NL200 - TPTK i blindbattle

#1| 0

Jeg er inde i min pokerkarrieres suværent værste downswing. Jeg tror højest jeg har haft 3 vindende sessioner over de seneste 3 uger, og jeg har generelt bare været running monster bad. Selvtilliden er ret langt nede efter at have smidt over halvdelen af rullen, så jeg er hoppet ned på NL200, for forhåbentlig snart at vende den dårlige stime.

Villain i hånden virker som en fornuftig gut, der har 3-bettet sådan, at jeg har lagt mærke til det; dog uden at være totalt loco. Han har 3bettet mig 3 gange, hvor jeg har raiset hans BB, og jeg har endnu ikke haft hånden til at spille tilbage.

Hånden er spillet på Prima, hvor jeg lige er startet op, i håb om at vende den dårlige stime, så jeg har endnu ikke fundet helt ud af HHs.

Stacks er $200.

Folded til mig i SB, jeg siger $6 m AQ, villain 3-better til $18, og jeg betaler.

Flop: QJ8 ($36)
Jeg checker, villain better $30, hero?

25-02-2008 17:36 #2| 0

hvis man checker dette flop er det vel for at checkraise? eller?
og derefter muligvis folde til endnu et raise, hvis han skulle have ramt rigtig godt, hva jo ikke er usandsynligt på det board.

25-02-2008 17:37 #3| 0

Jeg 4better pre og caller ai grundet din beskrivelse af villain og historie.

25-02-2008 18:06 #4| 0

Jeg ville helt sikkert også 4bette pre... og ville spille om stakken... Chris said it=)

25-02-2008 18:21 #5| 0
OP

@ ChrisJ

Jeg kender ikke villain ordenligt endnu; selvom min beskrivelse i OP virker fyldestgørende, har jeg altså ikke spillet mere end en time or so mod villain, og dynamikken er ikke særlig hæftig - det eneste der er ved det, er, at villain har 3 bettet en lille smule mere end det normale.

Self. overvejede jeg 4bet preflop/call shove, og det er bestemt også en mulighed.

25-02-2008 18:35 #6| 0

Foretrækker også Chris linie, men som spillet kan jeg godt lide c/c.

Ked af at høre med dit downswing, men af hvad jeg kender til dit spil, er du i særklasse den bedste jeg har spillet mod på Bossen. Så mon ikke du kommer tilbage hurtigt igen.

25-02-2008 18:42 #7| 0

ChrisJ said it!

25-02-2008 21:40 #8| 0
OP

@ JL

Tak for de pæne ord - det hjælper lidt her i en svær pokertid :-) Og vi har da bestemt haft vores battles.

C/c var helt sikkert med i mine overvejelser. Er planen at buste på en blank turn?

26-02-2008 13:13 #9| 0

4bet pf, dine postflop spots vil ofte stinke. + han 3better lavt, 4bet til 55 og tag den derfra. Jeg går broke pf.

26-02-2008 13:17 #10| 0

4-bet preflop, ud fra din beskrivelse, så lyder det som om, at du er foran villians range her.

Et 4-bet giver også noget til metagamet, du fortæller villian, at han ikke bare kan 3-bette dig hver gang.

Hvad gør du på et missed flop, som du trods alt misser 2/3 af gangene?

26-02-2008 13:18 #11| 0

For 100bb i en blindbattle går jeg altid stuck med TPTK.

Jeg c/r ai, da jeg føler mig overbevist om det vil få ham til at betale mere light end et flop c/c og et turnlead eksempelvis.

En alternativ linje kunne være c/c, c/f turn, valuebet river, men synes den virker noget passiv i en blindbattle mod en spiller der ved hvad der foregår.

Er villain en tricky bandit der kun har set dig c/c med marginale holdings kan jeg godt lide at c/r turn AI.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar