Hej
Villain er en aggressive fætter i mine øjne og han spiller sine made hands,+ combo/draws med leopardspeed.. Han spiller 27/23/4 over 400 hands
Preflop er sådan lidt meehhh... Floppet er std i mine øjne, men turnspillet er det jeg søger feedback på..
Kort og simpelt - Like/dislike ?
Seat 3: privatpaula1 ($59.50)
Seat 5: --vc-- ($191.50)
Seat 7: Lorgy1 ($233.95)
Seat 8:Villain ($245.15)
Seat 9: Hero ($413.65)
privatpaula1 posts small blind ($1)
--vc-- posts big blind ($2)
Hero_: [A♦, 5♦]
Lorgy1 folds
Villain raises $6 to $6
Hero calls $6
privatpaula1 folds
--vc-- folds
--- Dealing flop [A♣, 8♦, 9♠] - 15
Villain bets $12
Hero calls $12
--- Dealing turn [4♦] - 39
Villain bets $28
Hero raises $86 to $86
Villain raises $199.15 to $227.15 [all in]
Hero calls $141.15
NL200 TP+NFD
Turn er forfærdeligt. Call og ram. Du får ham aldrig af bedre hænder anyway. Imo er det decideret spew.
Synes også at turn virker fjollet. Et call er bedre, og så kan du ramme på river. Du har jo position på skurken.
Som SS.
Synes også turn er forfærdelig.
Du rammer bagdørsfarvetræk, hvilket har rigtg gode implied-odds, og det blive derfor helt horribelt at lave din hånd om til et bluff her, medmindre du mener du kan induce ham til at shove de her combodraws du snakker om. Men så mange af dem er der altså ikke, og din bet-size ligner ikke just inducing.
jeg ka meget bedre li det turn-move, når du ikke har esset, men f.eks. en gutter, eller ramt 5'eren efter du har floatet. Her er det skidt IMO.
MVH Skod
Helt sikkert bare call turn. Han barreller selv turnede draws du har mega domineret, JT, airballs etc, ved at raise spiller du ligepludselig mod toppen af hans range istedet for. Call, og check bag river hvis han checker, og bet hvis du klonker :)
Er ikke vild med at lave vores hånd om til et semibluff på turn. Vi kommer sjældent super godt ind, hvis villian shover og vi har fin showdown value.
Det er self klamt, når river blanker og villain fyrer 3. barrel, men IMO opvejer det ikke ovennævnte.
Preflop er marginalt. Jeg vil ofte folde eller 3-bette.
Jeg kalder bare turn af de årsager som de andre har nævnt.
Jørn
+1 til hvad folk har sagt.
Turn raise er gigant spew.
Nej, det synes jeg ikke. Det er ikke ligefrem et spot, der opstår særlig ofte. Hvis det endelig skal være, så er det også et fint board at flatte sets etc. med på turn.
@ AB
Vi står i et spot hvor villain smider en 2nd barrel efter det blankste kort i verden. Jeg raiser ikke ret tit her med noget, og slet ikke med et dårligt es+ draw.
Der er 1 million andre boards+ holdings + villains jeg hellere raser turn på.
Synes spottet er decideret elendigt til turn-raise. Og mener derfor ikke vi kan tale om vores generelle turn-raise-range her.
MVH Skod
@AB
Som spillet kan vi kalde villains turnshove hvis vi har 29%
Hvis vi giver villain et range på
99-88,44,AQs+,A9s-A8s,KdQd,QdJd,QdTd,JdTd,AQo+,A9o-A8o
så har vi 29,5%, dvs. vi sætter os selv i et meget marginalt spot når vi raiser turn og villain jammer på os.
Derfor foretrækker jeg at raise turn med draws som har mere equity mod villains range eller draws som har meget lidt equity (og som vi kan folde med sindsro til et jam). Desuden har A5♦ noget showdown equity som vi også kaster ud af vinduet -- medens en hånd som JT♦ sjældent har showdown value.
Derudover så har backdoor flush draws bedre implied odds end frontdoor flush draws, hvilket gør det mindre attraktivt at raise turn. Jeg vil hellere raise turn med A5♦ som frontdoor flush draw end som backdoor flush draw.
Desuden har det formentlig begrænset værdi i at være unexploitable mod en random NL200 spiller. Som udgangspunkt tager jeg normalt den bedste linje for min aktuelle hånd mod den givne modstander, snarere end den bedste linje for mit range mod en "perfekt" modstander.
Jørn
Well kan se der er en bred enighed om at et turnraise her er skidt, da vi får en del dårligere hænder til at folde og ofte spiller mod hands vi er bagud til..
Jeg forstår dog stadig ikke, hvilken range/hænder i hellere vil raise i sådan et spot eller såvel i andre spots for at nå mere equity mod en villains range..
Vi vil obv gerne raise turn med stærke made hands (to par og sets) og Asger's pointe er at vi også er nødt til at have (semi)bluffs i vores turn-raise range, da vi så ellers bliver for lette at spille imod. Vi kan selvfølgelig vælge at floate og så raise turn med air, men det bedste vil normalt være at vælge vores bluffs blandt hænder med equity end uden equity.
Jeg vil dog foretrække at raise turn med JTo fremfor A5♦ -- alternativt JT♦, men vores bagdørs diamant-træk har normalt bedre implied odds end et tilsvarende fordørs-træk, så rent teoretisk vil vi være med tilbøjelige til at raise turn med fordørs-træk.
Jørn