Spillet er et rimelig standard NL200 game på Crypto. 3-4 TAG''s, en semiløs og en super donk som alle gerne vil nappe $ fra. "Donk" er en muppet der ser ca. 90% flops og spiller rimelig passivt post-flop - han har drysset penge siden han satte sig. "Skurk" er solid TAG. Han har benyttet sig flittigt af at isolere "Donk" - dog hovedsageligt PF. Mit image er nok TAG med laggish tendenser. Standard åbningen PF er 3-4BB ($6-8).
Stacks: Mig - $276, Donk - $115, Skurk - $316
Jeg får 4 ♦ 4 ♠ tildelt UTG1. Donk sidder i CO og Skurk på knappen.
UTG drysser til mig - jeg siger $6. Både Donk og Skurk caller som de eneste.
Flop (pot ca. $21): 3 ♥ 4 ♥ T ♣
Jeg siger $12, Donk og Skurk caller begge.
Turn (pot ca. $57): 9 ♦
Jeg skruer bissen på og siger $42. Donk caller og Skurken gay-raiser pludselig til $84!!
Hvad gør en klog mand nu?? Jeg er på ingen måde nervøs for Donk''en, men gay-raiset fra Skurken er ikke lige noget der falder i smag. Har ikke set ham gøre det tidligere - i hvert fald ikke i så stor en pot.
Michael
NL200 - turn problem
dit flop bet er ikke stort nok, om ikke andet er der er et flushdraw som du skal beskytte dig imod
Den skal mindst op på en 18-19 stykker både for at bygge en stor pot, men også for, som sagt, at beskytte imod flushdraw.
Er dit flopbet større, er pot på turn større, derfor er dit bet større og hans raise større hvilket gør hånden en del lettere.
Som spillet raiser jeg turn for at være sikker på hele stakken kan komme ind.
Anyone else?
@ Mickey, Ykshyr og Flex
Jeg bryder mig ikke om det dÚr "jeg har set og er villig til at gå broke"-syn... Derfor mener jeg ikke det er så "nemt" som det gøres til. Hvad spiller en rimelig solid spiller sådan hÚr, som jeg slår...? (alt under to par er tæt på umuligt - jf. mit "read")
Hvad hvis det havde været NL1000 (hypotetisk spørgsmål) - havde det så også været så nemt?
@ MrFlex
Øhhm...en eller anden Romedinho - vist nok dansker tror jeg. Sikkert herinde fra?!
Jeg er enig med Yskhyr og Mickey her.
Hvis villain har 99 eller TT, må du simpelthen betale ham og skrive nh. 150 bbs er slet, slet ikke nok til, at du ikke går bust hver gang her mod et overset.
Han kan lave det her move med 43, T9, 33 og forskellige draws, hvor du er rigtigt godt inde.
Det lyder dog som om, villain havde et overset.
Jeg starter med at finde et nyt bord. Du kan sagtens finde borde med mindst en fisk, hvor de øvrige spillere også er dårlige. Desuden sidder du på det klart dårligste sæde - hvis fisken caller alt, giver du de øvrige spillere fine odds, og du er samtidig udsat for squeezes fra specielt Villain i hånden.
Preflop gør jeg det altid til 4BB - jeg ser ingen grund til andet.
Som Yshkyr siger, skal du skyde mere på floppet. Havde floppet været rainbow, ser 15 fint ud.
Angående at have et set på et bord uden completede draws: Du er simpelthen nødt til at gå til bunds - du har jo tredjebedste hånd.
Villan kan have ATs (og clicke for et billigt showdown), flushdraw med par, T9s eller et lidt mærkeligt spillet overpar. Under alle omstændigheder er du bedst allermindst hver anden gang her, og med døde penge i potten fra Donk skal du være lykkelig over situationen. Havde du i stedet haft 33, havde den været en anelse sværere, men han skal altså være ultrastram, før jeg overvejer at smide.
Uden at spille NL1000 vil jeg mene, at det er et lige så nemt raise der.
Desuden må readet ""Skurk" er solid TAG." vist også revurderes på turn. Ingen hænder kan forsvares at gayraise på dette board! Denne indikation, at han ikke er så solid alligevel, er vel også med til at åbne hans handrange.
Ingen bare semisoild TAG spiller vel 99 sådan her (??!!!), så eneste bekymring er TT, men med så stor chance for mange andre hænder, mener jeg bestemt også vi skal ind med skillingerne...