Sidder på NL2K, full ring, med en stack på 5K. Villain sidder med 3K, da han lige har doublet med 8♥ 9♥, all in på turn mod 6♠ 8♠ på boardet 4♥ 5♥ 7♣ 9♦ (river Q♥ )
Limper ind UTG med 2♠ 2♣, villain siger 100 i MP, alle andre folder, jeg caller, floppet kommer 2♦ 5♠ 9♣
Jeg checker den til villain, som better 120, jeg caller. Turn Q♥, checker igen, villain better 150, jeg siger 450, han skubber instant all in. Hmmmm.... Nogen der overvejer at folde her?
Kasper
NL2000: bund set OOP
Ja, jeg overvejer det da. Men så kommer jeg i tanke om hvilken møgtyr han var i sidste hånd (med 1500 stack går jeg ikke ud fra, han havde FE på turn), og hvor mange to-par og overpair kombinationer han kan have, og betaler gladeligt.
Jeg synes i øvrigt du skal stop'n'go'e flop/turn. Enten er Qen et scarecard eller også har det hjulpet ham - og det ser så dejlig donket ud mod en spiller, der er glad for at give stakken til midten (som mig fx).
- AB
Når Villain er dårlig, som du beskriver ham, kan du ikke slippe væk her.
Ellers kan jeg ikke lide din linje; den signalerer alt for stor styrke ift. hvor få penge der ryger til midten.
@ Hardgrove
Jeg er enig i, at jeg ikke slipper her mod en donkey, men hvordan spiller du den for max value? Jeg synes ikke det er løsningen at smide stakken til midten med det samme, da han så ikke får muligheden for bluffs eller semi-bluffs...
Langt over mit niveau, men er det standard at limpe UTG med 2-2 og calle et raise preflop ?
@ Puma
Set mining er guld værd efter min mening. Man bliver gang på gang forbløffet over, hvor ofte man bliver betalt af med TP, selv på NL2K. 5 BB nærmer sig dog max for, hvad jeg vil calle med et lille pp...
Nå, måske ikke verdens mest spændende hånd. Eneste spørgsmål er jo, om man er klar til at gå broke mod et højere set, hvis han har ramt, og mod en tumpe som ham her er det et easy call.
Anyways, villain var åbenbart ude i ren skæg. Han viste A♠ 7♦ og settet holdt hjem.
Du kan evt. spørge dig selv, hvem der i deres right mind 3-bet skubber et set på så tørt et board i position...
Mht. dit spil:
Jeg synes din preflop-linje skriger lavt pp/suited connector el. sådan ngt.
Da du så caller floppet og især da du check-raiser turn, er din hånd ret godt defineret, og AA bør folde.
Da floppet oftest er der man laver "plays" på potten, er det bedst at vise styrke dér, synes jeg. Det bygger også meget bedre en pot.
Peter
@ Hardgrove
Du har ret, men på sådan en klovn er fancy plays spildt. For ham er et call på floppet = svaghed og dermed er mit raise på turn bluff. Havde jo netop set ham lave et donkey move i hånden før. Tror nu ikke han havde skubbet med A7 o, hvis jeg havde reraiset hans flop bet...
Hov hov, jeg ville da godt have lidt indspark. Men set i bagklogskabens lys var det nok den rigtige (heldige) beslutning jeg tog. Næste gang skal jeg nok bette ud... :-)
Og hvem kommer ind og leger på Pacific samme aften? Mr. Hardgrove... ;-)