Villain og jeg har haft en del mindre kampe. Jeg har 3 bettet ham relativt let denne session, hvortil han har foldet en del, men også set nogle flops. En del af disse pots har jeg taget ned, så jeg er nok en smule oppe mod ham i denne session. Han spiller 22/19/4 over 500 hænder. Effektive stacks er 2000.
Der foldes til ham på knappen, han siger 70, jeg siger 260 fra sb med to røde esser, bb folder, villain caller.
Pot: 535
Flop: Q♦,5♠,J♥
Hero: Bet 370
Villain: Call
Pot: 1276
Turn: 9♦
Han har 1370 tilbage, jeg dækker.
Hero?
NL2000 AA i sb
Jeg kan godt lide check raiset her, han er muligvis blevet træt af dig og kunne finde på at commite sig på turn.
Hvis du regner med han moser hele hans range på turn check caller du, hvis ikke moser du...
Er det ikke en ret std hånd?
@Jungleras
"Er det ikke en ret std hånd?"
Standard-hånd synes jeg er blevet et vidt begreb. Hvis du dermed mener, at det er indlysende hvordan den bør spilles med henblik på at maksimere EV, ja så er svaret for mit vedkommende nej. Ellers ville jeg nok ikke poste.
Shove turn.
Er du running bad? ofc er QQ og JJ i hans range, men hvis du 3better ham light, tager han nok flere flops af (med mindre han er begyndt at 4bette dig?)
Hvis han ikke er begyndt at 4bette dig, vil hans 3bet calling range med de stats nok være AK-J (ATs, måske), KK-77 (måske lavere) KQ, QJ, KJs, KTs, JTs, QTs, T9s, T8s, 98s, 97s, 87s, 76s, 65s, 45s. 86s, 75s, 64s.
Ovenstående er blot et eksempel, den kan være bredere eller (sandsynligvis) smallere.
Du er foran langt det meste af hans range der. Du er crushed til KT og set samt QJ.
Jeg må indrømme, at jeg shover turn, og min shoving range er AA i toppen.
@Jungle
"Overvejer du at check folde?"
Øhh, nej. Hvor får du den ide fra?
@Tinamus
"du kan c/c eller gå all-in vil jeg mene"
Ja, nemlig. Jeg ville høre folks bud på hvad der af de to muligheder var den bedste løsning. Jeg kan så forstå på dit første indlæg at du hælder mere til skub, fremfor check.
Timothy:
Jeg var tæt på at skrive en bagrundelse, men jeg synes, den lød donket. Prøver igen:
Jeg synes, et bet er bedre fordi:
Jeg tvivler på, at villain floater flop (jeg kan ikke begrunde det videre)
Vi har ikke nok inde i potten til et turn check og river ca-pot shove
Jeg synes, du skal bette 1/3pot-1/2 pot hældende mod 1/3pot, hvis ikke du shover.
Hvis du checker, tror jeg oftest, villain vil checke bag.
Jeg kan godt lide et minimumsbet.
Det bør være en fast regel, at skubbe alle turns, når hero sidder med AA, og boardet forvandler sig fra at være temmeligt tørt til at være meget drawy.
- AB
Jeg valgte at checke turn, han checker bag.
River er 6♦
Udover at ønske at jeg havde fulgt AB eller Tinamus' råd, hvad gør man så her? Synes det er en tricky situation.
"Det bør være en fast regel, at skubbe alle turns, når hero sidder med AA, og boardet forvandler sig fra at være temmeligt tørt til at være meget drawy."
Jeg sad og tænkte noget i samme retning - boardet kan blive meget grimt på river, hvis han checker bag, så derfor std shover jeg her.
Som spillet shover jeg river.
River er ikke så gal igen.
Bet lidt under pot, hvis du ikke kan pot-shove.
Fint at få bekræftet at river-spillet var ok.
Jeg bettede 1000, han skubbede, og kan vise 10♦, J♦
hælder også klart til et skub på flop. Minimer hans range af draws og sæt ham i en vanskelig beslutning stedet for dig selv. Mener at checke turn er forkert...