Jeg har lige overstået en session på lads, hvor jeg lagde godt ud med at være 3-4 buyins oppe. Men det vendte alvorligt og var pludselig 8 buyins nede for dagen, primært grundet en kongetiltet hu. Heldet har dog været med mig, og er kun 2-3 buyins nede, da flg. hånd udspiller sig.
Mit image er fisket tyr, hvor jeg både spiller tricky og nogle gange taber hovedet gevaldigt :|
Nebuchad er i særklasse ladbrokes mest vindende spiller i denne uge, hvor han har renset 50/100 nl af for 100-150 k. Han spiller en god gang lag, hvor hans karakteristika er fulde pot bets, "store" calls og dristige moves.
** Game ID 576569342 starting - 2006-09-10 15:45:13
** Green Bay [Hold 'em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- PolarKoen sitting in seat 1 with $1695.00
- Peter4002 sitting in seat 2 with $10044.93 [Dealer]
- jakjon sitting in seat 3 with $2887.00
- Nebuchad sitting in seat 5 with $10911.04
- IIToXII sitting in seat 6 with $2344.00 [Sitting out]
jakjon posted the small blind - $10.00
Nebuchad posted the big blind - $20.00
** Dealing card to Peter4002: Ace ♦, Jack ♦
PolarKoen called - $20.00
Peter4002 raised - $125.00
jakjon folded
Nebuchad called - $125.00
PolarKoen folded
** Dealing the flop: Jack ♣, 5 ♥, Jack ♥
Nebuchad checked
Peter4002 bet - $229.00
Nebuchad raised - $916.00
Peter4002 called - $916.00
** Dealing the turn: 10 ♠
Nebuchad checked
Peter4002 checked
** Dealing the river: 3 ♠
Nebuchad bet - $2110.00
?
Jeg er dog mest interesseret i kommentarer til linjen end hvad vi gør på river.
nl2000 trips very deep
Jeg er kun en fish og det foregår givetvis anderledes på de der levels end på mine micro, men jeg havde klik re-raiset flop, bettet pot på turn, og dermed undgået den usle boat han rammer.
Fold kan ikke komme på tale!
Synes forøvrigt du spiller hånden perfekt pre, flop og turn.
Jeg variere med et call 1/3 af gangene og raise til ~ 5k$ 2/3 af gangene og fold til et push...
"Han spiller en god gang lag, hvor hans karakteristika er fulde pot bets, "store" calls og dristige moves."
Grundet dette caller jeg her.
Synes faktisk det er rigtig godt spillet når i er så dybe.
Hvis du har spillet meget med ham, har du måske en ide om hvad hans limp-call preflop betyder? Gør han dette meget?
Umiddelbart kan det jo sagtens være et lavt/mellem par...?
Men hvis han har ramt med 55 eller JT skyder han vel turn rigtig, rigtig tit, hvorfor vi vel mest frygter et play på floppet fra 33?
@Lius
Hvordan kan et raise komme på tale? Vil dårligere hænder ikke folde? Du kan måske få et call af dårligere trips, men hvis skurk er LAG og laver dristige moves kunne han så ikke også skubbe med de hænder?
Ved at raise giver vi ham chance for at skubbe os ud med en dårligere hånd.
Synes det er et klokke klart call og ikke raise.
Vil dog meget hurtigt indskyde jeg er way out of limit her :)
Jeg synes ikke at det er oplagt at du sidder med en knægt. Hvis villian er som du beskriver er det vel ikke utænkeligt at hans check-raise på floppet er et move. Set fra villians side kunne du vel sagtens sidde med et flush-draw som du har overspillet fx ville A♥Q♥ ikke være utænkelig.
Jeg ville kalde den, men absolut ikke raise den.
@Lius
Jeg forstår sikkert ikke tankegangen i disse high stakes deep stack spil - så vil du ikke forklare ideen med at komitte 60 % af sin stack og folde til et skub?
sunek
enig med de fleste her, det kan vel også sagtens være en misset flush draws der prøver at repræsenterer et slowspillet sæt.. Altså hvis han sætter dig til et overpar... Så ja call her, tror næppe du får en hånd som du kan slå til at skyde flere penge ind.
Men jo også en smule over mit limit:)
Jeg har ikke hånden liggende på denne comp, men jeg valgte at klikraise den 4220 $. Nebu tænkte den i bund... kaldte og muckede.
#Mythdark
''Hvordan kan et raise komme på tale? Vil dårligere hænder ikke folde? ''
Nej, grunden linien hero vælger signalere det mere en Ax♥ og overpair end en J med god kicker. Villain skal have et sindsyg godt read på hero for at skubbe her med rags. hans potbet på river kunne være: bluff, J(q,k,9,8,a) eller JT. Udfra dette tror jeg at vi er bedst i 80% af tilfældende og laver et sick valuebet som tåbelig også gjorder og fik yderligere 2100$ ud af ham.
#Sunek
Du ved at du folder men du for villain til at tænke at hero er villig til at gå all in når han commiter sig og derfor må hero sidde med en monster. Derfor er det ''umuligt'' for villain at skubbe hero af en hånd da han ved at hero har commit sig og eneste hånd der skubber her er dermed JT. selv 55,J3 og J5 caller hans raise. Det er meget metagame i det. Og det er rimelig dårligt forklaret af mig, men kan ikke finde ud af at forklarer det ordentligt. :/
WP tåbeligt.
Call er den eneste mulighed her imo. I skal virkelig have en syg history for at andre plays kan være en mulighed.