NL200 - What to do

#1| 0

Bordet er generelt uden den store action preflop, hvorfor der skal ses et flop med handsken. Postflop ser det lidt anderledes ud og bordets avg pot er tæt på 70.

Hand converted with AAA/BBB converter

NL200

AAA is at seat 1 with 51.50
BBB is at seat 2 with 38.00
HERO is at seat 3 with 208.95
CCC is at seat 4 with 58.90
DDD is at seat 5 with 20.40
EEE is at seat 6 with 247.25
FFF is at seat 7 with 192.55
GGG is at seat 8 with 72.40
HHH is at seat 9 with 204.60
III is at seat 10 with 182.30

GGG posts the large blind 2.00
FFF posts the small blind 1.00

FFF: --, --
GGG: --, --
HHH: --, --
III: --, --
AAA: --, --
BBB: --, --
HERO: A, 5
CCC: --, --
DDD: --, --
EEE: --, --

Pre-flop:

HHH: Call 2.00
III: Fold
AAA: Call 2.00
BBB: Fold
HERO: Call 2.00
CCC: Call 2.00
DDD: Call 2.00
EEE: Call 2.00
FFF: Call 2.00
GGG: Check

Flop (Board: 9, 3, 5):

FFF: Check
GGG: Check
HHH: Check
AAA: Bet 8.00
HERO: Call 8.00
CCC: Fold
DDD: Call 8.00
EEE: Fold
FFF: Fold
GGG: Fold
HHH: Raise 24.00
AAA: Call 24.00
HERO: ???

Hvad er jeres linie herfra og hvorfor?

12-06-2006 15:38 #2| 0

RENAKKE hmm ahh caller den ned der

12-06-2006 15:40 #3| 0

Call!. Får mere end potodds her..
Ved blank turn check/call, hvis du får odds..
Ved blank river check/fold..

Ved spar/5 evt A spiller den sig selv..

12-06-2006 15:45 #4| 0

Call, hvis du raiser risikerer du at skubbe lige ind i et set, og i en multiway pot som denne er det ganske sandsynligt. Derfor skal du også passe på de reversed implied du har på 5''ere og A''er.

12-06-2006 16:33 #5| 0

Jeg kan se i er for et call her. Hvis jeg caller og mit moneycard falder på turn vil jeg da ikke miste et evt set her med så mange til turn?

Derfor, hvad med at skubbe i stedet? Eller er det for lakrids?

Argumenter for at skubbe:

1) med så mange til floppet kan det tænkes at jeg ikke er den eneste der er på flushdraw og det er ikke utænkeligt at jeg vil få et call

2) som Xizor siger: HHH eller en anden kan have spiket sit set og ham vil jeg givetvis få et call fra

Med et skub på floppet til odds 2:1 (nok større underdog hvis 1) er opfyldt) og de ovenstående betragtninger - kan jeg så ikke forvente at få odds til at foretage et korrekt skub?

12-06-2006 16:52 #6| 0

Hvis der er et andet flushtræk derude (tror jeg ikke jf action) vil du få flest skillinger ved bare at calle da han nok går broke til dig hvis det rammer.

Der kan godt argumenteres for et skub, men jeg tror oftest at du vil se en eller anden insta-caller med et set og den anden folde sin hånd og så er du skidt inde.
Det kan sagtens være +ev at skubbe her, men bare være mere +ev at calle.

12-06-2006 17:45 #7| 0

1) med så mange til floppet kan det tænkes at jeg ikke er den eneste der er på flushdraw og det er ikke utænkeligt at jeg vil få et call

Tror du at et flushdraw caller et allin her?

FWIW raiser jeg til 24 til at starte med og reevaluerer hvis HHH alligevel kommer over toppen.

12-06-2006 18:35 #8| 0

"Argumenter for at skubbe:

1) med så mange til floppet kan det tænkes at jeg ikke er den eneste der er på flushdraw og det er ikke utænkeligt at jeg vil få et call

2) som Xizor siger: HHH eller en anden kan have spiket sit set og ham vil jeg givetvis få et call fra"

Du har lige givet to argumenter for IKKE at skubbe.

1) Et mindre flush draw caller sandsynligvis ikke all in. Et mindre flush draw har meget større sandsynlighed for at betale dig, hvis I begge rammer.

2) Et set caller selvfølgelig, men du er også bagud til et set, så det er ikke et +EV move. Du vil langt hellere spike din flush på turn, og få set plus mindre flush til at skubbe, når du er i førersædet.

Det eneste argument der taler for et skub er folding equity, men du er lige blevet check-raised i en multiway pot på et (iflg. dig selv) loose bord, så det har du nok ikke meget af. Ydermere er villain i gave humør på et drawtastic board, så der er slet ikke noget at tale om, du skal calle her. Skub er -EV. Du har nok 9 outs at best.

12-06-2006 18:38 #9| 0

@Yskhyr

Mjah, det er i hvert fald langt fra utænkeligt. Specielt hvis det er en, der sidder med et halvt buyin. Jeg må indrømme at jeg ser det ske - ikke ofte, men tit nok til at jeg har lagt mærke til det.

Men, jeg endte med at skubbe efter de overvejelser jeg fremlagde tidligere. Dog var jeg meget i tvivl, hvorfor jeg poster hånden her. Er stadig ikke helt afklaret med hvad der er det bedste play.

Blev dog en smule forbløffet over deres holdings - lad mig sige det sådan.

Flop (Board: 9, 3, 5):

FFF: Check
GGG: Check
HHH: Check
AAA: Bet 8.00
HERO: Call 8.00
CCC: Fold
DDD: Call 8.00
EEE: Fold
FFF: Fold
GGG: Fold
HHH: Raise 24.00
AAA: Call 24.00
HERO: All in
DDD: All in
HHH: All in
AAA: All in

Turn (Board: 9, 3, 5, K):


River (Board: 9, 3, 5, K, 4):


Showdown:

HERO shows: A, 5 (ace high flush)
HHH shows: 3, 3 (three of a kind, Threes)

Sidepot 3:
HERO wins the pot of 303.20 with ace high flush

AAA shows: J, J (a pair of Jacks)

Sidepot 2:
HERO wins the pot of 93.30 with ace high flush

DDDshows: 10, Q (flush to the Queen)

Mainpot:
HERO wins the pot of 89.60 with ace high flush, Ace kicker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar