NL200 - TPTK i RR pot vs 3 bullets

#1| 0

Hej,

Er denne håbløst spiller - var ikke selv stolt over den og derfor poster jeg den lige til kommentar.

Grundet til jeg ikke selv leader floppet er fordi han har en fold to 3bet% på 92% og derfor fik det mine alarm klokker til at ringe at han pludselig flatter et 3bet.

Jeg har 1552 hænder på villian og han spiller 26/20/8 med AF på 2,9 (River AF er på 2,3). Fold til 3bet% på 92.

Hero har spillet 19/18 med 3bet på 6% på dette bord.

Skal vi bare til midten nu når vi har ramt og så CR flop og reste turn ?

NL Holdem $2(BB)
Hero ($242)
BB ($43)
UTG ($200)
UTG+1 ($284)
CO ($204)
BTN ($423)

Dealt to Hero A: Q:

fold, UTG+1 raises to $6, fold, fold, Hero raises to $20, fold, UTG+1 calls $14

FLOP ($42) Q: 7: 9:

Hero checks
UTG+1 bets $23
Hero calls $23 - skal vi bare CR?

TURN ($88) Q: 7: 9: 2:

Hero checks
UTG+1 bets $49
Hero calls $49 - AI > Fold > Call ???

RIVER ($186) Q: 7: 9: 2: J:

Hero checks
UTG+1 bets $192 (AI)
Hero ??

Call eller fold ??

Vi har godt nok spillet vores hånd face up, ville jo aldrig tage den linie med AA eller KK, så han ved hvad vi sidder med - men skubber anyways.

Sugeren

13-11-2009 10:35 #2| 0

Hvad er hans 4bet%? Det siger måske lidt om hvor mange hænder af dem han ikke folder, han caller med. Altså:

100%-f3b%-4b% = flat 3bet%

Men mon ikke han flatter AA, KK og 4better AK, QQ...er vi så ikke næsten oppe på 8%? Har ikke lige pokerstove her.

13-11-2009 10:48 #3| 0
OP

Ifølge HEM så er hans 4bet på 2,7%

13-11-2009 18:48 #4| 0

Du skal ikke 3bette AQ mod en HJ-raiser der folder 92% til 3bets. 3bet i stedet en masse junk hænder for at udnytte at han folder så meget til 3bets. Enten 3bet udelukkende de stærkeste hænder (fx. AK, QQ+) eller lad helt være med at 3bette disse og flat i stedet for at få ham til at betale dig af postflop i stedet.

EDIT: Jeg vil kun 3bette som bluff mod ham her. Først når/hvis han justerer vil jeg begynde at 3bette stærke hænder for value.

14-11-2009 10:38 #5| 0

Jeg folder sgu river. Din hånd er face-up og villain checker formodentlig alle de (endda tvivlsomme pga. hans linje) hænder, du slår, bag - altså, QT og bluffs.

I øvrigt bryder jeg mig ikke om, at du check/caller floppet. Det definerer din hånd sindssygt meget som AQ/KQ eller TT-JJ imo. Det kan godt være, du mener, villains 3bet-callingrange er stærk, men er det så ikke bedre at check/folde? Han checker vel TT-JJ bag, no? Jeg ville uden tvivl bare cbette.

15-11-2009 11:40 #6| 0

Når han er så tight mod 3bets er det netop pga den type situation du er havnet i at jeg IKKE 3better AQ.

Han folder jo nemlig KQ,AJ, QJ, AT type hænder som du gerne vil holde inde i potten. Det er meget bedre, som Yarx er inde på, at 3bette junk hænder, eller hænder som ikke er domineres så let som AQ gør det mod ham her. Når han så begynder at justere kan du 3bette AQ for value. Prøv at tænk over det.

Det var preflop.

Postflop får du
1) ikke defineret en range for din modstander
2) slet ikke planlagt hånden

Du ender med at putte ~100 ud af 242 $ effektiv stack i potten uden at ane hvor du står. Det er meget skidt.

Readless betaler jeg ihvertfald ikke turn uden at have besluttet mig for at betale river også.
Iøvrigt bliver du nødt til at notere nogle reads på dine modstander hvis du har 1500 hænder på ham.
- Er han i stand til at overbet bluffe river? 3barrel bluffe?
Readless folder jeg turn som spillet.

17-11-2009 12:04 #7| 0
Pokernets ME vinder !

What Yarx said.

3bet AQs mod en der folder 92% til 3bets er selvmord.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar