Spillet er NL200 på Ongame
Jeg har spillet villain en del (~1k hænder) og han er rimelig aggro, men stadig ret dårlig og exploitable preflop.
Hans stats er 24/16/2.5
3-bet PF: 7
Fold to PF 3-bet: 54 (14/26)
Dvs. han er ikke helt villig til at lægge en hånd til et 3-bet, hvilket jeg har udnyttet to gange indenfor de sidste 10 minutter. I får lige de to hænder
Seat 2: kisgali ($212.45 in chips)
Seat 5: chris3185 ($341.70 in chips)
Seat 9: angelherni ($264.95 in chips)
Seat 10: Razga [ 10♦,10♥ ] ($200 in chips)
ANTES/BLINDS
angelherni posts blind ($1), Razga posts blind ($2).
PRE-FLOP
kisgali folds, chris3185 bets $7, angelherni calls $6, Razga bets $27, chris3185 bets $71, angelherni folds, Razga bets $171, and is all-in, chris3185 calls $122.
FLOP [board cards 7♥,5♦,Q♠ ]
TURN [board cards 7♥,5♦,Q♠,J♣ ]
RIVER [board cards 7♥,5♦,Q♠,J♣,5♠ ]
SHOWDOWN
Razga shows [ 10♦,10♥ ]
chris3185 shows [ 10♣,Q♦ ]
chris3185 wins $405.
Den anden hånd er åbenbart ikke kommet ind i PT (don't ask me why), men det er som følger:
Shortstack ($30) limper UTG, villain siger $9 i CO/UTG+1 og jeg 3-better til $30. Shortien caller, men villain siger ~$95 totalt med $105 mere bag sig. Jeg skubber. Han tænker længe og siger noget i stil med "Argh I have JJ" og folder så efter noget tid (lol I know).
Nå, men nu til hånden
Seat 1: carajillu ($348.30 in chips)
Seat 2: Praaak ($295.15 in chips)
Seat 6: chris3185 ($283.60 in chips)
Seat 8: Razga [ K♣,A♣ ] ($200 in chips)
ANTES/BLINDS
Praaak posts blind ($1), chris3185 posts blind ($2).
PRE-FLOP
Razga bets $7, carajillu calls $7, Praaak folds, chris3185 calls $5.
FLOP [board cards 6♥,A♥,K♦ ] - Pot: $22
chris3185 checks, Razga bets $17, carajillu folds, chris3185 calls $17.
TURN [board cards 6♥,A♥,K♦,10♥ ] - Pot: $56
chris3185 checks, Razga bets $33, chris3185 calls $33.
RIVER [board cards 6♥,A♥,K♦,10♥,4♣ ] - Pot: $122
Eff. stacks er $144
chris3185 bets $70, Razga??
Jeg kan ikke beslutte mig for hvad der er bedst? Fold eller call?
\Razga
NL200: TTP vs riverbet
Ingen reads på hvordan han spiller flushdraws? Du har jo trodsalt 1000 hænder på ham.
Umiddelbart må man vel gå ud fra, at han raiser flushdraws hvis du har ham som en aggressiv spiller, selvom det er et board der formentligt rammer dig godt. Ydermere - vil han ikke leade eller C/R en flush på turn? Og det er vel kun flushen vi reelt er bange for?
No way jeg folder her - tror oftest du ser to dårligere par.
@djowgern
Ja jeg vil også mene han giver mere gas med et FD. Har ikke andre reads end dem jeg har givet - man multitabler vel.
@Razga
Bare et simpelt spørgsmål men er det standard på NL200 at shove TT preflop - eller var det pga. dit read med ham som aggro?
Hvilken betydning har hånd nummer 1 for hånd nummer 2?
"Jeg kan ikke beslutte mig for hvad der er bedst?"
Da jeg læste den linje var jeg ret sikker på den blev efterfulgt af "call eller shove?"
Kan ikke rigtig se hvordan vi kan folde her, men vi kan heller ikke skubbe her med sikkerhed for at være foran tit.
Så jeg kalder, og spiller han et set eller FD sådan her laver vi en note.
Ahh he he nu tror jeg at jeg forstår.
1: Hvis dit read er at han ikke ka' lægge en hånd så er det jo super at komme ind med TT der.
2: Du har vist styrke hele vejen og alligevel ka han donke ind i dig på river, så tror bare jeg folder ret hurtigt.
Haha overvejede selv at skrive som MichaelS at første hånd in mente burde der have stået "Jeg kan ikke beslutte mig for hvad der er bedst?" "call eller shove?"
Jeg synes det er et super nemt kald, indtil jeg har en grund til at gøre andet.
For at tage den fra en anden side..
Spiller K♥X♥ ikke nogenlunde efter samme linje her ?..
Caller et c-bet med sec. pair og rammer så nut med mod et turn-c-bet..
Og laver efterfølgedne et valuebet på river ?..
Andersholm
Jeg kan ikke se hvordan fold ever kan komme på tale kf, dynamik, tableiamge, reads og hans stats - Fold er min sidste mulighed.
Altså, hvad ligner villain? En meget underligt farve, meget sjældent, men imo skriver det blockbet/valuebetting af to par.
Fold kan aldrig komme på tale - altså manden går broke med QTo pf???
Shove er fint, call er fint, bare du ikke folder.
Jeg synes bare hans linje afviger meget fra hans stats og den aggresivitet han har vist tidligere.
Somethin doesn't add up. Men jeg kan godt se at der er nogle toparskombis som vi selvfølgelig crusher.
Jeg synes du skal calle her. Klart, han bluffer nok iikke her særlig ofte, men det er også en relativt mærkelig måde at spille en flush på. Desuden er hans bet ret lavt iforhold til potten, så det kunne vel godt være en lavere 2pars kombination der går efter et blocking/valuebet. Første hånd viser også at han har sine blowups, hvilket gør det her endnu mere til et call.
Snap it !
Tvivler på at han caller en flush på turn. Synes meget det ligner et blockingbet.
Okay folk er ret enige om at den ikke foldes.
Jeg timede i bund og i sidste øjeblik blev det et call.
Villain viser 66 og jeg laver en note...
Tak for input
Husk at takke ham for ikke at raise floppet så han havde stacked dig :)
Havde han pot bettet river ud i dig havde jeg foldet da jeg ofte synes folk gør det med slowplayed monster men det er godt halv pot bet caller jeg altid og jeg vil endda overveje et shove da du har flere 2 pair kombinationer crushed og når han er villig til at spille for 100BB med QTo hvorfor kan han så f.eks. ikke spille AQ♥ sådan der.