NL200: Trips top kicker møder action

#1| 0

Villian har spillet 21/18/2,9 og jeg har ikke lagt mærke til han har donket før. Han caller 7% preflop og 3better 6%. WTSD er 30% og W$SD er 52%. Eneste note jeg har på ham er, at han bettede med QJ på et A92r bord efter jeg ikke cbettede og derefter checkede den ned. Jeg havde TT.

Ved ikke præcis hvad jeg spillede i denne session, men nok noget 25/20.

Hvad siger i til linjen på flop og turn og hvad gør vi på river?

Seat 5 is the button
Seat 1: Dido_777 ( $355.80 USD )
Seat 2: _triskelion_ ( $200.00 USD )
Seat 3: ciplider ( $249.35 USD )
Seat 4: Nina_19 ( $236.60 USD )
Seat 5: Hero ( $242.60 USD )
Dido_777 posts small blind [$1.00 USD].
_triskelion_ posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A J ]
ciplider folds
Nina_19 folds
Hero raises [$6.00 USD]
Dido_777 calls [$5.00 USD]
_triskelion_ folds
** Dealing Flop ** [ 6, J, 9 ] pot: 14$
Dido_777 bets [$11.00 USD]
Hero calls [$11.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ] pot: 36$
Dido_777 checks
Hero bets [$22.00 USD]
Dido_777 raises [$64.00 USD]
Hero calls [$42.00 USD]
** Dealing River ** [ 8 ] pot: 164$
Dido_777 bets [$274.80 USD]
Hero?

Hero sidder tilbage med 161,60$.

08-06-2010 18:23 #2| 0

Det eneste der giver bare lidt mening som skulle have dig slået er vel en q,10 som han laver om til et bluff på turn, set+to par hører vi vel alle fra på floppet, så ja snapper nok river som spillet.

08-06-2010 18:45 #3| 0

@Djoffer

Har du læst hånden korrekt? :)

Det er et grimt spot, men jeg kan ikke se om komme væk fra river. Den meget mærkelige måde villian spiller hånden på, kan indeholde så meget random snavs, at jeg mener 1:3 er godkendt.

08-06-2010 18:48 #4| 0

Han repper en ufattelig dårlig spillet range af hænder bestående af J9, 99, 66 og QT. Hvis han endelig beslutter sig for at lead set, hvorfor vil han så ikke barrel videre på det bedste barrelkort der kommer for ham? Du caller jo alt på turn som du caller floppet med stort set, samme med J9. Ingen af hænderne giver mening, men det eneste jeg ser dig slået af her som han måske har rigtig få gange er QT.
Jeg caller.

08-06-2010 19:04 #5| 0

Jeg raiser floppet ligesom jeg gør det med mit air. 3better villain, så må vi ind med stakken.

Turn synes jeg er fint spillet.

Hvis vi på river giver villain en range, der hedder QTs, KJs, QJs og halvdelen af kombinationerne af 66 og 99, så skal vi bare finde een kombination, som repræsenterer et bluff for at vi har vores 30%, som vi behøver pga pot odds. Derfor er det imo et call, hvor vi dog oftest forventer, at potten glider den anden vej.

08-06-2010 20:36 #6| 0

Hvad er villians AF river?

Han har en relativ high WTSD så spm er gør han det agro eller som calling station.

Syntes han linie virker wierd, men han repper jo tydeligvis selv den J, og tror måske du sidder med overpair han kan få dig af hvis han ikke selv har J.

Jeg caller river - odds er for gode til at smide, men forventer ikke vi vinder den ofte. Men prolly nok til at potodds retfærdigør et call.

08-06-2010 21:16 #7| 0

@knudsen
Nope:) Havde ikke set villain donkleader... Hmmm det er sgu sært, så lugter det vel lidt af et set trods alt, dog slipper jeg næppe væk...

08-06-2010 22:28 #8| 0

@OP

Dont slowroll the fish! Han har rigeligt m Jx til at du kan calle profitabelt her...

@Viggo

Han repper sådan set en god sjat bredere end hvad du skriver der... Imo er han i Jx, og jf historik, er det ikke utænkeligt han bluffer 3 streets her. (dog sandsynligt hvis han har justeret) Og jeg tror ikke ret ofte vi ser QT her, om end han godt kan forsøge at reppe Jx med QT på turn.

09-06-2010 00:52 #9| 0

@pow

"Rigeligt med Jx" er nok så meget sagt.
Der er kombinatorisk ikke særlig mange Jx, fordi der kun er én J tilbage i decket. Så KJs og QJs udgør fx kun 2 kombinationer, og villain er altså ikke lige typen jeg ser flatte KJo her. 21/18-spillere flatter meget lidt fra blinds (især SB). Det gør det dog til gengæld også langt mindre sandsynligt, at han har QT.

09-06-2010 12:48 #10| 0

@Rasken
Hvilke hænder forventer du at vi kan komme profitabelt ind mod på floppet?

Jeg synes egentlig hånden er fint spillet - personligt kalder jeg nok altid river (fordi jeg ikke er bedre end "Jeg har tripsTK, jeg kalder")
Jeg forestiller mig dog at det er en dårlig løsning (begrundelsen er i hvert falde), men villains spil gir jo ingen mening og har han den så ikke oftest?
Og jeg synes egentlig det er svært at finde hænder vi slår udover bluffs - KJ/QJ er der som sagt kun 2 kombis af og de blir langt størstedelen 3bet/foldet preflop - Det samme er gældende for QT, som der dog er flere kombos af.
Tilbage er der sets - heller ikke mange kombos, men der er (på NL100 i hvert falde) stadig rigtigt mange regs med lignende stats som kalder små par i spottet for setvalue

Men villain har ikek mange hænder i sin range der kan valuebettes, og så skal vi jo hænge vores hat på bluffs, og hvor mange bluffs forventer i at se fra en villain, som umiddelbart ikke valuebetter særlig tyndt på river (sådan kan man vel fortolke hans WTSD og W@SD?)
Derudover så er villain vel klar over vi ikke sidder med en hånd med showdown-value jvf den tidligere hånd som er beskrevet.

Så hvor ofte mener i at villain kommer flyvende med et bluff?

09-06-2010 13:04 #11| 0

Well, jeg kommer heller ikke væk på river, men synes faktisk den er lidt klam for ud fra den anden hånd virker han jo ikke særlig bluffy. Det er faktisk lidt passivt IMO kun at skyde en tønde når pfr ch/caller et A92r flop. (Jeg skyder ihvertfald indtil de folder :D)

Han kan sagtens sidde og tænke: "Hero potcontroller temmelig meget, så derfor bliver jeg nødt til at leade et set på floppet".

Dernæst på turn kan det være han tænker, "shit, har han et overpar får jeg aldrig hele stacken hvis jeg skyder turn og river fordi han sætter mig på Jx+ og har han en J vil han altid bette den på turn alligevel" (dog lader han dig så checke TT, 9x bag).

Ydermere kan han måske forsøge at reppe Jx med en hånd som QT der lige skal være lidt fancy.

Men hvis han kan spille ovenstående hænder så tricky kan han helt sikkert også have KJ,QJ,JT i sin range og måske noget rnd 87 eller KQ, whatever.

Bottomline, jeg caller.

09-06-2010 14:02 #12| 0

@Mazter
Hvis HERO raiser donkbets noget der ligner 70% af tiden, så kan du tro vi kommer godt ind mod hans 3bet range. Villain må endvidere have gjort sig nogle tanker om, at spillere som HERO meget ofte raiser donkbets, hvorfor donk/3bet pludselig er godt spillet med en hånd som KQ eller QT her, da man har meget FE og fin equity.
Jeg forventer dog oftere at se et call end 3bet fra villain.

09-06-2010 15:07 #13| 0

Jeg synes han virker uhyggeligt stærk!

Jeg kunne tage samme linie med J9, 66, 99 (J8 til dels, ville nok ikke leade flop)

Jeg synes han ligner en, som rigtigt gerne vil bygge pot - Ellers giver linien ingen mening. Jeg ser ikke hans raise på turn som bluff, da han aldrig får nogen af der, hans raise er i det mindste, men god size. Da vi kalder turn, viser vi at vi har en hånd som højst sandsynligt indeholder en J, og vi siger vel også at vi gerne vil til showdown, hvorfor hans skub på river må formodes at være for value.

Han kunne godt leade for at induce eller for at få min. et float, checke turn for at induce igen eller give indtryk af at vi kan være gode, da vi better turn viser vi interesse i hånden selvom der falder en J mere, han raiser for value og lægger op til skub på river.

Jeg er før set folde trips og sets.. :-) Jeg ved ikke om jeg folder her, jeg ville gerne, da jeg tror vi sjældent er gode her - Synes dette board rammer hans range så hårdt.

PS: han spiller den rigtigt dårligt, hvis han ikke har noget af ovenstående, synes jeg...

09-06-2010 16:48 #14| 0

@Rasken
Så det er ud fra en forventning om at villain kun 3better semibluffs og kalder med alt andet end ren air?
Jeg kan følge dig, men er det ikke lidt meget sat på spidsen at villain gør det så let for os at spille imod sig?
+ Han ret sjældent har netop de hænder du gerne vil ind mod?

09-06-2010 18:59 #15| 0

Det er sygt ringe at bluffe river her fra villains side, da heros range er meget stærk, og det regner jeg med at de fleste kan se.

Spørgsmålet er så om han vb'er dårligere for value? Jeg tror det ikke. Med KJ kan han vel ikke ligefrem sidde og slikke sig om munden som hånden har forløbet.

09-06-2010 19:50 #16| 0

@rasken

Eneste note jeg har på ham er, at han bettede med QJ på et A92r bord efter jeg ikke cbettede og derefter checkede den ned

Jeg er ret sikker på han har rigeligt med Jx i sin range her og imo også QT.

@playern

Han spiller da sine bluffs fint, hvis du tror han kun har et hus her... Og hvis vi skal folde så tight vs hans cr, skal han vel kun cr bluffe, og kun calle alle sine stærke hænder.

@Yarx

Jeg ved ikke om jeg bare er en lagtard eller hvad, men jeg ville sidde og slikke mig om munden med stort set any Jx her... Især som villain, jeg kan aldrig se hero være rigtig stærk, med mindre vi er virklig nutted

09-06-2010 20:19 #17| 0

Jeg synes han ser rigtig stærk ud her. Han må formode at vores range når vi caller et turn CR er basically Jx+. Jeg tror han har et hus rimelig ofte og eftersom der vitterligt ikke er ret mange Jx combo'er tilbage så laver jeg et tight fold.

09-06-2010 21:17 #18| 0

Hvilke hænder kan villain forvente at hero b/c turn med som folder river?

Jeg mener at det er super oplagt at pot-controlle med alle marginale hænder på turn. Derfor mener jeg at hero netop er super nuttet her.

Hero har AA på turn. Hvorfor bette? Ingen hænder better flop og c/c turn som vi slår.

Eneste argument for at bette marginale hænder på turn er for at beskytte med draws, men hvis villain donker med et draw på flop, så er det meget mere sandsynligt at han følger op med et udstik på turn, så det kan ikke være mange outs vi i så fald beskytter mod ved at bette.

Er det exploitable at folde river? Ja, meget. Men jeg tror simpelthen ikke på at villain regner med at sandsynligheden for at vi folder Jx er særlig stor. Ergo bluffer han ikke her.

Dårligere for value? Tror det næppe, da det jo er oplagt for os at pot-controlle marginale hænder på turn. Det gør det dumt at c/r KJ eller dårligere på turn, da disse bliver marginale mod vores call/shove range.

Jeg folder.

10-06-2010 00:40 #19| 0

@Xizor

Hvad gør du m AA i heros spot på turn og med JT i villains på river?

@yarx

Så du checker AA bag på turn her? Hver sin smag og stil obv, jeg kan bare ikke se mig selv potcontrolle her, jeg føler der er masser af value at hente med 9x+, men det er obv også meget afhængigt at hvordan villain ser vores tendenser på flop

Anyway, det jeg prøver at sige her, er at heros range er bredere end Jx og turn er fin at bluffe.

10-06-2010 01:26 #20| 0

ikke mange 9x i hans range og hvorfor skulle han donke dem på floppet?

10-06-2010 01:58 #21| 0

Når vi selv har 9x her...

10-06-2010 02:49 #22| 0

@ pow9199

Jeg checker nogle gange bag med AA det kommer ret meget an på villain og hvordan dynamikken har været. Hvis jeg better er jeg faktisk ikke sikker på hvad jeg gør til et CR, nogle calls andre folds. Det er generelt min erfaring at der ikke er ret mange der forsøger at lave et bluff i det spot though så jeg tror et fold er ok.

Mht. JT så CR jeg ikke turn jeg leader bare igen. Hvis jeg CR'ede turn og endte på river ville jeg c/f.

10-06-2010 11:19 #23| 0

Du er fanme så weaktight ;)

Iø interessant at du ikke cr Jx her

10-06-2010 11:52 #24| 0

Jeg synes der er en generel tendens i analysetrådende til at forvente, at villain aldrig laver fejl, aldrig spasser ud, og generelt spiller alle spots rigtig godt (eller i hvert fald meget konservativt/solidt). Det billede af modstanderen harmonerer ikke med de spillere, man spiller mod hver dag. Selv dygtige regulars laver sjove/kreative/dårlige ting fra tid til anden.

Derudover har der på det sidste været en tendens til, at trådene i høj grad handler om store laydowns i tilsyneladende marginale situaioner. Det er vel for så vidt godt nok at tænke over, om AJ kan/skal foldes her, men det er bare ikke det, der gør forskellen, når måneden er omme. Vi har tripsTK for lidt over 100bb, vi skal være gode 1/3 for even money, jeg betaler og noterer mig, hvad han leader flop og CR turn med på det her board, så jeg ved det i fremtiden - og er videre til næste hånd. Jeg vil i øvrigt være ret overrasket, hvis han leader set på 69Jr flop i HU pot, da de fleste nl200 regulars er virkelig glade for at CR en høj % på flop i singleraised HUpots - og derfor også gør det med deres sets.

Der er mange andre spots, der er meget hyppigere, som er mere interessante, fordi de betyder mere for ens winrate. Fx

"Well, jeg kommer heller ikke væk på river, men synes faktisk den er lidt klam for ud fra den anden hånd virker han jo ikke særlig bluffy. Det er faktisk lidt passivt IMO kun at skyde en tønde når pfr ch/caller et A92r flop. (Jeg skyder ihvertfald indtil de folder :D)"

Jeg vil hellere være spot on i forhold til boards og villains i spørgsmålet om, hvornår jeg skyder 3 barrels med air/value her, end bruge min tid på sjældne herofolds, der stort set ingen betydning har for ens winrate. Det er ikke ment som en kritik af OP, men bare en generel opfordring - og ja, jeg skal nok selv poste nogle hænder før eller siden;)

10-06-2010 12:27 #25| 0

@ pow9199

Problemet er bare at meget få spillere er gode nok til at folde Jx i dette spot (ofte mig selv incl) derfor er det et skidt bluff-spot synes jeg. Han bør vel kunne sætte os på Jx efter turn, hvorfor lead AI på river som stone cold bluff er super risky. Ja, det kan da godt være at han ser 8'eren som et scare-kort/bluff out, men så synes jeg han er ude i noget teoretisk level tænkning som ikke holder. Det er derfor jeg ser hans range så stærk - Men det kan jo være jeg er ude i noget teoretisk level tænkning... :-)

Som sagt så kalder jeg sikkert, men jeg tror desværre ofte vi er bagud.

10-06-2010 12:45 #26| 0

@playern

Jeg tror du giver villain ALT for meget kredit her... Bare fordi han har sane stats, kan han stadig være dårlig

10-06-2010 12:53 #27| 0

@ pow9199
:-) Du har helt ret! Det er også derfor jeg tyrecaller..

12-06-2010 03:05 #28| 0

Hvis vi folder den her, er det nok bedst bare at folde turn.

Jeg skubber dog turn uden de store overvejelser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar