Villain er en god, stram TAG. Tror han er reg. Han er 20/15/3 over 300 hænder. Han har ikke været outta line på noget tidspunkt, og de hænder, han har været med i, har han spillet upåklageligt.
Jeg selv spiller noget 24/20/4 værk, ved ikke om villain ved dette. Jeg er altså en TAGish bandit.
BossMedia Game #791882382: Table Table TH 56 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 10:44:38 - 2007/10/17
Seat 1: Hero ($290.20)
Seat 2: Gnuhunter ($192.00)
Seat 3: Villain ($214.05)
Seat 4: clamimo ($42.26)
Seat 5: Nimrod4 ($157.00)
Nimrod4 posts the small blind of $1.00
Hero posts the big blind of $2.00
clamimo is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HeroJ♠ J♦
Gnuhunter folds
Villain raises $8.00
clamimo folds
Nimrod4 folds
Hero raises $28.00
Villain calls $28.00
*** FLOP *** 5♣ J♣ 7♥ {$56}
Hero bets $43.00
Villain calls $43.00
*** TURN *** 5♣ J♣ 7♥ 3♥ {$142}
Hero checks
Villain checks
*** RIVER *** 5♣ J♣ 7♥ 3♥ 2♦ {$142}
Hero checks
Villain bets $88.00
Hero raises $176.00
NL200 - Topset river i rr
Hvad er det som du vil vide?
Preflop fint.
Flop fint.
Turn katastrofe som skodko siger.
River valuebet for pokker da i stedet for at risikere, at han checker bag.
Utilgiveligt ikke at stacke ham i dette spot, hvis han har noget godt.
Jeg better turn, som jeg ville gøre det med AQ ♣, AK ♣, AT ♣, QQ, KK, AA.
Bet turn, skub river ;) ?
@ Eskeman
Hvis han har noget godt, tror du så ikke han better turn/river?
Jamen det jeg gerne vil vide er selvfølgelig, om turn+river kan forsvares mod den rigtige villain. Måske vi skal være lidt dybere.
Better også turn, men altså, det er ikke den store katastrofe ikke at bette, bare man better oftest.
Jeg er lidt vild med dit riverspil når du checker turn. Han VB'er super light og bluffer draws osv.
Jeg better self turn.
Som spillet er det meget tricky, og vilain får problemer med at sætte dig på en hånd. Eftersom du siger han er sane/ragular, synes jeg at det ser godt ud. ´Ret tricky, men ikke min foretrukne linje
Hvis du stadig er i tvivl så better jeg OGSÅ turn!
Jeg synes Mancinis pointe med, at jeg better turn med AQ♣ eksempelvis, er god. Derfor bliver jeg selvfølgelig også nødt til at bette turn her (strømligning ftw), især fordi jeg har under et PSB tilbage og fordi villain er reg.
Det er dog mere riverspillet, som overskriften også antyder, at jeg gerne vil have kommentarer til. Villain better vel altid QQ/TT/busteddraw/andre mærkelige hænder på river? Ved at bette river, som spillet, bliver vi betalt af QQ/TT, mens bustede draws/air folder
Jeg mener slet ikke det er en katastrofe ikke at bette turn. Villains range naar han caller floppet er 88-TT+QQ-AA. Et flushdraw skubber en regular rigtig, rigtig tit indover for at have noget FE.
Hvis vi better turn folder 88-TT, QQ indimellem og KK og AA ender vi AI mod. Fordelen ved at checke turn er tildels at vi inducer bluffs, men i st0rre grad at vi inducer light calls paa river af 88-TT + QQ.
EDIT: I0vrigt better jeg altid river for value. QQ/busted draw er den eneste haand som giver mening med villains linie her.
Jeg er med uffe her.
Vi får action fra en LANGT bredere range, enten på turn via de better, eller på river.
Og villain skal nok stacke af med AA-KK uanset hvad vi gør.
Ydermere er det meget fint hvis folk snakker strømlining, men jeg går da ud fra at fitty ind i mellem mikser mit spil op og 3-better med sc og små pp, og desuden vil han også ofte checke AK/AQ-♣, hvorfor han således også strømlininer perfekt ved at checke nuts her.
Desuden lader det ikke til vi har spillet pots a la disse mod denne villains før, hvorfor vi kun skal tænke på at optimere vores value, og det gør vi som uffeh meget rigtigt redegør for, ved et turncheck.
Havde vi haft ENORM historik med villain, ville eksempelvis mancinis argumenter være fine, men jeg synes ikke det holder når vi ikke har stået i et spot som dette med villain før.
@ Uffe
Gode argumenter.
Mht. river - hvis QQ/busted draw er de eneste hænder, der giver mening, er et crai så ikke bedst? Han caller jo ikke et riverbet med busted draw, mens han ofte better jf. min svage linie?
Jeg tror bare ikke et busted draw er en saerlig stor del af villains range her. Som naevnt mener jeg de fleste draws pusher indover paa floppet saa hvis vi kigger paa hvor ofte vi faar et light call contra hvor ofte villain bluffer river mener jeg den st0rste value ligger i light calls.
For lige at komme med en afslutning, så instacaller villain river med QQ.
Lige et spørgsmål til riverraiset. Er det normalt kun at clicke i det spot?
EDIT: har nu noteret mig villains stacksize. Han burde naturligvis ha' siddet med mere, så mit ovenstående spørgsmål ikke havde kommet til at lyde ... mærkeligt :-P
Det sætter villain all-in :) (Mega balla) Ellers er det self. et nemt all-in raise.
@Fitty
Han er måske TAG preflop, men postflop er han da LPP/weak... For det første BURDE han kun calle preflop for at ramme et set. Det ser ud som om han ved han er bagud på floppet, men caller alligevel uden odds. Enhver sane villain med QQ her bør give den op imod de fleste modstandere der er TAG - hvis hero her er en vildbasse skal Villain så modsat bestemt skyde Turn efter flopcall (og folde til mere action).
Hans play ligner max en trækhandske på den måde han spiller floppet, men dit read på ham er skævt - du skal skyde turn hvis han er TAG.. Men det er han ikke - så derfor spiller du turn skævt (læs: faktisk perfekt!)... EDIT: Jeg er helt enig med dem der siger insta-bet turn imod TAG her!
Min pointe: Eller rettere sagt du spiller hånden HELT perfekt imod en LPP postflop villain... :) Men dit TAG read er skævt og du følger det faktisk ikke...
Anden pointe: Tag den PT med et gran salt og observer dine modstandere lidt mere postflop... :D
@skizo
Check stacks...
damster
EDIT: PS. Og hans river spil er btw oz helt skævt jo... Faktisk så må han have helt specielle reads (af Hero for at spille sådan her) eller også er han helt væk! Han bør jo aldrig skyde river for value sådan her... Han bør MÅSKE bluffe. Men så betaler han fricking af bagefter med resten af stacken... LPP ftw :)
JEg mener heller ikke det er katastrofe ikke at bette turn. Men bryder mig ikke så meget om det mod en TAG spiller. Det trick skal bruges mod LAG's som angriber når HERO viser svaghed.
En tag vil fx være tilbøjelig til at tage et gratis kort på turn for at ramme sit draw, mens LAG straks går til den.
@ damster
Nuvel, vi alle får vel lidt forskellige reads. Jeg lægger bestemt heller ikke særligt meget i PT-stats, og jeg holder øje med mine modstandere alt det, jeg kan :)
Jeg må faktisk indrømme at jeg er blevet lidt varm på Uffes og Løps argumenter for at checke turn her. En del spillere better måske endda 88-TT på turn, fordi jeg ikke skal ramme med min AK gratis osv.
@Fitty
Yeah, det var heller ikke ment som en hård kritk. Jeg bruger ikke selv PT... ;) EDIT: Og sys heller ikke andre bør... :D
Men du kan da godt se han er helt væk ik? Han er måske stram og aggressiv preflop - men postflop spiller han SAMTLIGE streets skævt imod dig...
@Damster
Selvfølgelig skal villain bette QQ på river. At checke er sick weakt.
Ja, det har jeg heller ikke sagt... Max. expectation må ligge i et push - han skal da ikke bette 1/2 stack!
EDIT: Eller sagt på en anden måde - hvis Hero betaler 88 så betaler han også 176. Så hvor putte sig selv en situation, hvor du skal lave et committed call?
EDIT 2: At jeg skriver han 'MÅSKE bør bluffe' er jo afhængigt af hans read af Hero... Kan villain se Hero smide KK/AA der så kan det være en option...
EDIT 3: Og som sagt Turbo, hvis han mener han vil valuebette river her imod Hero på blanks, så er han jo også foran på turn - og så SKAL han sgu da skyde der i første omgang...
@Damster
Han får jo ekstra info om Heros hånd, når hero også checker river.