NL200@ongame
Et lidt specielt spot synes jeg selv. Fold river?
Villain sidder godt nok "kun" med 90bbs, men jeg har 500 hænder på ham, så han er reg. Han spiller dog ikke gudepoker og har statsne 24/17/2, 3bet 5%.
Jeg har selv spillet 33/29/oo og 3bettet 5% over 50 hænder på bordet, men hvis villain bruger tracker programmer, ser han mig nok mere som 24/21. Jeg har fået min stack ved at ramme set mod en anden på bordet, men vi kom dog ikke til SD.
Seat 5: Arega ($440.40)
Seat 6: msterFa ($156.80)
Seat 8: Uwe.Rosler ($195.95)
Seat 9: Hero ($304.65)
Seat 3: Okocha-10 ($179)
Arega posts small blind ($1)
msterFa posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [K♣, A♣]
Uwe.Rosler folds
Hero raises $6 to $6
Okocha-10 calls $6
Arega folds
msterFa folds
--- Dealing flop [8♣, T♣, 2♥] - $15
Hero bets $10
Okocha-10 calls $10
--- Dealing turn [A♠] - $35
Hero bets $28
Okocha-10 calls $28
--- Dealing river [7♦] - $91
Hero bets $50
Okocha-10 raises $135 to $135 [all in]
Hero to call $85??
Vi skal være gode 24% af gangene før det bliver +EV.
NL200: Turnet TPTK
Kun J9 der completer til sidst, 24% for at være gode nok, et spot vi bør 3barrelle, muligvis valuer han en bedre hånd etc. Cant fold it, wp =)
Jeg tror jeg shover river selv. Som spillet tror jeg det er et fold, men man ved aldrig om dit lave river bet måske inducer et shove fra værre.
Jørn
SKAL vi bette turn? umiddelbart svært at finde mange Ax´er i villains range, og der er ikke rigtig nogle riverkort vi ikke vil se.
Turn bet må være meget tæt på mandatory hvis man vil bare være noget der minder om balanceret. Det er et kort vi barreller med høj høj frekvens.
joonas - omvendt skal man vel også balancere/protecte de gange, vi checker her for at give op eller komme billigt til SD? (selvom vi oftest skyder igen, ja)
Turn er imo på ingen måder et "mandatory" bet. Vi har decket crushed, villain har masser af gutters etc. i sin range, som han har peelet floppet med, han har farvetræk, som han for Guds skyld ikke må folde etc., og mange har en tendens til at bette turn random, hvis man checker til dem, fordi de ikke lige ved, hvad de skal gøre med deres 8x, Tx eller noget helt tredje. Jeg bryder mig btw overhovedet ikke om din riversizing. Den tjener imo ikke noget formål. Enten bet lavere for at få ham til at calle sygt light og samtidig induce, eller også bet større, som du ssv. ville gøre, hvis du skummede.
Jeg better også turn -- mest fordi villain forventer jeg bluffer turn og der findes dermed en del regulars på min niveau der betaler eet street mere. Desuden kan villain sagtens have floatet med ace high som vi efterfølgende kan få to streets of value mod.
Jeg checker ikke turn særlig tit. Jeg ender nemlig altid i problemer når jeg opgiver initiativet i potten og skal lege bluff-catcher på turn og river med f.eks. T9 eller 98.
Jørn