teorien et fold tror jeg da han like altid har flush (evt. en mærkelig straight eller flush) men i situationen kommer jeg nok meget sjældent fra den)
Betaler ret hurtigt. Min personlige erfaring er i hvert fald, at donks der minimumbet/caller to streets, tit laver nogle irrationelle frustrerede ting på river med mærkelige hænder. Han har sikkert tit flushen, men tror helt sikkert du ser random A5o crazyness, ofte nok til at river er auto.
du laver en klassisk fejl på floppet, hvor potten er på 20$ og du får et min bet i hovedet, istedet for at give den ordentligt gas så vælger du at raise med 6$... Aka super odds til at drawe... Bruger selv det der min. bet tricks af og til imod donks(no offense) og det er ALTID når jeg har et draw.
Turn er bedre og ja river er klam... Han har vel flushen 11/10 gange her...
potten er ca. 128$ på river og vi skal calle 37$ altså 1:3,5 og jeg caller stort set altid da vi bare skal være gode 22% af gangene også jeg tror vi tilpas ofte ser forskellige mærkelig hænder, måske en QJ, nok gange til at et call er rigtigt her.
ydermer får vi også en vigtig note på hvad villian spiller således og jo er sandsynligvist et FD.
Villian sidder kun med 40bb, hvilket og trækker i retning af at han er donkeys og de kan nogle gange vise mærkelige hænder op, selvom han nok ofte viser flush her.
*det er sent og har ikke regnet efter mht. potsize, ret mig hvis forkert.
-edit stavning
@Alle
Tak for svarende.
Jeg kunne ikke smide til de odds selvom alt skreg inde i mig at manden selvfølgelig sidder med en flush !!
Tja ganske rigtig vender Villian stolt en K♥ 8♥ op i smasken på mig !
@djoffer
Yub er enig med dig om at jeg laver en dum fejl på floppet.
Sugeren
@Ketelsen:
Jeps, derfor vil et potsized raise også være til 25:
2+2+2+19 = 25.
@OP:
Raise meget mere på floppet og shove turn.
Nu er det let at være bagklog, men den linje der tager aldrig fejl: det er altid et flushdraw. Hans mini-bet skriger at han vil have et billigt draw, hvorfor du lige så godt kan shove turn, da han sikkert kalder alligevel og stacks passer noget bedre hertil.