Villain er en reg (22/15), med nogle semi spewy tendenser. Han slår spillet marginalt vil jeg tro, og er generelt ikke godt inde mod andre regulars. Jeg leader generelt en ret bred range i mit spil, og er ærligt talt usikker på om han vil raise et FD i det her spot, måske de type stacks taler for at han nok bør gøre det.
Ved ikke om jeg er vild med mit turn bet, og hvad vil folk på river? Der er en del muligheder (Jeg valgte den sløjeste af dem!) synes jeg.
Mit lidt løse preflop call er primært fordi BoBrO spiller 44/5 og ikke er så ferm til tokorts poker på indernettet.
***** Betfair Poker Hand History for Game 518278277 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, May 06, 11:03:06 GMT 2009
Table Oxygen 14 6-max (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of active players : 5
Seat 1: SBAAMA ( $166.55 )
Seat 2: HERO ( $431.25 )
Seat 3: BoBrO ( $493.41 )
Seat 4: TenderTrap ( $369.35 )
Seat 5: PRADA BOY ( $142.65 )
Seat 6: DrCordy ( $668.97 )
HERO posts small blind [$1]
BoBrO posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 8♦ A♦ ]
TenderTrap folds
PRADA BOY folds
DrCordy raises to [$7]
HERO calls [$6]
BoBrO calls [$5]
** Dealing Flop ** [ 6♠ 4♠ 8♣ ]
HERO bets [$16]
BoBrO folds
DrCordy calls [$16]
** Dealing Turn ** [ 2♥ ]
HERO bets [$31]
DrCordy calls [$31]
** Dealing River ** [ 9♥ ]
HERO?
NL200: Top par 3 vejs
Over mit niveau, men hvis min mening kan være af interesse alligevel, kommer den her. Jeg folder pre, men synes linien på flop og turn er ok. Jeg kan ikke se ham kalde et riverbet med ret meget, vi slår, så jeg check/caller et normalt sized bet for at give ham mulighed for at bette et busted draw.
Det er nok manges standard holdning til det, men jeg har lidt svært ved at se ham tage en så transparent linje med et FD. FD er da i hans range her, men der er skam flere ting også, og jeg ved ikke om CC river er bedst mod alle hans hænder.
C/F river er nok den bedste løsning, da det er svært at få value fra hænder du slår, samt at han checker super ofte, nieren er også et ret skidt kort som forbedre hans range betydeligt. Hvis han skyder river betyder bet størrelsen og timingen meget om jeg kalder.
Kan godt lide linjen. C/r kan nok godt være fint mod nogle. Tror bare ikke jeg ville c/r mine gode hænder mod hans range hvis jeg var stærk da den indeholder så mange semihænder. Tror c/f > c/c mod langt de fleste.
Fint spillet paa flop og turn, du faar ofte betaling fra daarligere haender.
Riverkortet er forfaerdeligt og CR tror jeg ikke er +ev her. Som du selv skriver virker det mindre sandsynligt at villain er paa et FD, hvorfor du nok er slaaet paa river hvis villain better.
Mener også selv CC er skidt, for det er for transparent at han skal bette et bustet draw. Ofte har han nok noget marginalt to par eller et overpar hvis han better. Hvor meget dynamik skal der til før nogle synes man kan CRAI river?
Altså, imo handler det vel om villain kan folde til CRAI? Plus er I ikke lige dybe nok til at det virker som en fed beslutning? Plus, der er misset FD, folk på denne takst vil imo straks tænke misset FD, han bluffer og kalde dig endnu mere light end std.
Jeg cc eller cf alt efter villains betsize og timing på river.
Flop + turn wp imo
Hm, jeg synes stacksne er helt okay til det, jeg shover like 1,5 buy in mere ind i ham hvis jeg CRAI. Hvor dybe skal de være før det bliver aktuelt? Og ja det er meget vigtigt om han kan folde til det, men hvad baserer vi det ud fra?
CRAI virker som spew på mig. På Nl200 kan du ikke være sikker på han kan folde, især ikke når du siger han tager marginale spots. Han kan ligeså vel tolke det som at du har et busted FD, som at du repræsenterer et set/str8(som du vel typisk vil VB på river, idet villain ligner en marginal holding, som ikke vil bette for value selv).
Jeg vil Checke til ham og evaluere efter size på hans eventuelle river bet..
Men dynamik mellem jer gør jo at du selv har mere styr på din/hans range. Spiller personligt ikke med særlig mange donks..
@aabluffer
Du spiller ikke særlig mange donks? Say what? Foretrækker du gode regs eller hvad??
@Walth
Haha, nej mener bare at "donke" ud i potten oop er ikke noget jeg bruger særlig ofte.. og især ikke med marginale showdown hænder
Jeg smider et tyndt valuebet afsted. Jeg er ikke sikker på om vi er foran, men hvis vi checfker her, så får vi meget ofte en umulig beslutning på hans raise. Fordelene ved selv at bette er...
1. Tror sgu ikke han CRAI med skum nogensinde her.
2. Han betaler tit af med en dårligere 8'er eller noget andet skrammel.
3. Nok den vigtigste... VI får lov at bestemme bet-size på river, og ikke omvendt.
Bettet behøver ikke være ret meget større end turn-bettet.
Synes linien er ok som sådan, så længe du ikke ender med Check-fold for tit.
MVH Skod