Villain (52/11 - 12 turn, inf river) har spillet noget god fiske poker, og har været godt med loose hist og her. Har set ham køre et par bluffs, men ellers fulgt så voldsomt meget med på bordet, så stats er det eneste jeg rigtig har at gå efter. Op til turn mener jeg vi er standard, men hvad gør vi her? Rykke ind virker tosset, kan vi nogesinde folde? Og hvad gør vi river hvis vi caller turn?
***** Betfair Poker Hand History for Game 412394013 *****
NL $1/$2 Texas Hold'em - Friday, September 12, 00:09:06 GMT 2008
Table Oxygen 152 6-max (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: ManCity4ev ( $337.67 )
Seat 2: Tevje ( $1,127.61 )
Seat 3: mrcrabs ( $654.97 )
Seat 4: HERO ( $307.70 )
Seat 5: SootedAces ( $231.05 )
Seat 6: Aidfingers ( $195.85 )
Aidfingers posts small blind [$1]
ManCity4ev posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♦ K♠ ]
Tevje folds
mrcrabs raises to [$6]
HERO raises to [$21]
SootedAces folds
Aidfingers folds
ManCity4ev folds
mrcrabs calls [$15]
** Dealing Flop ** [ 6♥ Q♠ 5♦ ]
mrcrabs checks
HERO bets [$31]
mrcrabs raises to [$62]
HERO calls [$31]
** Dealing Turn ** [ A♣ ]
mrcrabs bets [$84.50]
HERO?
NL200: TP i reraised mod noob
Jeg folder ....
Det kunne nemt ligne AQ der rammer TTP på turn.
Hans checkraise på flop lader jeg nu ikke gå så stille af. Hans range må ligge i AK, AQ, KQ, KK, AA(trappy) - og næsten alt har dig slået her ...
Hvis du ikke vil død på det flop så lad være at 3bet hånden.
Så 3bet flop og spil for stacken. Sådan en fisk caller preflop med Q9 og alt mulig andet, og slipper aldrig væk fra en Q.
Jeg 3better heller ikke pf i det her spot.. Manden raiser kun 11% og caller sikkert ikke med mange hænder du har domineret.. I er alt for dybe til at komme ud i noget snavs her.. Small pot poker må foretrækkes i det her tilfælde.. Jeg folder til turn bettet, hvis han sidder med et mindre pp a la JJ, TT, tror jeg ikke han better ud på turn, når vi antager at han er fisket, selvom A selvfølgelig er et godt bluffkort.. Der må komme meget bedre spots til at nappe hans stack end med 2nd pair..
Jeg mener heller aldrig 3bet preflop kan være standard. Specielt ikke med 150BB. Med KQo skal du (som i hånden) på floppet ud og spillet med et par uden top kicker - og er der A derude rammer du ikke engang top par. Og du er IKKE interesseret i at spille store pots med et-par hænder på floppet, som har meget svært ved at improve og har semi-ringe implied odds.
Hvis din villain er meget aggro preflop, så kan du 3bette lidt mere let (men ikke imod 52/11ere), men du vil stadig helst have de døde preflop penge. Når dit 3bet preflop får et call skal du imo gå efter at spille en lille pot, selvom du rammer dvs. i den aktuelle hånd skal du checke bagved.
Og det må være et forholdsvis klart fold efter hans checkraise. Fuck at det er et gayraise. Tænk på du vil ALTID får svære beslutninger på turn og river...
Og turn er jo bare en forstærkning af ovenstående. I mucken med glocken...
damster
EDIT:Staver
Jeg har været HERO i den hånd mange gange, og hver gang sidder Villain med AQ, KK eller AA, så fold.
@ Alle
Jeg er for det første dybt uenig i at en 52/11 spiller kun vågner op med den range i opstiller til et RR. Han er dybt fisket, bare fordi han raiser 11% betyder det overhovedet ikke det er toppen af hans range, og han må formodes at betale med alt han åbner. Synes reraise pre er helt og absolut standard mod en fisk som ham. Fold på floppet kan heller aldrig nogensinde blive godt, spørgsmålet er bare push kontra call, hans turn aggro er 12 - det er svimlende højt. Derfor kan check også fungere, da han må formodes at bette hele decket på turn.
Er folks standard at give en så stor fish credit her? Det er trods alt kun AQ der giver moderat mening, og vi sidder selv med en Q.
@joonas
Imo. skal du spørge dig selv, hvorfor du re-raiser preflop?
KQo er en handske der basically ikke crusher nogen som helst range overhovedet. Tværtimod kommer den alt for tit i kæmpe problemer mod bl.a. AQ/AK/QQ+. Derfor skal du ikke raise preflop for value. Mod mindre par er du flipping og du er bagud til alle A, samtidig med at du er lille favorit ret ofte. Du er seføli godt ude imod KJ/QJ etc. men det er en lille del af hans range. Også selvom det er en fisk.
Du har ikke brug for preflop 3bets dynamik med en hånd, der typisk rammer 1 par + non-top-kicker og typisk har svært ved at forbedre på turn og river.
Vent med at bette for value indtil EFTER du har ramt. Som du selv siger betaler han for meget af. Dvs. han også caller dig for light med eg. A'er. Ergo får du typisk intet ud af at bygge pot uden en made hand (Det er noget andet med alle PAR. De skal bettes for value anderledes.
"Det er trods alt kun AQ der giver moderat mening, og vi sidder selv med en Q."
Jamen, du modsiger dig selv et eller andet sted. Du forsvarer dine actions med 'han er en kæmpe fisk'. Så kan du ikke sige at AQ giver mening. For hvis han er en kæmpe fisk giver INGEN hænder mening ud fra en logisk deduktion.
Jeg reraiser primært for at isolere en stor fisk med en above average hånd. Jeg vil klart helst spille samtlige pots mod en fisk RR i pos, med hænder som har maximal top par value, og der synes jeg KQ er fantastisk. Igen synes jeg din range er alt for snæver til hvad en fisk åbner og caller RR med. Reraiser du heller ikke regulars eller mindre gode spillere i det her spot nogensinde?
Hvad reraiser du fisken med her? Og hvad caller du med?
Pre og flop er obv wp.
Turn er wierd. Nu er han obv super polarized mellem sets/AQ og nothingham, så call turn I guess. AA/AK 4better han nok preflop, specielt med disse stacks. AQ? ja det er ca det eneste han repper. Riverpot blir 334$ med 145$ bag, og den er han sikkert syg nok til at bluffe. Call turn og call any river:)
Cliffnotes: Caaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaall
Hilberado@
Måske hvis vi har et read på ham som slowplayer, øges chancerne for bluff, men tror du at AI er profitablet i det her spot?
En ad gangen... :)
"Jeg reraiser primært for at isolere en stor fisk med en above average hånd. Jeg vil klart helst spille samtlige pots mod en fisk RR i pos, med hænder som har maximal top par value, og der synes jeg KQ er fantastisk."
Hvorfor reraise ham når du ingen FE har? Ja, ok det gør du så for value. Ok, dit read må jo være at han spiller alt og aldrig folder. Fair nok. Hvis du virkelig er så sikker på at han spiller så sick skidt at han går til bunds i det her spot med eksempelvis alt fra Q9 til JJ agtigt, så kan jeg ikke se, hvorfor du ike skubber floppet???
Du caller hans check-gayraise for at trappe?
Min pointe er som før, hvis han betaler alt af, som du siger, så bet your ass off, når du har en made hand...
"Igen synes jeg din range er alt for snæver til hvad en fisk åbner og caller RR med."
Wtf? Snæver range? Jeg siger jo netop at hans range er KÆMPE, derfor skal du ikke raise før du har en made hand.
"Reraiser du heller ikke regulars eller mindre gode spillere i det her spot nogensinde?"
Det kommer ikke an på om de er regulars. Det kommer an på hvor loose/tight de spiller. 1. Mod helt stramme ranges folder jeg sgu. 2. Imod moderate TAG->LAG ranges som kan klassificeres og analyseres på postflop kan jeg godt finde på at give nakke. 3. Mod mega loose fisk der kan have any 2 venter jeg til jeg har made hands og valuebetter dem til døde...
"Hvad reraiser du fisken med her? Og hvad caller du med?"
I position som posten selvfølgelig. Alle par. AT-AK. Og det er kun for value. Mod folk der ikke fatter mix up behøver man sjovt nok ike at mixe sit spil op... :D
Jeg caller så med semi high hand hænder 2xfacecards ala KQ og Små suited Aer og Suited Connectors.
I en nøddeskal: Valuebet made hands og call drawing hands indtil de har ramt => valuebet to death...
damster
Hans turn aggression er 12, ikke at lade ham se turn OOP med de stats er jo decideret dumt, men nu er det ikke lige drømme kortet der rammer. Ellers vil jeg meget gerne ind på turn.
Jeg er klar over du først vil bette når du har en made, men nu flopper KQ ganske fint, og jeg vil gerne spille ham HU, et raise er fantastisk for at isolere ham jo. Så kan jeg så undlade at bette når jeg ikke rammer, det tror jeg er en dejlig value linje.
Vi er meget enige om at en fisk skal valuebettes, men hvordan vi når frem til hvor der skal bettes, er vi vidst ret uenige om :)