Hånden kommer frisk fra hukommelsen:
Spiller på ongame netværket, og bordet er relativt aktivt, hvor villains er en god omgang random donks, som better, reraiser og gayraiser PF med en bred range af hænder... Der synes ikke at være nogen dybere mening med en del af de moves de laver både PF og postflop.
I den pågældende hånd sidder hero i SB. UTG har gayraiset og en mere har callet dette. Hero sidder med AJoff, og trods dårlig position vil vi (vi sad to mand) have info og have de mange potentielle crap-hænder til at betale, hvis de skal se et flop. Vi siger 20...
Effektive stacks er ca 200$
Til vores overraskelse caller både UTG og den anden limper.
Flop kommer ♣A ♦7 ♠4
Vi kommer nu lidt i tvivl om vores A nu hvor begge caller PF, så vi vælger blot at tjekke på et ufarligt board, for enten at check-calle eller check-raise. Vi vil desuden gerne lade en af villains bette med et mellem par...
UTG better nu 40$ ind i 60$, den anden villain folder. Ud fra bettet og ovenstående tanker caller vi de 40$, da vi er i tvivl om, hvorvidt vores A er godt her... desuden ønsker vi ikke at bygge en større pot end nødvendigt med en hånd som AJ.
Pot er nu ~140$
Turn kommer blank i form af ♥2
den ryger check check
River hedder ♥A
River gør det mere unlikely at villain sidder med et A, og vi har nu en fornemmelse af at være god med AJ
Vi smider 50$ for value... villain tænker i bund og siger 125$
HERO??????
Vi vil meget gerne have kommentarer til PF og alle streets...
NL200 trips på river
Jeg er ikke så viild med at reraise AJoff ude af position hvis man ikke tager hjem preflop kommer man tit i problemer. Jeg ville leade floppet for at få information som spillet aner du ikke hvor du står. På river skal du betale 75 ind i en pot på ca 315 så det er et klart call
Jeg leader bare floppet for at tage den ned. Du kommer netop til at spille en stor pot oop, ved at lade ham være i initiativ.
På river skal du altså valuebette lidt hårdere. Du giver ham et alt billigt showdown med hænder som JJ/TT eller 7'er, som han sikkert ville være tilbøjelig til at betale dig af med.
Du folder aldrig river. Vi er sikkert ude i han tænker TT er god nu, når der er to esser på bordet. Odds er formidable.
@ donk
Hva med preflop? Hvis ikke reraise, hva så? Fold eller call?
Og lad os sige vi better flop for info. Folder vi så til alle reraises?
No way han raiser her med TT, JJ. Han better sikkert heller ikke floppet med 88-KK. Tror stort set heller aldrig det er luft. Stacks er simpelthen ikke store nok til at bluffe her.
Tilbage er der set og As. Spørgsmålet er hvor ofte han pusher her med et dårligere A i forhold til dine pot odds. At han tænker i bund kunne godt tyde på han har et A og ikke rigtig ved hvad han skal gøre. Din linje ligner meget et pocket pair 1010-KK, der blocking better river. Hvis han opfatter det kunne det få ham til at skubbe med alle As.
Jeg er ikke rigtig sikker på om jeg synes om dit river bet. Du committer jo stort set dig selv. Hvis det betyder du får value fra 8'ere og pocker pairs som ellers ville blive foldet og han raiser alle As er det selvfølgelig fint. Hvis han bare caller med dårligere As og raiser med hænder der slår dig er det noget pis.
Jeg tror bare jeg skubber river og forventer at blive callet af alle As.
Resten af hånden synes jeg ser godt nok ud, men vil da gerne høre lidt meninger.