NL200 TTP deepish

#1| 0

Nå, jeg vil også prøve en analyse i det nye VIP :)

Spillet er NL200 på Ipoker, villain er NOIQATALL, jeg har ingen noter eller stats (har stadig ikk fået PT3 til at virke :( ), men mener heller ikke jeg har spillet ham før. Vi har ikke tidligere haft clinches, kun en enkelt HU pot, når jeg raiser og skyder to gange med TPTK, han folder turn insta.

Hvis han har fulgt med, så har han set mig doble via en UTG+1 raise, hvor jeg flopper 9TQtt med KJ, stikker ud i trevejs, CO betaler, jeg c/r AI på en turn der completer farven og pairer boardet via en T'er - CO betalte med AT for turnet trips, altså en std hånd.

Villain har 380$, jeg dækker.

Villain raiser UTG til 8$, UTG+1 kalder, foldet til mig i SB, jeg betaler med KJ

Flop: K J T (26)

Hero bets 24$, Villain raises to 70$, UTG+1 folds

Jeg leader, da jeg gerne vil have et call, eller to. Umiddelbart tænkte jeg ikke på, at villain ville komme over toppen. Det skal i øvrigt siges, at UTG+1 er huge donk, altså std callish fyr, som ikke slipper draws eller hænder.

- Hvis jeg caller, så er potten 166$, med 302$ eff. stacks. Call, og gå broke på blank turn?
- Kommer vi over toppen?

05-08-2008 23:04 #2| 0

Jeg caller og ser turn an. Virkelig klamt spot, grunden til jeg caller er stacks. Hvis riven blanker, går jeg formentlig broke.

05-08-2008 23:54 #3| 0

Tror lidt tankegangen for mig er at slowe den for at se hvor meget heat du får på nonclub turns. Det er lidt svært at se hvad du får action af der ikke slår dig hvis du kommer over toppen på floppet. Der imo 3 scenarier :

1: Han er ude i en sjov

2: Han combotrækker og i er tæt på 50/50. A9 AT 89 QT KxQ etc etc.

3: Han har floppet nuts/set og du er massiv dog.

Den første mulighed kan self aldrig helt udelukkes, men da intet andet tyder på det, er den lidt giftig at kaste for mange skillinger efter på floppet, da jeg tror din FE er ganske lille.

Edit : glemte noget ;)

GA

15-08-2008 11:29 #5| 0

Hvis jeg var Villain, ville jeg spille KQ sådan her. Jeg kommer nok over toppen. Jeg kunne godt finde på et shove, da mange turns shutter action ned. Samtidig er jeg nødt til at tro, jeg er god her.

Mange KQ/AK Villains vil tro, du er på draw her og betale med dårligere hænder. Har Villain AQ, selv med -trækket, har du stadig nogle redraws. At calle sætter os i et svært spot på turn, og er vi gode, får vi næppe meget mere action.

15-08-2008 19:23 #6| 0

Så dybe foretrækker jeg nok at betal og evaluere på turn, kommer vel ind på en blank, men betsizing og timing tell kunne på en god fremtvinge et fold:)

17-08-2008 09:39 #8| 0

Jeg caller flop - og hvis turn slår en A, en Q, en 9 eller en klør, så check-folder jeg.
Hvis turn er en blank, så leader jeg nok med et pot-bet og caller et push.

Der er jo utrolige mange holdings han vil spille på den måde. Alle draws ala KQ, QJ, QT, 2 klør med enten A eller Q osv.
Derfor tror jeg vi er foran, mens han med et godt draw har (mindst) even money. Men misser han turn, så er vi pludselig langt foran alle draws, og så skal han sættes allin, så han ikke får et billigt draw.

Umiddelbart vil jeg mene at de hænder som slår os lige nu: AQ, Q9, TT, JJ, KK (næsten) alle er hænder man reraiser en donket UTG med for at isolerer(mens man enddog har pos på donk'en). Den eneste han nok ikke reraiser er preflop for at isolere med er Q9 - og den er lidt søgt her ....

17-08-2008 12:14 #9| 0

For at følge lidt op på Go Arounds opstilling af mulige hænder:

1: Skæg

- Kan vi nok godt udelukke. Vores helt leader 3vejs, og det giver ikke ret meget mening for ham at raise skæg, når donken også er med i hånden.

2: Text results appended to pokerstove.txt

5,940 games 0.002 secs 2,970,000 games/sec

Board: Kc Jc Th
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 51.987% 51.04% 00.94% 3032 56.00 { KsJs }
Hand 1: 48.013% 47.07% 00.94% 2796 56.00 { AcTc, Ac9c, QcTc, 9c8c, KdQc, KhQc, KsQc }

Mod den range flipper vi.

Jeg tror dog ikke selv på han raiser KQ med Qc på floppet. Og spørgsmålet er, hvor villig han egentlig er til at bygge en stor pot på floppet med et kombo-draw? Hvis han bare er nogenlunde sane, så ved han godt, at chancen for vores helt 3-better det her flop når han leader, er tilstedeværende. Så er han ude i, at den range han kommer ind i mod på floppet, at best for ham, er et flip - jeg tror ikke han vil flippe for 200bbs. Med andre ord tror jeg han i hvertfald af og til bare betaler med et combo-draw på flop.

3: AQ, (KK), (JJ), TT, (Q9) har os alle nede i sækken, og er imo hans mest likely holdings. Jeg tror ikke han raiser KJ/KT/JT på floppet.

Jeg kan egentlig godt se mig selv bare folde floppet, men call og c/f turn er nok også okay.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar