Jeg har ikke set Villain spille de vilde hænder, dog har jeg en note på ham der siger han gayraiser AKo i blinds, så jeg antager han er en smule donket. Jeg plejer at raise floppet med min hånd, men med calleren i midten valgte jeg at flatcalle - fejl?. Hvad gør folk på turn? Og hvad er planen på river.
Villain is at seat 4 with 350.35
Hero is at seat 6 with 247.10
- posts the large blind 2.00
- posts the small blind 1.00
Hero: 9♦, 8♦
Pre-flop:
-: Call 2.00
-: Fold
Villain: Call 2.00
Hero: Call 2.00
-: Check
Flop (Board: 9♠, K♦, 2♦):
Villain: Bet 12.00
-: Call 12.00
Hero: Call 12.00
Turn (Board: 9♠, K♦, 2♦, 5♦):
Villain: Bet 8.00
Hero: Raise 40.00
Villain: Raise 72.00
Hero: ?
NL200 Turned flush møder click
He he, jeg pusher, surt den ene ud a 8 gange hvor han viser en bedre str8 op foer riveren.
Men til trods for at han er lidt ''donket'' kan sidst naevnte bet vel sagtens vaere et ''info bet'' for at se om den der ruder virkelig hjalp dig? Naar nu han har ramt K5 og sine 2 par eller saadan noget, muligvis kongen med en Q, J, eller A i ruder som makker?
Derfor, jeg pusher og goer eventuelle draws der kan slaa en lidt svag flush for dyre at calle og graeder saa hver 8''ende gang. :-)
Hvad skete der?
Hmm det ligner godt nok et fold selvom jeg ville have meget svært ved at lave det. De fleste flushes villain kan have her vil være større end din, og skulle han have et set, har han stadig equity, hvorimod du er helt død hvis han har en større flush. Hans raise er godt nok ikke ret stort så det er fristende at calle, men du kommer jo til at calle et bet til på riveren så alt i alt er det vel et fold. Jeg går ikke ud fra at villain spiller 63s eller 74s PF?
Jeg kendte ikke til Villains handrange på dette tidspunkt.
Jeg vil gerne lige pointere, at raiset er et clickreraise, så jeg skal calle 32, og næsten sikkert et river bet ligeledes.
Mickey
Hmm den er en smule svær.... Jeg spiller næste altid mine Axs og SC draws sådan som villain gør her, altså bet stort ud på floppet for at få det til at ligne Kx eller lign, for at skjule flushen mest muligt når den rammer....
Det her er en tis situation, for jeg har næppe disciplinen til at smide den til 32 extra, heller ikk selvom man ved river blir dyr.... Spørgsmålet er om du har? Jeg tror Axs er meget mulig her.... Især fordi han spiller "skræmt" på turn ved at tage teten igen men med et ultra lille bet, for derefter at value-gay-raise dit turn raise....
:S jeg tror sandsynligheden for du er slået er ret stor, spørgsmålet er bare hvor tit ifht. hvor tit han overspiller set eller lign...
netop derfor mener jeg at du skal følge din normale linje og raise til ca. 50 på floppet.
Havde du haft nutflush-træk er et flat call på sin plads. Jeg mener at have set Sklansky beskrive det meget godt - det er bedre at trække til nuts og lade andre ramme second nuts, og så semibluffe de hænder der ikke er nuts-træk, og det giver vel fin mening.
det er i øvrigt en mærkelig linje villian lægger, er det ikk''??
Har han ramt sin flush har han lavet et semibluff på floppet. Gør en spiller der er en smule donket det? måske. Herefter laver han et meget lille bet på turn efterfulgt af et gay-reraise. Det kan enten betyde, at han har ramt sit træk og malkebetter der ud af helt åbenlyst eller han overspiller de to par/tre ens han har ramt på floppet - jeg tror mest på at han har ramt en bedre flush, da de fleste vel vil blive lidt nervøse med en treflush på bordet, og derfor bare kalde mde to par og tre ens i håb om at ramme hus eller få et billigt showdown på river.
En tricky spiller, hvad jeg ikke tror han er, ville måske kunne lave dette play med A♦ for at få dig til at smide på river til et stort bet??
Havde det været en regular, havde jeg skubbet og noteret linjen, men mod en donket stranger, tror jeg at det er et fold
De er nogle ting der peger mod at villain rammer flush her.
1. Standard semibluff på flop fra sidste position.
2. Da ruder 5 rammer på turn better han småt (for ikke at skræmme væk måske) og da du raiser og han ved at 5Þren med garanti ikke har hjulpet dig, derfor må du næsten have ramt flush her eller måske sidde med Ad.
Der er næsten ingen alternativer til den hånd du kan sidde med og alligevel clickraiser han dig så du ikke skal kalde så stort et bet, og han vil så kunne få endnu et call fra dig på et valuebet på river.
Skyder ham klart til Axs i langt de fleste tilfælde her. Den eneste måde hans spil giver mening.
Men hvis han er donk som du siger så ved man jo aldrig :-)