Pacific, NL200, 6max.
Er lige kommet til bordet og får 99 i SB.
3 limpers, jeg completer, BB checker.
Flop (5, 9.50) J♠9♣4♣
Jeg byder 8, MP og knappen caller.
Turn (3, 32) J♥
Jeg siger 25, MP caller, knappen smider.
River (2, 82) 2♣
Han har 120 tilbage, jeg skubber.
NL200, value med set
Jeg potter normalt floppet her. Det betyder faktisk en del for pottens størrelse på de følgende streets. Hvis folk betaler $8, betaler de også $10.
River: I like a lot.
Fint spillet - turn kan godt få en tak mere med to callers, da Ún sikkert har lavet trips på turn. Du får problemer med at få value fra trips hvis bordet flusher.
Jeg better 60 på river, da jeg ikke er sikker på trips betaler et overbet af når bordet flusher. Hvis det var en blank river, synes jeg det er fint, men tror du får smidt en svag J for ofte til at det er mere +EV en et standard bet.
Flushen skal nok skubbe alligevel, så vi skal have value fra en broadway J.
@ Rooger
Hvilken J caller bare turn og betaler $60 på river, men folder til et river push?
J5-J8 (da poster ikke siger noget om reads, er det svært at sige noget om MPs limping range efter en limper), ofte JT & JQ, nogle gange KJ.
Der er selvfølgelig value i at skubbe, fordi de sjældnere gange du bliver betalt af af en svag J, får du til gengæld større betaling.
Det er ikke en situation man kommer i ofte, så det er ikke en statistisk baseret post, men jeg tror du mister noget value ved at skubbe. Flush-kortet er et scare kort for en svag J mod en modstander der har vist aggression på alle streets.
På en non-♣ river kan jeg godt lide et river skub.
True, men se det ift. hvordan villain spiller hånden. Han flatcaller et stort bet på et ultra giftigt board med folk bag sig på både flop og turn.
Det ligner altså enten en lækker hånd, der betaler et river push eller et draw, der sandsynligvis lige er completet.
Problemet er, at villain uanset sin holding har spillet hånden rigtig skidt og passivt indtil videre. Det giver grund til at tro, OP ofte får god betaling på river af any J - men sjældent et raise for stacken, hvis han better $60.
Raise preflop, så du kan lægge max pres på ''trækkere'' når du rammer settet...
damster
Det er altså ikke nødvendigvis en god ide at raise sådan en hånd der med tre limpers i skrækkelig position damster.
@ Løpenthin
Den skal hejses hver gang... Gerne til en 13-15 stykker... Caller de alle og rammer du dit set, så er der så meget i potten at du sagtens kan komme all in (hvilket er det du vil naturligvis) enten ved selv at skubbe eller check-raise all in... ellers er du ude af hånden... Du kommer bare i problemer med de limps... (imo :D)
damster
Men hvorfor i al verden skulle de alle calle? Realistisk set får du en måske to callers til det raise(som jeg er enig i størrelsen på hvis man endelig skal gøre det).
Punkt 1: Vi forsøger aldrig at limpe.. Det skader hele dynamiken i hånden og vi får sjældent lov til at spille for stakken (hvilket altid er hovedformålet i et PL/NL game)...
Punkt 2: Vi forsøger aldrig at spille multiwaypots... Jo færre modstandere jo bedre...
Punkt 3: Position er ikke så vigtig når vi spiller PP for at ramme set... Vi skal bare have skillingerne i når vi rammer på den ene eller anden måde på floppet. Vi skal ikke ud i noget fancy turn/river beslutninger med trips...
damster
Det kommer jo an på modstanderen og floppet... :D
Men uanset hvad starter vi ud med et bet på et ukoordineret flop (eg. K74) , som vi gør med alle par (vi raiser jo alle par preflop :D)... Standard Cont. Bet omkring potsize hver gang...
Samme rutine på par-flops (eg. TT7)
Mod underkortsflops (eg. 852) ligeledes...
Det eneste vi er bange for er flops med 2 high cards (eg. AK6), så checker vi og ser hvad modstanderen byder...
damster
LOD:
Ikke enig - med flushen der rammer tror jeg mange svage J''s folder. Hero kan sagtens have en stærkere J, og viser ikke svaghed på noget tidspunkt.
En flush vil med al sandsynlighed skubbe, så der skal vi nok få stacken ind under alle omstændigheder, men vi skal have max value ud af svage J''s.
Mht. preflopspillet er et raise standard, da vi med al sandsynlighed har den bedste hånd, men jeg synes det er fint at spille for set value i en unraised pot en gang imellem. Hvis vi raiser får vi stort set altid en caller, og hvis en af de tidlige spillere caller, sandsynligvis også en bagefter.
Problemet med 77-99 i dårlig position i en multiway raised pot, er at der ikke er mange flops hvor vi ikke rammer settet, som vi gerne vil se.
Overkort er selvsagt farlige, men hvis vi rammer et flop med underkort kan vi stadig ikke føle os sikre på at de ikke har et ramt med et lille PP.
@damster
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det ikke er fint at limpe ind i pot der sikkert bliver femvejs. Ens implied odds er jo formidable. Jeg kan godt se at ens mulÝgheder for at spille for stacken er meget små, men er det ikke en smule forenklet at påstå at NL holdem udelukkende handler om at få skillingerne til midten? Jeg forstår dig godt hvor du vil hen.
Men opgiver vi hånden(uden reads) hvis den er uforbedret, og vi får på nakken efter vores cont. bet.
@ Løpenthin
"men er det ikke en smule forenklet at påstå at NL holdem udelukkende handler om at få skillingerne til midten?" NEJ
I FL stabber vi efter potten!
I NL potter vi efter stacken!
"Ens implied odds er jo formidable."
Just præcis... Implied odds = stacken
damster
Preflop: Jeg glemte at nævne, at et par af limperne sad med 60-80BBs.
Jeg veksler mellem at complete og raise her, men stackstørrelser kombineret med, at jeg lige er kommet og derfor ikke kender bord/modstandere, svinger den til et ret klart call i min bog.
Et hæv og et cbet koster uforholdsmæssigt meget med så mange limpere, når jeg er nødt til at slowe ned på turn, hvis jeg misser, og jeg sagtens kan få både en, to og tre callere preflop.
Desuden er mine chancer for at få stakken ind med et set stadig nogenlunde med en så stor pot på floppet.
River: Jeg tror ikke, at ret mange på de her borde sætter mig på en flush, da jeg - efter deres begreber - skulle have spillet den ganske besynderligt (aggressivt).
Som -LOD- er inde på, har Villain spillet den skidt. Jeg sætter ham derfor som standard til at være CS, hvorfor jeg skubber. Jeg tror, han betaler et push næsten lige så ofte som et valuebet på 60 med enhver J, og jeg tror også, at han kan finde på at checke/calle en lav flush bagved - og vi er vel enige om, at han caller et push med enhver flush?
@Rooger
Jeg forstår ikke pointen i ikke at skubbe en ♣, men at skubbe en non-♣ mod en "random" - her checker jeg sommetider for dels at vise svaghed, hvis han har en J, dels for at inducere bluff fra et busted FD.
@damster
"Punkt 1: Vi forsøger aldrig at limpe.. Det skader hele dynamiken i hånden og vi får sjældent lov til at spille for stakken (hvilket altid er hovedformålet i et PL/NL game)...
Punkt 2: Vi forsøger aldrig at spille multiwaypots... Jo færre modstandere jo bedre..."
Hæver du også 54s i samme situation?
"Den skal hejses hver gang... "
helt i skoven.. Ganske fint at veksle som Phear selv er inde på. Det kommer klart an på den givne situation, om man skal raise 99. Man at sige det er must hver gang, er ikke rigtigt..
"Jeg tror, han betaler et push næsten lige så ofte som et valuebet på 60 med enhver J, og jeg tror også, at han kan finde på at checke/calle en lav flush bagved - og vi er vel enige om, at han caller et push med enhver flush?"
Enig i at han caller et push med alle flushes, men jeg tror også at alle vil skubbe hvis du better (ellers er pacific bordene da ekstremt LP - kunne godt være man skulle kigge forbi :)
Det jeg mener er at på en non-♣ river får du betaling af stort set alle J''s med et skub. På en ♣ river skubber du nogle væk med et push, som ville have betalt et value bet.
Det hele handler vel om hvorvidt du tror du skræmmer svage J''s væk med et push. Det tror jeg du gør i for høj grad, men såfremt du tror du får et call fra fx. JT er et push selvfølgelig godt.
@phearlezz
ja, hvis jeg har siddet med modspillerne (dette er alfa og omega, jeg skal vide at jeg kan skyde dem af en god del flops) i en time ca. og kender dem... ...ellers drysser jeg...
Eneste tidspunkter jeg limper er 1) SB, hvis jeg er HU og har en under avg hånd (folder standard ikke et HU PF 3:1 odds, hvis jeg kender min modstander moderat)... 54s får eg. raise... 2) Jeg sidder i position med middelmåddig hånd (eg. KJo eller 54s)og flere end 1 har limpet...
Udover de to steder limper jeg standard ikke... raise eller fold... :D
damster
@damster
Vi sidder i SB.
Desuden mener jeg, at det er fint at veksle mellem raise og limp med 54s i position efter en eller to limpere - jeg limper også nogle gange med lave par her.
@phearlezz
"Vi sidder i SB."
Ja, det ved jeg. Fik vist ikke skrevet det så klart, men altså limp fra SB, når det kun er mig og BB tilabge (også kaldet at complete blind :D)...
Ja, fint altid fint at variere sit spil.
Men jeg raiser alle par pga. tripschance... Trips på flop i NL HE er bare en superhånd... :D
Bare kig på de odds man får i gængse situationer på flops med set:
Top set vs. bund 2 par - 499:1
Set vs. top par: 49:1
Set vs. undeset - 20:1
Set vs. top + bund par - 9:1
Set vs. top 2 par - 4:1
Set vs. flushdraw - 3:1
Set vs. straightdraw - 3:1
Set vs. OESFD - 1,5:1
Sindsyngt mange favorable situationer HU... :D
Og er vi bagud...
Set vs. straight - 1:1,5
Set vs. flush - 1:1,8
ja, så ku det se værre ud...
i love trips... :D
damster
@ Damster
Tilgengæld kan PP''s også give kvaler. Husk nu du gennemsnitligt kun rammer 1/8 gange med dine PP''s, og det kan faktisk give kvaler når du skal Contbette floppet med eksempelvis et enkelt et overkort. Det er ikke altid lige nemt at tro man er slået hvis man kommer til turn eller river for den sags skyld...
De gange man raiser og cont. better uden at tage puljen hjem, skal man vinde det ekstra når man endelig spiker settet, hvilket ikke er nogen optimal situation. For man ender ikke all in hver gang man har et set.