nl200, ugler i mosen på river

#1| 0

readless

Button: seat 10
Players in round: 4
Seat 5: HERO ($252.10)
Seat 8: uareafckdiot ($401.80)
Seat 9: Billly88 ($123.30)
Seat 10: Monkey&lucky ($264.60)
HERO posts small blind ($1)
uareafckdiot posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [5, 7]
Billly88 folds
Monkey&lucky folds
HERO raises $5 to $7
uareafckdiot calls $5
--- Dealing flop [A, 3, 6]
HERO checks
uareafckdiot bets $9
HERO calls $9
--- Dealing turn [4]
HERO checks
uareafckdiot bets $32
HERO raises $104 to $104 (?)
uareafckdiot calls $72
--- Dealing river [6]
HERO checks
uareafckdiot bets $150

28-08-2009 00:29 #2| 0

Hva er potsizes?

Hva er planen med dit flopspil hvis der falder en blanko turn?

Stats/reads?

28-08-2009 00:32 #3| 0

razga, samme...reppe settet på any non spade turn, muligvis leade hvis en spar falder...betaler han så tømmer jeg klippet på any non spade river...

28-08-2009 00:36 #4| 0

C-better 9/10 gange her, du checker vel heller ikke det board til BB-caller når du rammer esset/set/whatever?

28-08-2009 00:38 #5| 0

Preflop: fold! Uden reads bør du spille tight first in fra SB (spil 15-20% af dit range)

Flop: Hvad pokker laver du på floppet? Du check-caller med en 7-høj gutshot OOP?? Jeg synes det er helt fint at check-raise floppet hvis det skal være fancy, ellers er et c-bet fint

Turn: ok

River: potten er $256 og eff. stacks er $125, så jeg skubber bare ind

28-08-2009 01:53 #6| 0
Pokernets ME vinder !

@Thyssen

Jeg mener ikke du kan sige preflop er et fold når det er readless. Vi kan 100% spille den her hånd profitabelt mod dårlige spillere, men jeg er enig i at det er et fold mod gode regs. Derfor er jeg kun delvist enig i, at man skal spille tight first in fra SB, for det kommer helt klart an på spilleren i BB.
Men imo ser mange SB som en slags BTN, hvilket jo er totalt skidt, hvis man har en kompetent spiller i BB.

@sayallin

Det er jo helt til hest at sige, du prøver at reppe settet ved at C/C flop og gå efter C/R turn. Når du får spillet hånden så underligt som du gør (no offense ca.), skal du jo bare shove river - kan ikke se hvad du opnår ved at checke? Tror det er sjældent du får villain til at bluffe eller valuecutte sig selv, men hvis du shipper 125 ind i 255, får villain for gode odds til at folde noget som helst decent, når nu du har taget denne goofy linje.

28-08-2009 05:45 #7| 0

Altså raise 75s preflop for at check calle et fantastisk cbet board er basicly bare gigant spew. Kan ikke nogensinde se hvad vi gainer, rigtig rigtig dårligt imo.

Turn er sikkert fint som spillet, hvis det her er dine standard linjer vil jeg tro en std villain ser dig enten super fancy play syndrome spewy, eller som en fisk. Afhængig hvilken skyder du ham af et A, eller inducer en masse light skrammel. Af alle ting jeg ikke kan lide so far, er river check klart det værste. Meget easy shove, og jeg vil mene Shove > cf > cc.

28-08-2009 05:50 #8| 0

lol @ reppe settet også, jeg tror du skal revurdere dine linjer hvis du check caller dem readless fra sb til bb btw

28-08-2009 10:07 #9| 0

@walth

Jeg er ikke enig. Hvis vi er helt readless så er 75s et muck -- uden reads antager jeg er villain er semi-kompetent, mens du tilsyneladende antager han er helt blank.

Mod calling stations er det formentlig heller ikke profitabelt at spille 75s OOP.

Men vi har rent faktisk to reads hvis du kigger godt efter:
- nick-read: uareafckdiot -- det ligner ikke en average fisks nick, så formentlig en reg og sikkert også aggressiv
- stack-read: villain sidder med 2 BI -- ssh er større for at det er en reg

Så jeg vil sige han ofte er en regular så jeg mucker bare 75s indtil jeg får reads på hans spil.

Jørn

29-08-2009 15:14 #10| 0
Pokernets ME vinder !

@Thyssen
Hvad er din SB åbningsrange i det spot her, mod denne villain med de reads du har beskrevet der?

29-08-2009 15:47 #11| 0

Nogenlunde det samme som jeg spiller UTG (plus lidt ekstra), så det vil sige omkring 15-20%.

Jeg har i øvrigt lavet en kort video om emnet til pokeruni (http://www.pokeruni.dk/teori-small-blind-versus-big-blind)

Jørn

29-08-2009 22:40 #12| 0

Flopspillet er imo rystende dårligt - c/c med 7 høj for en gutter. Argumentet er ligeså dårligt, reppe et set??

Bare cbet, og 2nd barrel den turn, når du endelig rammer. Synes det er en über standard situation vi har her

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar