Party NL200.
CO er Partys største regular donk, alle på bordet venter på at han skal reloade.
MP er 62/42/5.5 - har ikke haft nogle store pots med ham før.
Jeg har grundet CO spillet løsere, og mindre aggressivt PF end jeg plejer, men tror ikke villain har opfattet dette.
Jeg kalder turn med intention om at C/C en non-spade turn, da villain sagtens kan opfatte mit bet som et steal.
Hero ($389.81)
BB ($197)
UTG ($63)
MP ($291.45)
CO ($60.59)
Button ($117.20)
Preflop:/ Hero is SB with T♠, Q♥. Hero posts a blind of $1.
1 fold//, MP calls $2, CO calls $2, Button calls $2, Hero (poster) completes, BB checks,
Flop:/ ($9) 9♥, Q♦, 3♠ (2 players)/
Hero checks, BB checks, MP checks, CO checks, Button checks,
Turn:/ ($9) 4♠ (2 players)/
Hero bets $7/, BB folds, MP raises to $21/, CO folds, Button folds, Hero calls $14.
River:/ ($45) 8♣ (2 players)/
Hero checks, MP is all-in $268.45, Hero?
Kan vi calle denne?
NL200: TPWK mod stort overbet
Der er lidt rod i hh. Button folder turn, men brager river og mp er væk :)
Villain er 62/42/5.5 = tenderer maniac?
Jeg vil foretrække at leade floppet.
Folder river.
Ikke alene venter I på donken reloader, men villain er tydeligvis også ringe, så vil vente på et bedre spot end et så marginalt som dette i et så juicy game.
Converteren er lidt fucked up, vist rettet nu.
MPs stats er meget maniac.
Flop lead er ofte at foretrække, men ikke på dette flop i en 5-way pot OOP mod disse modstandere.
At det ville være lettest at vente til et tidspunkt med en lettere beslutning er der ikke tvivl om. Men derfor kan man godt stadigvæk opsøge mere marginale situationer, hvis de er +EV.
Lead flop, fold turn, og som spillet easy fold river.
Ryk ned i limit
Langt de fleste donks spiller 2 par eller bedre på denne måde syntes jeg at have erfaret - specielt hvis de er lidt småtiltede og pludselig kommer på den ide, at de vil udnytte deres image.
Nogle tanker omkring hånden:
Jeg ved ikke om hånden er et call. Men tror ikke den er et easy fold. Derfor jeg poster den.
Vi skal huske at kigge på det vi ved om villain - hans stats. AF på 5.5 er sindssygt højt når man er 60/40. Villain better en Q på floppet tæt ved 100%, og any pair rigtig ofte.
Eneste made hand jeg synes giver mening ud fra villains spil er 44. Bustede flushdraws og hænder villain spiller uden for sin norm udgør langt størstedelen af resten af rangen IMO.
Men har han gjort det her tidligere? IMO er der forskel på at have den slags stats og overspille i alle aspekter og så fyre sådan et overbet af på river.
"At det ville være lettest at vente til et tidspunkt med en lettere beslutning er der ikke tvivl om. Men derfor kan man godt stadigvæk opsøge mere marginale situationer, hvis de er +EV."
Problemet er, at situationen er marginal +ev. Jeg vil mene det er værd at opgive den smule ev til fordel for at finde bedre spots, hvor du ikke risikerer kontrollen over bordet og risikoen for, du giver de andre momentum, fordi du opsøgte et marginalt spot, som blot resulterer i ekstrem høj varians og er marginalt profitabelt.
"Problemet er, at situationen er marginal +ev. Jeg vil mene det er værd at opgive den smule ev til fordel for at finde bedre spots, hvor du ikke risikerer kontrollen over bordet og risikoen for, du giver de andre momentum, fordi du opsøgte et marginalt spot, som blot resulterer i ekstrem høj varians og er marginalt profitabelt."
Hvis situationen er +EV, og vi er ordentligt rolled, er vi vel villige til at tage variansen. Men interessante betragtninger om bordets momentum. Værd at overveje, da jeg generelt har position på både villain i denne hånd, og donk.
"Men har han gjort det her tidligere? IMO er der forskel på at have den slags stats og overspille i alle aspekter og så fyre sådan et overbet af på river."
Har ikke set ham gøre det. Han har været ved bordet ca. 50 hænder, har åbnet næsten alle hænder til 3.5xBB og limpet resten. Har desuden 600 minede hænder på ham, men har ikke spillet med ham før.
Har kigget den lidt grundigere igennem her i dag og finder flere aspekter, som taler imod et tyrecall end de førnævnte.
Ganske vist er han maniac, men i den aktuelle hånd var i 5 mand til floppet og du var oop. Synes det er værd at holde spillet simpelt og prøve at isolere og spille maniacs i position, hvor man meget bedre kan sandsynliggøre, at maniacs er ude at blæse.
Desuden dækker villains stats ikke over specifikke betting patterns, hvorfor det er at foretrække at spille mere konservativt indtil man har klart defineret overblik over villains store leaks, som i dette tilfælde er store overbets. Og vi ved ikke engang, hvordan han balancerer disse overbets. (nå, det havde I allerede diskuteret, sry)