Villain har jeg spillet med før, og han er ikke voldsomt god, men har ikke rigtig set ham spewe for meget. Har ingen stats fra den her computer. Udover måske at folde preflop, synes jeg linjen er meget standard. Specielt dybt kan AQ være noget rod at spille OOP, men nu synes jeg diamondZ R 4evaH så jeg caller. Sender vi butikken ind på turn nogensinde? Og caller vi river? Det er meget svært at sætte villain på en range her synes jeg.
***** Betfair Poker Hand History for Game 410453911 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Sunday, September 07, 23:38:59 GMT 2008
Table Oxygen 165 6-max (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: ALLaddINN ( $203.30 )
Seat 2: HERO ( $426.70 )
Seat 3: Marino4ka ( $714.85 )
Seat 4: chaver ( $219.20 )
Seat 5: exchehedge ( $28 )
Seat 6: Nikelaos90 ( $541.15 )
chaver posts small blind [$1]
exchehedge posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♦ A♦ ]
Nikelaos90 folds
ALLaddINN folds
HERO raises to [$7]
Marino4ka raises to [$24]
chaver folds
exchehedge folds
HERO calls [$17]
** Dealing Flop ** [ 6♥ 8♣ A♣ ]
HERO checks
Marino4ka checks
** Dealing Turn ** [ Q♠ ]
HERO bets [$41]
Marino4ka raises to [$130.50]
HERO calls [$89.50]
** Dealing River ** [ 5♥ ]
HERO checks
Marino4ka goes all-in
Marino4ka bets [$560.35]
NL200: top2 i RR, deep
TTP i RR 213bb dybe... svært spot. Et godt read eller stats havde selvfølgelig gjort det noget nemmere, du siger dog han ikke er vældig god.
Du kan jo ikke ramme meget bedre end du gør her, så jeg sender stacken ind på turn. Alternativt calle for at få ham til at skyde igen, men synes der er way to many draws til at gøre det her.
Kan ikke se ham meget meget andet end AA,QQ,88 som skulle slå dig. Du bloker for de to førstnævnte og har han en af dem, så er det bare ud og brække sig,.
Synes ikke det er likey at han skulle have 74,79, 55, 66.
Jeg gætter og håber at han havde AK, hvilket jeg godt kan se en dårlig spiller spille helt ud her.
Betalt! Hvis du spiller hånden så betaler du satme også i det her spot.
Mener det er meget svært at sætte ham til en hånd der slår dig med hans linje i hånden.
Jeg er næsten sikker på han har AA. Checket på floppet og dernæst raiset på turn stinker så meget af topset.
Problemet her, er at kombinationerne af AK, AA og QQ, er så voldsomt meget in favor af AK. Jeg er meget delt med den her hånd, selvom min første indskydelse var jeg havde nuts på turn og river basicly. Det kan godt være den her hånd i virkeligheden bare er voldsomt triviel mod en unknown, og det bliver umuligt at gøre andet (Udover at pushe turn hvis man nu vil)
Jeg betaler
- Du har underspillet din hånd, og villain kan sagtens lave et move på dig
- potodds, der er 357 $ i potten på river, du sidder tilbage med 247 $ som du skal betale for at vinde en pot på 851 $ du skal altså være god ccirka 1/3,5 gange på river
Selvom det nok er post-flop linien du helst vil have respons på, bryder jeg mig ikke om din pf-linie...
Jeg vil meget hellere 4-bette og sige: 4-bet > fold > call, såfremt han 3-better i pos med lidt af hvert, især på knap...( nu har du ikke stats på siger du, men har du evt noter på ham ? )
Synes bare du gør tingene meget nemmere for dig selv ved at 4-bette / folde den pf...
Udover det, er det vel smartest at have en plan for ( pf ) hvordan du spiller tp på floppet, når du som nu c rr med den - og især når det er oop...
Til post-flop: jeg kunne godt finde på at spille Ax-Kc en sjælden gang som villain i hånden..
Når det er sagt, og når du mener villain er mindre god, tror jeg meget oftere han har et set her end A-K...Kan dog ikke finde et fold frem, hvorfor jeg caller og brækker mig hvis han har aa eller qq...
Tror folk misforstår pointen med at poste, det er 3. gang en siger jeg bør have en plan for hånden. Det har jeg, jeg poster for at finde ud af om den er god, og hvad andres planer er :)
Kan sagtens se preflop som værende marginalt, men jeg synes især at den er suited, kan gøre det til et call. 4 bette vil jeg langt hellere gøre med skum, synes 4-bet er tæt på selvmord mod en unknown.
hey jonas
Jeg synes slet ikke preflop er marginalt. Folder aldrig nogensinde AQss i det spot.
Mht at sætte villain på en range, så er det lidt svært uden at kende særlig meget til ham. Jeg siger 79cc,TJcc(KTcc),AA,QQ er very likely(AA tror jeg dog ofte han vælger at c-bette i stedet for at blive tricky). AK raiser han nogle gange for at charge draws omend det er marginalt.
Nogle stats eller beskrivelse af hans 3betting range og hvor stor % ville være rart, men jeg snapper hans riverjam.
Chris
Denne hånd er rimelig close mener jeg..Den hælder den vel mod et fold, når den spilles mod en unknow. Hvis villian ikke er spewy eller helt væk, så spiller han ikke AK sådan her. Q´en på turn må føles som et scarecard, når du caller 3bettet på turn, hvis han sidder med AK.. En nogenlunde spiller checker bag river med AK. Igen jeg taler om en avg unknown.
Dog har du i smidt alt for mange dadler i pujlen, hvis du føler dig committet (ved godt at det er nævnt), og potodds tigger nærmest om et call.. Spørgsmålet er så om man er god ofte nok til at gøre dette call neutral eller positiv ev?! Potten er 600 ish efter han sætter dig allin og du har ca 270 tilbage.. ca 1 ud af 3 gange for break even.. Damn den er close.. I praksis caller jeg nok nærmest altid og tænker "damn lorte setup" hvis jeg taber og "BOYAA" hvis jeg river den..
Fold. Siden hvornår er det han tager den linje med AK? Eller rettere, jeg ser ham sjældent tage den linje med ét par, så er der A8 og A6 tilbage, hvilke er usandsynlige i en 3bet pot uden dynamik. En sjælden gang har han også air.
Jeg vil sige
AK: 20%
AA, QQ: 55%
A8, A6: 5%
88, 55: 15%
Air: 5%
Jeg kan simpelthen ikke komme på nogen god plan for den her hånd.
På den ene side, mener jeg hans turn-raise-range er temmeligt polariseret mellem draws, og en hånd, der har hero beat, hvorfor jeg er i fold/3bet (dvs. effektivt 3bet, da jeg aldrig folder top-2 i en rr pot) - sammenholdt med, at jeg ikke tror, han shover river særligt ofte, hvis han misser.
På den anden side.. tjah, skulle han kunne spille 2 lavere par således (hvilket ville være okay imo), så slipper han nok til et 3bet, og han slipper i hvert fald HELT sikkert AK - men den er han nu heller ikke så likely til at skubbe river med, som jeg husker dynamikken i de her games.
Ergo.. Dunno. Det ligger i hvert fald helt fast, at jeg aldrig slipper den. Tillykke til ham, hvis han har dig beat.
- AB
Har han AA/QQ/88 - som imo er de eneste hænder, han kan checke floppet med, er det bare et surt setup. De fleste andre har sagt det, så mit indskud er måske overflødigt.
Da du rammer turn lige i røven, kan jeg godt lide dit flatcall. Da du checker river, er det så for at induce, eller fordi du tror, du kan være beat?
På den anden side er den rr, så vi må forvente, Villain spiller den ud med mere marginale hænder end normalt. Jeg slipper altså ikke væk fra top2 her.