Nogle af hænderne kan virke std, men jeg er alligevel en smule i tvivl. Villain kender jeg ikke, han er ny på netværket og ikke reg. Han caller meget PF, og jeg har endnu ikke set ham raise, så en del tyder på, at vi har at gøre med en eller anden form for fisk. Han har ikke siddet specielt længe ved bordet.
Seat 1: timbawolf ($195.75 in chips)
Seat 3: TottiFrotti ($2,241.43 in chips) DEALER
Seat 5: Fazer600cc ($87.20 in chips)
Seat 6: TEDDYMONROE ($208.00 in chips)
Seat 8: YaMumLovesIt ($203.00 in chips)
Seat 10: Hero ($210.70 in chips)
Fazer600cc: Post SB $1.00
TEDDYMONROE: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [ 8 ♠ 8 ♥
YaMumLovesIt: Fold
Hero: Raise (NF) $7.00
timbawolf: Call $7.00
TottiFrotti: Fold
Fazer600cc: Fold
TEDDYMONROE: Fold
*** FLOP *** 3 ♣ 7 ♠ 2 ♦ (17)
Hero: Bet $11.00
timbawolf: Raise (NF) $50.00
Villain instaraiser til 50$, noterer jeg mig.
NL200$ 88 møder flopraise
Hvis dit indtryk af ham er at han er en passiv spiller, så har han ofte noget når han raiser. Spørgsmålet er så hvad han selv fortolker som en god hånd. Måske synes han selv at 97 er nuts på det her flop. Vi ved det ikke. Så du er et eller andet sted nød til at vurdere om hans raising range er så snæver at den knuser dig (der er ingen draws), eller om han kan bluffe/valueraise en 7'er. Hvis han kan spille en 7'er sådan så kalder vi og CR ai på turn. Hvis ikke så folder vi. Jeg tror jeg folder mod en modstander som ham som jeg ikke har set raise over en del hænder.
Lidt OT, men nogen speciel grund til at du ikke bruger tracker ?
Mod en formodet LPA folder jeg denne gang og giver ham kredit for en stærkere hånd.
Tvivler på han raiser TP og bluff tror jeg er endnu sjældnere, specielt når han instaraiser.
Jeg ville folde her. Du har mindste overpar og er oop resten af hånden, så du får en næsten umulig beslutning på turn hvis du flatcaller. Hvis du reraiser så bliver du kun kaldt af hænder der har dig slået.
(Jeg tror han sidder med 72o og laver sjov ;-)
Jeg er egentlig på bølgelængde med de andre her.
Man kan spørge sig selv om, hvad han raiser på det flop, som du slår. Det er jo umiddelbart et meget tørt flop, og ligesom TopperH vil jeg betvivle, han vil valueraise en 7'er.
Hvorom alting er, så kender du ikke nok til villain, om end du mistænker, han er fisket, til at du kan retfærdiggøre at sætte ham på et play, som er så meget out of line, at du er godt inde i denne hånd. Villain er ukendt, og du er oop resten ag hånden, hvor du let får nogle meget svære beslutninger. Ergo må det blive et fold.
Blomme
@ Alle
Lad os lige slå et par ting fast - jeg flatter sådan her aldrig her, mod sådan en fætter, der laver sådant et play. Og jeg er helt 100 på, at han villain aldrig har set her. Jeg giver sjældent et stort instaraise credit for at have ramt floppet særlig godt. Spørgsmålet er bare, om han kan have flattet et højt par PF og spille det sådan her, og om han kan insta raise TP og hænder som 66, 55 og 44.
Jeg har fornemmelsen af villain gerne vil til midten, men vil gerne have en range for, hvad han gør det med.
@ TopperH
Hvis du sætter ham på en 7'er, er det hul i hovedet at flatte og forsøge at CR ai på turn.
@ Ket
Det gør jeg også, men jeg vil ikke forblænde folk med de 44 hænder jeg havde på ham, da hånden udspiller sig - så hellere give jeg der observationer jeg havde gjort mig indtil da.
Jeg synes det er skidt at flatte her. Enten R eller fold og her folder jeg når jeg ikke kender mere til ham.
Hvordan kan du være 100 på han ikk har et set her? Synes da sagtens han kunne have fx 77 her.
Jeg pusher anyday her.. Tror sagtens villian kan sidde med A7 o.lign., hvor han ikke vil ud at se turn!
Desværre ser jeg også ret tit et overpar i sådan en situation her!
Er enig med Mancini om, at villian aldrig har settet her!
@Mancini
hvorfor mener du det er hul i hovedet at flatte og CR ai på turn?
@ KidofPoker
Medmindre villain er ude på et syg, syg level her, så vil en hver donk/semidonk/fishy spiller tænke lidt mere en 1/10 af sekund før han acter, hvis han har klonket floppet SÅ hårdt.
@ TopperH
Hvis du mener, at vi får muligheden for et CR ai på turn, hvorfor så ikke bare skubbe lortet ind med det samme? Du kan imo ikke mene, at villain folder til et skub, men bet/caller turn med 7x?
@ManCini
Hvorfor ikke? Han er jo ikke reg. Han tænker ikke som dig og mig. Han tænker måske "hey jeg har top par jeg raiser... fuck nu skubbede han.. så må jeg hellere folde" en mega fisk tænker selvfølgelig ikke men kalder bare. Hvis du derimod kalder er der stadig rum for ham at bluffe hvilket du udelukker med et skub og her henter vi meget værdi + der er en større %del af 7'ere han går død med når han committer sig på turn. Hvis han checker turn kan du VB'e tyndt.
men som sagt tror jeg det er for spewish og vi er for langt bagud mod hans range på dette flop og derfor er det et fold, men tæt løb.
@Mancini
Jeg har af og til mistet halve til hele buy-ins på at antage svaghed, når villain INSTANT-better eller -raiser. Nogle villains spiller bevidst på det, og har som en del af deres strategi at acte meget hurtigt, når de klonker godt.