Hej
Er lige begyndt at tage mere seriøse shots på NL200 og vil derfor gerne have lidt feedback på denne hånd.
Villain 1 er sådan noget der ligner 16/10/4 og Villain 2 er ret donket ala 45/7/1.5, mens Hero som sædvanlig spiller noget i retningen af 23/17/3. Ellers ingen speciel historie eller reads.
#Game No : 96954310
***** Pacific Hand History for Game 96954310 *****
NL $200 No Limit Holdem - *** 05 04 00:03:07 2008
Table Bolivar Belicosos Finos (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: blume13 ( $739.68 )
Seat 4: harmlezs ( $180 )
Seat 5: Villain 2 ( $150.13 )
Seat 7: Hero ( $124.93 )
Seat 8: Villain 1 ( $212.15 )
Villain 2 posts small blind [$1].
Hero posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 10♠ Q♠ ]
Villain 1 raises [$6].
blume13 folds.
harmlezs folds.
Villain 2 calls [$5].
Hero calls [$4].
** Dealing Flop ** [ Q♦, J♠, 8♠ ]
Villain 2 checks.
Hero checks.
Villain 1 bets [$14].
Villain 2 calls [$14].
Hero goes All-in [$118.93].
a) Er det et standardskub med vores TP+masser af outs når vi har 2 Villains med i potten eller bør vi vente og se turn an?
b) Umiddelbart tænker jeg at potten (46$) har størrelse der gør at vi ikke kan med bets foran på turn ikke længere kan skubbe med folding equity på og derfor skal ud og ramme for at tage den hjem... giver det mening?
c) Hvad bør Villain 1 calle os med her?
Morten
NL200: TP+GS+FD - korrekt skub?
Me likes you play.
Ved ikke helt om jeg kan li' det her.
Nit UTG raiser, donk fra SB caller, og du flatter bagved for 4$ ud 14$ med en marginal hånd i en sandwich mellem en donk og en nit. Fold Preflop. Det bedste du kan håbe på, er et flop som dette, men det flop får du bare ikke ofte nok til at det er +EV. I øvrigt tror jeg næppe at en nit der raiser UTG, og c-better ud i en 3-vejs pot, folder til et skub her. Jeg ser ham kun folde AK, TT-99 her, måske AQ hvis du er heldig.
Som spillet synes jeg det ser fint nok ud. Tror dog ikke vi har meget FE mod Villain 1. Omvendt virker et check/call på flop også bare weakt.
En ting er sikkert - du får kun et call af hænder der har dig slået, eller du er drawing slim imod (bedre flushdraws, sets, overpar) hvilket jeg mener Villain 1 har 9 ud af 10 gange, når han leader ud i 3 mand, med mindre self. du har nogle street aggression stats og noget c-bet frequency på ham? Så er det straks en anden snak.
Cliffnotes: Fold preflop, som spillet, lidt marginalt 3-vejs, iyam.
kan egentlig meget godt li' det.
hvis du har et sane image, vil de sikkert folde mange hænder, der har dig slået på floppet. men du rammer jo også et superdraw og har en hel del outs.
Call PF, CRAI alle ugens dage og aldrig anderledes! ALDRIG!
Fint spillet...
Pre: enig med comebackking - aldrig flatcall raise med SC OOP. Raise eller fold - her fold da villains stats antyder et meget snævert range for PFR UTG. (BTW: Mod et 4BB raise ville den i hvert fald være helt klar fold).
Post: Perfekt spillet - du udnytter din relative position perfekt og skubber selvfølgelig - med forventning om at du er favorit mod hans calling range og hertil endda må have en del FE.
Fold preflop når du kun sidder med 1/2 buyin.
Med de givne stacksizes er CRAI oplagt.
Med 100 bbs havde jeg nok bet-3bettet for at være last aggressor, men check raise er også ok.
Jørn
Hvis du er begyndt at tage seriøse shots på nl200 så husk at sidde med fuld stack.
Ellers enig med de andre.
@Myth Dark
Selvfølgelig sidder jeg med normalt med fuldt buy-in og gerne mere ;-)
I dette tilfælde er jeg dog lige blevet suckoutet i et par hænder tidligere og har endnu ikke fået reloadet da jeg spiller flere borde.
@Jer der mener jeg skal folde pf:
Ville det være anderledes hvis jeg sad med min. 100BB? Jeg mener jeg skal alligevel kun calle 4$ ind i samlet 18$ pf og får 4,5:1, hvis Villain 1 i stedet havde raiset til 8 havde jeg foldet 10/10.
@Alle
Hvad skal stack/pot ratio minimum være for at vi skubber floppet?
@Alle
Hvis vi laver reverse på hånden hvilke holdings bør Villain 1 så calle skubbet med? Givet vores linie kan han vel ikke sætte os på andet end et stærkt draw da vi (næsten) aldrig ville checke et sæt/straight eller lignende på sådan et flop med mindre vi forventer et 100% sikkert c-bet, og selv med mange outs flipper vi ca. mod AA,AQ,KK,KQ...
Morten
@Morten_Jam
"Ville det være anderledes hvis jeg sad med min. 100BB?"
Nej - ikke herfra. QTs har omkring 5.5% for at floppe 2 Par og større - ellers er det draws, svage toppar og bluffs den skal spilles på. Og draws, svage toppar og bluffs skal helst spilles med initiativ og/eller position helst begge dele - du har ingen af delene.
Tror måske at det er en almidelig fejl at overvurdere sandsynligheden for de hårde hits - men den er altså kun 5.5% for en hånd som QTs.