NL200 - Top to par, Bettingsize?

#1| 0

Spillet er NL200, 3 mands bord. Hånden er spillet på Cakepoker.

Hero: 362$
Villain: 610$

Villain har spillet ultra-tight. Jeg har kun set ham vise gode hænder og, og staken har han fået via små shortstakes, som siden er smuttet. Alle gange har han vist monsterhandske op. Ellers ikke rigtig flere reads.

Det jeg gerne vil høre kommentarer til, er mine bets i alle streets.

Hånden:

Hero får i SB tildelt A J

Villain byder 7 på Buttom, og Hero vælger bare at kalde. BB folder.

Flop A 4 J ~ pot 16$

Hero checks
Villain better 10
Hero raiser op til 32, Villain caller.

Turn 8 ~ pot 80$

Hero bets 59, Villain caller.

River 5

Hero bets 143 og efterlader 123.

Kan ikke selv sætte ord på mit spil, selvom jeg godt ved det ikke er helt optimalt spillet. Hvad gør I?

05-12-2009 18:11 #2| 0

Jeg vil hellere CR river AI. De hænder, som du vil have value fra better vel selv river (udover måske AQ)? Derudover er der misset farvetræk etc. Jeg raiser nok lidt større på flopperen, så du kan få stacken ind på river.

06-12-2009 12:36 #3| 0

@SS

Jeg tror, at vi misser value ved at CR river? - fordi han netop checker AK, AQ, AT, KJs, (J8s, J5s) (måske endda A4) bag på river.
Dog helt enig i, at vi bør siger 65ish på turn, for så passer stacks til at shove river.

06-12-2009 13:31 #4| 0

+1 til Billund (igen) ;-)

06-12-2009 13:41 #5| 0

@ GusB

Altså KJs betaler han aldrig med anyway. J8s felter han vel på turn. A4/A5 valuebetter selv en nit vel - det samme med J5s? MEN efter have have set din kommentar, kan jeg egentlig godt se, at det måske giver bedre mening bare at bette selv, da han trods alt nok ikke better AK/AQ etc., når han er en nit. Min betsing vil nok være (nemt at sige bagefter) - 40 på floppet, så kan vi skyde like 80 i 96 på turn og så har vi en pot på river, der hedder 256 med effektive stacks på ca. 230.

06-12-2009 17:41 #6| 0

Synes egentlig den er spillet meget godt. Nogle merits til river CR, men uden særlig dynamik fås nok mere value med endnu et river bet. Bare bet mere, hvis han kalder 143 med AQ/AK kalder han også pot bet(er min erfaring)..

@SS
Hvis du vil gå efter at stacke villain, skal du selvfølgelig CR større på flop. Men tvivler bare oprigtigt på at du også ville gøre dette med draws/bluffs. Derfor kan jeg ikke lide det. Som spillet og med disse stacksizes blir det imo svært at lave en credible line som kan charge hele stacken..

Man kunne selvfølgelig prøve et overbet river shove. Kan jeg egentlig bedre lide..

07-12-2009 16:14 #7| 0
OP

Tak for svar!

Mht. at CR river AI, saa synes jeg bare alt for tit, at den gaar CC, og vi paa den maade misser en hel del value.. Synes i hvert fald jeg har rigtig daarlige erfaringer med CR river..

Jeg kan sagtens fölge Jeres raad med större raise paa flop/turn, saa vi kan shove river. Tager jeg til mig :)

EDIT: Villain vaelger at kalde river med AQ og jeg tager potten ned..

08-12-2009 03:13 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Billund er spot on.. Bet river, og som de andre er inde på skal du justere betsizes lidt.

Jeg plejer at bruge en tommelfingerregel til at regne ud hvordan jeg skal få stacks til at passe til et potsize shove næste street. Hvis man ved hvad potsize shove vil være, kan man jo bare justere lidt via feel til 60%, 80% eller whatever% pot shove man vil have.

Du tager effektive stacks, trækken potten fra og dividerer med 3.
F.eks. 250$ stacks - 100$ pot = 150$ / 3 = bet 50$ for at kunne shove potsize på næste street. Så kan du jo så bare justere lidt for at det passer bedre til f.eks. 80% potsize shove. Dvs. bet like 65$ i stedet, behøves ikke være særligt præcist, bare nogen lunde :)

I det her tilfælde kunne du jo CR til 37$ ish flop, så har vi 90$ i potten og 317$ bag, hvilket givet et bet på lige omkring 75$ for at vi har et potbet river.

Dno om det giver mening, men håber det var brugbart :)

09-12-2009 15:57 #9| 0
OP

@ Walth

Laekker tommelfingerregel.. Det giver helt sikkert mening for mig.. Tror jeg vil pröve mig frem med det.. Bare for lige at pröve metoden af ;)

09-12-2009 16:06 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Hehe jamen selv tak så.. Den er i hvert fald brugbar når den sidder på rygraden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar