NL200, 5-handed.
Jeg sidder i BB med A♣Q♦, og har kun haft 3 orbits ved bordet. Jeg sidder med 200.
Preflop: Limbet til SB (villain), der er en bigstack på $700. Han raiser 4/5 af alle hænder til 10, og det han igen den her gang. Jeg caller, og det samme gør button.
Flop: A♦A♠K♦. Pot: 32.
Villain better 10, jeg raiser til 35, button folder, og villain caller hurtigt.
Turn: 3♣. Pot: 102.
Villain checker.
Jeg checker. <-- ?
River: J♦
Villain better 152, hvilket er resten af min stack.
Jeg?
- Asger
NL200, Trips vs. bigstack
Som du selv påpeger giver turn checket ingen mening.
Hvorfor ikke bare bygge pot? Der ligger trods alt også et flushtræk derude.
Tror du må folde river, kan ikke se ham gøre det der med noget du slår, det skulle da lige være en meget aggro AQ/AT. Langt mere sandsynligt er det efter min mening at han enten ramte flushen eller båden.
Preflop ville jeg reraise imod en aggro du har position på. Ved et call skal du jo stadig ramme for at kunne spille.
Check turn fatter jeg heller ikke, her synes jeg ikke at pot kontrol gælder.
River har jeg ingen kommentar til, ved overhovedet ikke hvad jeg vil gøre her!
Du caller, ærger dig over du ikke bettede på det turn, og hader ham for hans flush.
Hmm, jeg har husket forkert.
Floppet kommer A♦A♠K♦.
Turn er så 3♣.
Det sætter checket på turn i et lidt andet relief (ikke at det gør det til et særligt lækkert check, men anyways).
- Asger
Well, der er 17 kort du ikke gider at se på river:
Alle ♦ og J/T"s derfor er du stadig nødt til at få nogle penge ind i midten, især fordi det er ret sandsynligt at du måske endda kan stacke ham her hvis han har spillet meget aggro tror han jo at folk spiller tilbage på ham med mediocre hænder vil jeg formode.
Bump....
Kom med nogle flere kommentarer, så Asger hurtigere poster resultatet. Den er sjov den her!
Checket på turn er rigtig skidt. Hvis han har et A, vil han sandsynligvis betale dig af. Ja, han kan godt sidde med AK eller 33, men han kan også sidde med et lavere es.
Hvordan har villain forholdt sig til modstand?
Jeg ville raise lidt mere på flop - villain får 3:1 på sit call. Hvis du gør det, pusher jeg turn, da din stack ca. er på størrelse med potten.
Som spillet ville jeg folde river.
Trips er altid tricky at spille, da de er så åbenlyse. Hvis du havde haft en lavere kicker, og spillede mod et TAG modstander, synes jeg godt man kan forsvare checket på turn. Du har annonceret på floppet at du har et es, og alligevel får du et call.
I denne situation vil jeg spille trips som TPTK, så checket på turn kan være okay.
Hvis ikke der havde været mulige flush og straighttræk på bordet, vil jeg nogle gange inducere et bluff fra en aggresiv modstander med et turn check. Hvis du checker turn, er du næsten 100% på at få et bet fra et svagere es på river.
Okay, hér er lidt omkring mine tanker.
Floppet kommer A♦A♠K♦.
Han better lavt ud, og jeg raiser måske for lidt - korrekt Rooger. Ikke desto mindre annoncerer jeg på floppet, at jeg har et A, og alligevel caller han.
Hvad har han så?
Tjah, alle A"er, KK og et flushdraw.
Mod AK trækker jeg dødt. Mod resten af esserne trækker han rigtig tyndt, og nogle af dem betaler han af med stacken. 2, 4, 5, 6 og 7 folder han sandsynligvis hvis jeg better turn, men betaler til gengæld af på river. 8, 9, 10, J caller han måske både turn og river med.
KK trækker jeg ret tyndt til.
Og endelig er der jo flushdrawet, hvor jeg skal bette turn, men er så samtidig også committed, selvom han rammer.
Min tanke er så, at hvis jeg better turn, folder villain en masse hænder, jeg ellers ville få betaling af på river. Der er kun relativt få hænder, der caller både turn og river, som jeg samtidig kan slå. Og endelig bliver jeg totalt committed såfremt jeg allerede er beat. Det leder mig altså frem til, at med mindre villain er på et FD, så gør jeg klogt i at checke turn. Samtidig kan han finde på at bluffe et missed flushdraw på river.
Jeg tror det er en fejl ikke at bette turn. Jeg tror jeg undervurderer, hvor mange sandsynlige hænder, villain ville betale af med, som jeg også kan slå.
Anyways, resultatet blev noget så kedeligt, som at jeg foldede river.
- Asger
Ikke nogen, der har nogen tanker om ovenstående?
Er jeg helt off, eller?
- Asger
Turn skal skubbes IMO.
Da villain har spillet preflop som han plejer får du ingen anden info end at sandsynligheden for, at du er slået på turn er mindre end hvis du havde været oppe mod en TAG fx. Det er ikke ret sandsynligt, at han sidder med AK eller KK.
Han sætter med garanti ikke dig på noget særlig godt efter dit turn-check, som får dit flop-raise til at ligne et steal.
Jeg tror, han MAX sidder med et dårligere A, måske endda en K.
- tanker fra en lowlimit fish :-)
@Asgar_b
Inden min kommentar vil jeg nævne at jeg ikke sjældent har fået høvl i lignende situationer fordi jeg har callet (godt nok på NL25 og NL50).
Hvis din modstander har ramt en straight, flush eller et hus hvorfor presser han så dig all in? Hvorfor laver han ikke et valuebet på fx 50-75% af potten? Og hvorfor better han netop hvad du har når han ved at det kan være svært at tage en beslutning der koster hele ens stack?
Dine odds er 1:1,67 så du skal vinde denne hånd 38% af de gange du sidder i denne situation.
Jeg ville nok calle denne her fordi hans river bet lugter af at han bestemt ikke sidder med nødderne (men der er spillere der better stort når de har "the nuts").
Er det utænkeligt at han sidder med et dårligere es end dig. Når han nu hæver i de fleste hænder ville han så ikke også gøre det med en hånd som A8s eller lignende?
God hånd med en svær beslutning.
sunek
Preflop og flop: fint
turn: Bet!
grunden er at den K ikke ændrer det store udfra Villains tidligere preflop spil.
River: som spillet, fint fold. Det her lugter af AJ eller A3 IMO.
Jeg vil gerne tilføje, at havde du ikke givet ham så fine odds til flush-trækket på flop, havde det *måske* gjort din beslutning nemmere på river (som den nu blev spillet dertil).
I øvrigt spekulerer du, i et tidligere indlæg, på, hvilke hænder, han kan have, der vil give dig betaling på river. Det virker for mig en smule grådigt. Jeg ville klart foretrække at pille den ned nu og her.