NL200 tricky spot mod skarp reg

#1| 0

hey, hånd fra Betsafe, spiller kun skurken pga han ligger lige over mig i et rakerace, og tænkte jeg kunne tilte ham, eller få ham til at stoppe session...

vi har aldrig spillet mod hinanden før, men alt efterfølgende er sket på 120 hænder ca

skurken er SnoopDoo**(kan ikke huske det sidste i hans navn)

starter egentlig ud med at jeg er max overaggro overfor ham, og ender med at betale AQs i blind v blind, hvor han har AK, og jeg suger

kort efter 5 bet moser jeg QQ ind over hans 62$ 4 bet, hvor han lægger sig...

så flopper jeg set over set mod ham og han brokker sig nu i chatten...

så spiller vi følgende hånd, hvor jeg er meget i tvivl om hvad der er optimalt turn...

raiser AJo utg, og v. betaler fra sb, bb betaler ligeledes...

flop A J 6 ($21)

v. leader 14
bb folder
jeg siger 42
han betaler

turn 4 ($105)

v. checker
hvad gør hero (har A)

effektive stacks ca 175$

28-09-2009 17:08 #2| 0

58 og så butikken på any river?

Du tager vel aldrig raise flop, check turn bag, kom ind på river-linjen med et bluff? Derudover forventer han vel du byder eksempelvis KQ på turn? Derfor kunne det måske være en idé at commit-byde turn (80ish), så han tror du har et combodraw på turn? Der er obv få kombinationer (eksempelvis er KT og QT udelukket, da du hejser UTG), hvorfor den linje nok kun skal tages såfremt I har meget dynamik, og du har lavet noget lignende før med et draw.

28-09-2009 17:28 #3| 0

Checker bag her, og regner med han leader river, og call/jammer afhængit af kort.

BTw.

starter egentlig ud med at jeg er max overaggro overfor ham, og ender med at betale AQs i blind v blind, hvor han har AK, og jeg suger

Er det ikke dit semi default play at komme ind med AQs i blindfight? Hvis der bare er den mindste dynamik er det da stacken!

28-09-2009 17:36 #4| 0

Tror aldrig villian har set her...Selv de bedste regs på 1-2 er dårlige til at balancere deres lead range...Så han ligner rigtig meget et draw...
Men det ved du bedst....

Checker turn bag de fleste gange...Du får alligevel ikke to streets value af dårligere...Og inducer samtidigt nogle river bluffs...Kan dog ikke se mange air hænder der når til river....KQ?!

28-09-2009 17:37 #5| 0

Bet/folde turn er self helt horribelt...

28-09-2009 18:09 #6| 0

har meget svært ved at se hvad vi kan komme godt ind mod, som han tager denne linje med, omvendt synes jeg vores hand er for stærk til at checke bag, kan dog heller ikke se ham tage denne linje med et set...

ps så er det et 1-2, 5 handed, så QT og KT er også i min range :-)

28-09-2009 18:38 #7| 0

Villain skal godt nok have en del bluffs i hans range før at det er fedt at checkke turn og betale blanke rivers, og det er næppe aktuelt med villains floplinje på det board.
Man checkker vel turn bag fordi man tror man er slået ik? Eller fordi ens hånd er så stærk og sandsynligheden for at villain vil bluffe er stor. Han burde næppe bluffe river særligt meget, så er vi tilbage til om vi er slået eller ej på turn. I så fald vi er, hvorfor betaler vi så alle rivers?

Såfremt han ofte ikke har et set, er hans range delt mellem flushes og Ax(med eller uden sidevogn). Førstnævnte har vi 25% imod, sidstnævnte pwner vi obv. Hvis han tilter 2tm, du har pounded så meget på ham og han generelt bare spewer, er jeg meget mere til at bette turn.
Du giver ham en mulighed for at spazze ud med Ax,KJ, eller whatever, hvor han måske er lidt for optimistisk med FE-vurderingen. Med den dynamik OP har beskrevet vil jeg oftest være mere "bekymret" for at undgå endnu en potentiel spassout fest fra villain end om vi felter mod en flush.. (specielt med 25% Eq vs worstcase:))

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar