NL200 TPTK mod nit på flop

#1| 0

Mit indtryk af villain er at han er nittish, og kun spiller tilbage hvis han har ramt, mens han også er hurtig til at opgive efter c-bet. Hans stats siger overall 18/12/1.8, men det er dog bestemt værd at bide mærke i at det er specielt i blinds han er en tørkage (Ellers har han bare fået elendige skiver). Således siger HEM at han åbner hele 17% fra UTG.
Jeg vælger ikke 3B hånden preflop dels pga. han åbner UTG, men også fordi jeg meget gerne vil have donken på knappen med i hånden. En nit som ham her er jeg heller ikker rigtig bange for at blive udspillet af postflop.

Selve hånden goes like this:
***** Hand History for Game 2093843703 ***** (Boss)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 23, 12:13:47 ET 2010
Table Table TH 7372 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: cyber01 ( $223.90 USD )
Seat 2: Tohtori9 ( $248.75 USD )
Seat 3: Villain ( $229.50 USD )
Seat 4: Hero ( $303.10 USD )
Seat 5: pierluigic ( $333.40 USD )
Tohtori9 posts big blind [$2.00 USD].
cyber01 posts small blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A K ]
Villain raises [$7.00 USD]
Hero calls [$7.00 USD]
pierluigic folds
cyber01 folds
Tohtori9 folds
** Dealing Flop ** [ K, 6, 3 ] Pot: 17
Villain bets [$12.75 USD]
Hero?

Hvad er I mest til flat eller raise, og hvorfor?

23-03-2010 17:18 #2| 0

Hvor mange hænder har du på manden?

Jeg hælder til flat fordi langt de fleste af de hænder vi skal have value fra er pairs op til og med QQ og jeg tror det bliver langt sværere at få value herfra ved at raise.
Ydermere behøver du ikke være synderligt bange for et FD fordi du selv blocker for mange af hans combis og har redraw.

I like PF btw.

23-03-2010 17:21 #3| 0

Det kommer imo an på flere ting:

Det er et flop, jeg oftest selv bluffraiser på, fordi der er pisse få hænder, som villain kan spille videre med oop (selvom du ved at raise floppet repper rimelig tyndt). Så hvis du ofte bluffer her, så raiser jeg obv.

Dog hælder jeg mest til at flatte, da vi 1. Får mere value fra TT-QQ/whatever og 2. Giver ham muligheden for at skyde videre med air.

Preflop er pisse godt btw.

23-03-2010 17:26 #4| 0

Over mit niveau, men synes helt klart du skal flatte ham. Jeg kan ikke se hvad du vil have value fra, udover FDs ved at raise ham. Vi vurdere derefter om vi caller et blankt turn (da det ud fra din beskrivelse er stærkt). Vi caller selvfølgelig en spar da han både kan reppe den, og vi har outs til nuts. Checker han et blankt turn checker jeg næsten altid bagefter - både fordi han kan finde på at barrel af os på river, han stort set aldrig har noget, og så vi ser svage ud når vi fyrer 1/2 pot på river.

Synes aldrig vi skal call 3barrels (obv?), medmindre hånden bliver forbedret.

23-03-2010 18:11 #5| 0

Preflop er spew, det er altså for weak, han åbner altså andet end AA og KK fra utg og du har en MONSTER hånd

På flop er raise cool hvis han er tænkene, call hvis han er meget fit or fold typen. Når vi raiser, gør vi det fordi folk aldrig raiser Kx i det der spot, og han kan sætte os på bluff. Når vi caller, er det fordi vi obv kan trappe sick mange af hans holdings, men forvent aldrig 3 streets mod TT. Derfor synes jeg det er bedre at raise, fordi vi er så disguised som vi er her, så vi kan få max value fra hans FD hænder, KQ og lavere PP

23-03-2010 18:28 #6| 0
OP

@Djowgern
900 hænder ca.

@pow9199
Enig I at preflop er for weakt, havde jeg været opmærksom på hans UTG range. Under hånden har jeg bare vurderet mit play ud fra hans overall stats, og så lavet en (i dette tilfælde) forkert antagelse om at han var nit fra UTG. Burde måske nok bare have ladet være med at skrive UTG info efterfølgende, da jeg ikke var vidende om det da hånden udspillede sig.

23-03-2010 20:09 #7| 0

At kalde preflop spew, er vidst et mildt overstatement.

Synes det er fint at mixe det op, så længe det ikke er reglen istedet for undtagelsen. En del mennesker er begyndt at flatte den hver gang nærmest, og det er altså en helvedes masse kombinationer du lige pludselig mangler i din 3bet range (Jaja så kan man kompensere, men det gør folk jo ikke).

Jeg caller ned 3 streets i spottet, ellers giver det ikke meget mening at flatte ihvertfald =)

23-03-2010 20:14 #8| 0

du er så nittet jonas!

23-03-2010 20:30 #9| 0

Altså, hvis det forringer vores winratio, er det spew imo. Så kan vi diskutere om det betyder en større el mindre forskel, imo er det en stor forskel, men mit spil er obv også lagt an på at spille mange hænder. Hvis din spillestil dikterer at flat AK er korrekt pre, men for langt de fleste, misser man value på det...

Det kan være ok at calle, hvis vi har squeeze-aber efter os, for så at give tilbage der, og dominere deres ATo der shipper vs vores antagede range af lave PPs, men self skal vi 3bette 99/100 her...

23-03-2010 21:00 #10| 0

PF er hverken spew eller nittish, OP giver endda en selv ret logisk forklaring på, hvorfor kan flatter - ganske fint, der er i sådan et scenarie ikke noget standard play.

Med det sagt, så raiser jeg floppet næsten hver gang. Altså vi repper super tyndt, og desuden har vi A - vi har en helvedes masse draws i vores range, og meget få hænder der raiser for value.

Raise/get it in.

23-03-2010 21:22 #11| 0

Så længe du raiser preflop her 9/10, er det ganske fint du flatter den ene gang.

Anyways, pow har lidt været inde på det - det kommer lidt an på hvordan din mostander spiller, og hvordan han ser dig. Skyder han ofte 2 barrels som bluff? Hvordan ser han dig? Alt i alt, er det rigtige svar langt de fleste gange at kalde flop, da jeg ikke rigtig ser dig raise særlig mange hænder her, udfra din beskrivelse.

25-03-2010 17:09 #12| 0
OP

Takker for svar so far.

Gutten her virker som en ikke-tænkende nit, og derfor giver han mest af alt op altid, hvis han ikke har ramt. Jeg har desværre ikke nogen klar ide om hvad han kalder et flopraise med, men tror at han folder QQ-, mens han nok kalder med de FDs han har i sin range og Kx+. Spørgsmålet er så hvor meget value vi kan få ud af Kx?
Under antagelse af at han kalder flop, tror I så også han vil betale et turnbet?
Tror I at hvis vi kun kalder flop vi kan få 3 streets value af Kx?

Ved at raise mister jeg altså 1 street value fra hans højeste PP's, mens jeg charger de relativt få FDs han har i sin range, så under antagelse af at værdien for Kx er den samme uanset fremgangsmåde virker call til at være best option imo.

Under antagelse af at vi kalder flop, og han nu vælger at checke en på turn hhv. , Q , 8 hvad er så jeres plan for turn?

Hvis jeg nu ikke sad med A til bagdørsfarven ændre det så på jeres play?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar