NL200: Two pair i BB på drawheavy

#1| 0

Long time railer (knap 2 år), first time poster. Så hvis der lige skal smides et par "Ryk ned i limit" kommentarer ind, så er her en oplagt chance... ;)

Har lige sat mig ved et 9-handed NL200 bord, og render ind i følgende hånd i BB - min første hånd ved bordet, så effektive stacks er $200. Jeg har en note på Villain der siger at han caller med marginale hænder, såsom TP no kicker, ligesom han heller ikke er bleg for at calle med antydningen af en draw. Dette er en af årsagerne til at jeg better riveren, se nedenfor. Jeg kan lige bemærke at hånden er spillet på et site der (endnu) ikke er understøttet af PT, så jeg kan ikke give stats på Villain.

Det er vel standard at bette pot på floppet, og jeg går ud fra at jeg hører fra evt. OPs og stærkere hænder (pånær måske en floppet straight) på et så drawheavy board. Da jeg får to callers formoder jeg at mindst én af de to villains er på flush draw, og at det måske er noget 87/86/65 sjov oveni hatten, men 77 og 66 er også meget rimelige hænder i dette spot.

Turn er ikke så skræmmende igen medmindre jeg blev callet på floppet af A8 eller 32. Jeg får kun én caller til mit bet her (som er korrekt? Måske størrelsen kan diskuteres? Hvad gør jeg hvis jeg bliver raiset her?), og jeg tænker at jeg måske nu er oppe mod TP med nut FD, eller måske en flush draw kombineret med en straight draw.

Riveren virker ubrugelig for Villain, medmindre han har K8, så med mine note på ham vælger jeg at fyre et value bet afsted. Han caller mig nok her med Ax, måske 8x, og ellers kun med noget der har mig slået. Bør jeg check-calle i stedet?

Dealt to Hero: 8 4

UTG calls $2, MP calls $2, MP+1 calls $2, Villain (CO) calls $2, SB calls $1, Hero checks.

Flop: 8 5 4 ($12)

Hero bets $12, UTG calls $12, Villain calls $12.

Turn: A ($48)

Hero bets $33, UTG folds, Villian calls.

River: K ($104)

Hero bets $77, Villain calls $77.

Final Pot: $258

Hvad siger I til min linje i hånden, og lad mig høre nogle bud på hvad I tror Villain sidder med i dette spot?

06-02-2007 08:09 #2| 0

Jeg kan ikke rette i mit oprindelige indlæg, men der skal byttes om i suits på 4eren og 5eren på floppet... :)

06-02-2007 09:18 #3| 0

Kalder fiskene ned med en dårligere hånd end din på nl200 ? På nl50 er linien helt sikkert fin, og du får sikkert også betaling fra Ax. River er vel lige så meget et blockingbet som for value... (?)

06-02-2007 09:31 #4| 0

@hedgehog

Ja, det fungerer også som blocking bet - jeg folder jo helt sikkert til et raise på riveren - tror ikke han er typen der bluff-raiser all-in med en bustet draw. Jeg er dog som regel meget aggressiv - selv i FR - så han kan sagtens have mig på en bustet draw her (hvis han har holdt øje med mig i tidligere sessions).

Ligesom du, tvivler jeg på at gennemsnitsspilleren på NL200 caller her med noget vi slår, men jeg føler altså ikke at jeg er oppe mod gennemsnitsspilleren i denne hånd.

Fortolker jeg din post korrekt når jeg siger at du mener at jeg bør checke riveren? Hvor meget caller vi så hvis han better?

06-02-2007 09:46 #5| 0

jeg synes linjen er fin... har dog svært ved at sætte ham på en hånd som han ik re-raiser dig med på river...
men et bud er: Ax

06-02-2007 09:50 #6| 0

Jeg spiller nl50, derfor er det med forbehold. Men hvis han er så passiv som dit read og hans linie indikerer, mener jeg det er helt rigtigt at bette på river. Specielt hvis du generelt spiller dine draws aggressivt og han ikke ofte laver skæg med busted draws.

06-02-2007 12:59 #7| 0

Bump

06-02-2007 13:12 #8| 0

Først vil jeg gerne have lov til at gratulere dig for en meget velskrevet tråd der ligger op til at få nogle gode svar. Dog er der en del tekst der kan være lidt trættende at læse - det er relevant da det omhandler reads osv. men måske det kan kortes lidt ned. Det er den BEDSTE 1st post jeg nogensinde har set, tror minsandten også at du har læst FAQ'en... Dejligt.

Det eneste du ikke skal skrive er derimod resultatet af hånden. SLET linien hvor der står at villain caller dit bet på river, det giver nogle meget bedre nuancerede analyser af din hånd.

Flop: Fint spillet, ud og bet og beskyt hånden og et lead foretrækker jeg bestemt.

Turn: Jeg better nok nærmere 40 mod pot her da jeg har 2 villains bag mig. men fint du better og har nu kun 1 villain.

River: Det er super oplagt at check-calle her da villain kan skyde en masse draws afsted hvor han tror du er svag og vil folde. Samtidig får du ikke et kæmpe raise i hovedet og får en svær beslutning. Så check-call river

Nu når du har afsløret villains handling ser et bet jo også ganske fornuftigt ud. Men som udgangspunkt og med den villain check-caller jeg langt oftere end jeg better ud.

06-02-2007 13:29 #9| 0

@johnson12

Mange tak for din ros og - især - dine kommentarer. Jeg skal forsøge at skære ned på teksten næste gang... :)

Jeg er klar over at jeg ikke skal skrive resultatet, og jeg har derfor også udeladt Villains holdings - hvis jeg da overhovedet kender den... ;) Jeg skriver at Villain caller fordi jeg er interesseret i hvilke hænder folk kan sætte ham på i dette spot.

Angående river, så vil jeg næsten hver gang check-calle her mod en unknown, men jeg mente altså at det var en fordel at bette mod lige ham her - jeg tror simpelthen ikke han bluffer hvis jeg checker til ham, og jeg føler også at han er i stand til at calle mig med bare et par.

06-02-2007 13:39 #10| 0

@markov

klart at når du launcher sådan et stensikkert read mod ham så må du jo bette ud i ham. Hvis han overhovedet ikke er aggressiv er der self ingen grund til checke til ham da han bare checker bag. men ja det er jo read betinget.

Hvad villain holder:

A4 kunne være en holding
A8 eller
AK da han lyder donkey caller han vel gerne med den på flop.

Du better kraftigt ud i 2 villains på alle 3 streets (undtaget det sidste, 1 villain) og ligner IMO en MEGET stærk hånd. Du ligner minimum 2 par og faktisk mest et set eller endda en straight. <-- det afhænger af self om du også leader med disse hænder og better løs gennem hånden. Villain for at calle burde have min. 2 par der er bedre end dine for at calle her til sidst. Men du siger jo han er donkey eller derhen af og så kan han vel betale af med A7 fx men jeg tvivler meget på at han betaler dig af med noget du slår her.

Men sådan er dt jo når man bare svarer, det er jo nemt for dig at forsvare din hånd når du kender the outcome ;)

synes stadig du skal slette linien med villains action det skal ikke med i hånden hvis du vil have de bedste analyser.

06-02-2007 13:49 #11| 0

@johnson12

Jeg kan ikke redigere i mit oprindelige indlæg - jeg får en HTTP 500 serverfejl, så det må få lov at stå som det gør nu.

Jeg er som sagt fuldstændig enig med dig mht. riveren - standard er at spille den 100% som du siger.

Mht. Villains hånd, så tror jeg simpelthen ikke at han ville limpe med AK i CO! Så ringe tror jeg trods alt ikke han er, men man kan selvfølgelig blive overrasket. Jeg tror mere at han er inde med en mere "standard limping hand", som jeg håber er noget Ax eller et small/medium pocket pair.

Jeg er i USA pt., så klokken er knap 4 om natten lige nu, så jeg tror jeg vil lade nogle flere kommentarer/bud rulle ind, og så poste evt. yderligere info jeg har når jeg står op.

06-02-2007 13:51 #12| 0

Rettelse: Klokken er næsten 5, og jeg skal op om 4 timer...

06-02-2007 14:07 #13| 0

Jeg forstår heller ikke hvorfor du skyder river. Alle bustet draws eller lign folder.
Giv dog mulighed for at lade ham bluffe med et bustet draw.

Udover det.
Du mener ikke at du folder hvis han ryger over toppen, vel?
Du får altså ~3.4 til 1 hvis han ryger i toppen på dig.
Og derfor tjek-caller jeg river 11 ud af 10 gange. Du stacker ikke en bedre hånd og inducere.

06-02-2007 17:08 #14| 0

slettet

06-02-2007 21:46 #15| 0

@Myth_Dark

Jeg er enig i alt hvad du siger hvis villain er unknown, standard eller aggressiv. Jeg tror bare ikke at lige denne villain skyder riveren med en misset draw, og jeg tror at der er value i at bette ud her.

Og ja, jeg folder hvis han pusher, og igen er det pga. spilleren jeg er oppe imod. Jeg føler mig overbevist om at han ikke bluff-raiser noget som helst. Så ja, jeg ville få ~4.3:1 (ikke 3.4:1 som du skriver), dvs. jeg skal være god 19% af gangene, men det tror jeg simpelthen ikke på at jeg er mod denne Villain. Hvis han pusher riveren forventer jeg at se en slowplayet straight, et set eller en meget mærkelig spillet AK.

MEN! Tro endelig ikke at det er standard for mig at folde til et push hvis jeg får 4.3:1!!! ;)

06-02-2007 21:59 #16| 0

markov

der er ikke mere kød på den her post bare resultatet

06-02-2007 22:07 #17| 0

@johnson12

Du har endnu en gang en god pointe...

Villain viste 44, og var åbenbart meget bange for at jeg havde floppet en straight eller et større set. Jeg kan ikke helt forstå hvordan han hverken kan raise flop eller turn med både flush- og straight draw på bordet, men det fungerede jo perfekt for ham kan man sige.

NH, WP, GG - og så fik jeg vist også lige tilføjet lidt flere kommentarer om ham i min note på ham.

06-02-2007 22:15 #18| 0

som jeg sagde du lignte mere end 2 par.. du lignte selv set eller strit... men self skal han info raise et tidspunkt.... men du spiller den hårdt

06-02-2007 22:26 #19| 0

@johnson12

Ja, jeg spiller den hårdt - for hårdt i dette tilfælde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar