Nl200 Turn C-R semibluff

#1| 0

Det er på Party poker. Gider ikke lige finde HH. Er mit move på turn +EV?
Rimelig ny ved bordet. Effektive stacks 200

Raiser A9 til 8, UTG+1. Næste mand kalder og vi ser et flop, der hedder 3 6 8.

Jeg siger 13, han kalder.

Turn K Pot 42 btw.

Jeg checker, han byder 33, jeg C-R til 111.

Any takers?

20-06-2006 01:03 #2| 0

Kan ikke lide det uden reads af nogen art.

For at finde ud af om det er +ev må du give ham en handrange, for at gøre det skal du bruge stats og meget gerne reads, eftersom du intet har bryder jeg mig ikke om det.

Helt gennemsnitligt tror jeg det er -ev at lave store semibluffs på midlimits med mindre man ikke har noget imod at ende allin.

20-06-2006 01:16 #3| 0

Jeg er stort set all in, så det er vel svar på det. Dog synes jeg det er mere troværdigt ikke at pushe.

En tanke jeg havde under hånden, som jeg gerne vil have lidt kommentarer på. Det vi er bange for i hånden er et set. Men synes ikke hans betting indikerer set.
Villain har to muligheder med et set på flop:
1) Fastplaye og raise mig eller 2) calle og spille den svagt.

Vælger han nummer to vil han nogenlunde holde den linje på turn. Derfor tror jeg ikke, at han byder turn stærkt, hvis han er typen der spiller et set langsomt. 2 par er usandsynlige. Mener ikke, at han caller med mange 1 par hænder efter mit spil.

Make any sense?

20-06-2006 01:25 #4| 0

Ja, det giver helt fin mening. Efter 15K hænder på Party''s NL200 ville jeg holde mig langt langt fra at gøre din nogen som helst generelle forudanelser om, hvordan de fishes spiller sets, AA, KKK, eller whatever.

Oh jo - problemet med dit semi-bluff er, at hvis han har en lorte-hånd, som han ikke vil raise med på floppet, så byder han ikke turn, med mindre han har improvet. Du folder ingen hænder, der har improvet der - heller ikke AKoff der tog et kort af på floppet.
Ergo er der kun draws, du -måske- kan vride af ved det bet (resten af hænderne caller/skubber eller byder overhovedet ikke), men generelt set er de altså ikke meget for at mucke de flushdraws.

Hvis villain hed noget i retning af AB_illu-noget, så er det helt sikkert et +EV move. Det er jo et oplagt floating-flop det dér!

- AB

20-06-2006 14:08 #5| 0

Som sagt kunne jeg godt lide de tanker, jeg gjorde mig om hånden. Dog må jeg, som så ofte før, tage højde for diverse neanderthalertankegange hos villains og passe lidt mere på. Så kan ikke helt bestemme mig for, om mit move var +EV.

Han foldede denne gang.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar