Villain er ret aggro, 25/21/2,4 med en 3bet på 11,6 og en fold to 3bet på 69. Vi har en smule PF dynamik, men har som stacks siger, ikke rigtigt clashet endnu. Han ser mig nok som en der åbner light PF, men ellers ikke er vildt out of line.
Seat 1: PES777 ($603.25 in chips)
Seat 3: Finansen99 ($296.00 in chips) DEALER
Seat 8: Hero ($216.00 in chips)
Seat 10: Stepasko ($245.15 in chips)
Hero: Post SB $1.00
Stepasko: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero K♥ Q ♠
PES777: Fold
Finansen99: Fold
Hero: Raise (NF) $6.00
Stepasko: Raise (NF) $21.00
Hero: Call $15.00
*** FLOP *** 2 ♥ T ♥ 5 ♣ (42)
Hero: Check
Stepasko: Bet $31.00
Hero: Raise (NF) $76.00
Stepasko: Call $45.00
*** TURN *** [K ♣ (194)
Jeg har 119 tilbage nu. Jeg studsede gevaldigt over hans flatcall, og efterfølgende kan jeg kun ikke mindes jeg nogensinde har oplevet en lignende situation. Det jeg vil frem til er, hvad fanden har villain? Altså lad os udelukke at han floater mig, så en form for hånd har han altid. Spørgsmålet er, om jeg bare skal shove mine sidste skillinger ind?
NL200$ bluff rammer turn i rr
ser ingen anden udvej end at skubbe og håbe på at han har JJ.
Men synes også han linie er underlig.
Preflop er rigtig rigtig dårligt i min bog, ved ikke helt hvad man føler der skal opnås ved at spille KQo OOP i en blind battle. Penge medfører det ihvertfald med stor sandsynlighed ikke. Igen en stor varians forøgning, og tæt på en umulighed at turne profit mod en semi god mostander.
Som spillet har du et easy easy shove, og igen understreget at du slet ikke bør calle preflop hvis du ikke føler at turn shovet sidder 100% standard på rygraden. Klart value shove som spillet. (Selv der er det dårligt synes jeg :)
Synes preflop er SUPER standart mod en mand der 3 better 11 procent. der er en masse crap i hans range, som vi dominere og KQ Spiller fint i min bog.
ved ik om jeg er vild med dit flop raise, hvis du føler han giver dig ok credit synes jeg det er fint, og turn er et shove hver gang. da din linje for ham ikke giver mening for en meget smal range 1010 10K ish. så han burde kalde dig forholdsvis light altså han har jo en massere 10ere i sin range
Pre synes jeg også er std imod sådan en villain. På floppet er jeg ikke super glad for dit raise, synes du ligner en som bare vil tage potten ned. Endvidere har du jo også kun en halv pot at gøre godt med på turn og river, hvilket jo begrænser FE meget for at sætte butikken ind turn/river.
Men hvis du raiser disse flops med en brad range er det ok, men det er så spørgsmållet om du gør det? Når du så rammer lotto kortet, er det et easy shove, men hvad er din plan til turns som ikke er QKA (synes også A er et nemt shove) ?
edit: så ikke at du var i SB, synes fold er bedst pre, men også ok at kalde engang imellem
Fold pre, du er oop og KQo spiller ikke godt oop i en blind battle.
Fold flop som std play. Når du vælger at CR flop, synes jeg jeg, du skal shove turn.
Delte meninger angående PF, fint imo.
Dog er jeg med Hahila og Lors - villain 3better altså 11 % (det er helt sick på NL200), og jeg kunne forestille mig, at hans range er endnu bredere i en blind battle. Jeg synes, at det er skidt at raise/folde pf, så vil jeg faktisk hellere limp/calle mod sådan en fætter, men det kommer alligevel aldrig på tale.
@ Joonas
Jeg har ikke sagt, at han er god. Faktisk var jeg meget i tvivl på dette tidspunkt, om han er var retard, eller god semi lag.
@ Lors
Ja, jeg raiser disse flops ret ofte, specielt i denne situation - husk på, at han også ofte har misset, og det bliver altså svært for ham, at sige butikken med med fx AJ.
@ Alle
Det underlige ved denne hånd er, at man ofte ser potten blive afgjort, enten ved et fold eller et 3bet AI på floppet af villain. Jeg har bare utrolig svært ved at se hvilke hænder, som flatter. Tx bør han skubbe for protection, FDs giver sig selv, og han floater aldrig.
Synes preflop er ok, omend obv ikke verdens mest profitable spot.
Mht. postflop tror jeg du undervurderer de gange han sætter dig på komplet air på floppet og bare tager et kort af med Tx+ for at få dig til at shove et eller andet dumt ind på turn.
Jeg kan ikke se andet play end shove turn. Han kommer ikke væk fra noget og der er ingen grund til at lade ham trække ud.
Folder hellere ikke preflop imod dennne villian. Dit flop raise er alt for exploitable, du repper ikkke ret meget andet end topset, eller AA f.eks. I villians spot skubber jeg gerne AQ, AK når du hejser potten. Som spillet kommer jeg ikke væk på turn og shover næsten altid da der ligger 2 flushdraws, straights som jeg gerne vil beskytte min hånd imod.
@ lex
Hvorfor kan ManCini ikke reppe AT, JJ, QQ og KK?!?
@SuperSennels
Hvis jeg var villian og re-raisede meget preflop, ville jeg ikke få meget credit fra Mancini og det ved jeg! Hvis han ser Mancini som en decent tag så ville han 4-bette jj, qq, ak, måske aq. AT ville være alt for løst call selv imod denne villian. Han repper meget lille range som KK, AA, TT og han hæver næppe 77, 88, ja selv AT på den her flop. Syntes det er spew det han laver og alt for exploitable. Selv på dette forholdsvis tør flop ville jeg pelle et kort af med AA, KK, TT.
@ LEX
Du er forkert på den. Hvis villain 3better 11 % (og sikkert mere når det er 4 handed, og jeg åbner sb, og han er i BB), så ville det være ret hovedløst, at 4bette mine store par. Hvis jeg er heldig, shover han AJ. Vi har ingen 4bet dynamik, så det ville være ret åndssvagt at tvinge ham til at folde alt det lort, som han nu engang 3better. Jeg 4better AQ og AK for value, men det er altså også noget HELT andet, end hvis jeg har QQ eller KK.
Naturligvis raiser jeg AT her, hvorfor skulle jeg ikke gøre det? Jeg raiser any T. Jeg raiser obv også alle overpairsene, det giver sig selv. Derudover har jeg random FDs og 88-99 (dog ikke 88-99 som default play at raise floppet).
Du glemmer imo en ting - villain har ofte ikke en hånd han kan gå broke med. Floppet er lavt koordineret, dog med en farvetræk. Han folder næppe TP, men hænder som 66-99 er han nødsaget til at folde, samt Ax.
Bluffet er temmelig std i min bog. Jeg caller jo heller ikke for at c/f hver evig eneste gang jeg misser ved siden af mod sådan en fætter, han misser forhåbentlig også i ny og næ.
Jeg kan ikke erinde at have foldet KQ hvis jeg åbner fra sb, men jeg er også alt for tyret.
Men med en 3-bet % er det, som hahila påpeger helt standard at tage et flop af med KQ. Den kan enddog ramme flush i to farver.
Jeg kan faktisk meget godt lide dit flopspil, hvis ikke I har alt for meget dynamik imellem jer, som gør, at han kommer alt for light ind.
Hans call virker super stenet, men altså. Han kan have et rationale a la hans tp ikke er godt, hvis du giver action på turn osv. Det er dårligt. men folk laver underlige ting, og tilbage står altså:
Du har turnet tp i en 3-bettet pot med væsentligt under potbet left. SNAPpush.
Desuden er det frækt nok at give sig det der kort, som escape i sine syge bluffs.
Generelt vil jeg hellere bruge disse kort til at trække value/ bluffe end at bagspille/c-f.
Men du pushede blev snappet af TT, og blev i tvivl, fordi: "Hans caller er siiiick stærkt".
Du skal ind, fordi du spiller for godt vs hans range, og hvad endnu væsentligere er, så fucker du din equity op ved ikke at trække value fra den del af hans range du dominerer,fordi du ofte protest c/c turn eller endnu værre river.
"men hænder som 66-99 er han nødsaget til at folde"
Det er sgu halvsløjt at b/f hænder a la det der i det spot.
Så længe du kan balancere dine bluffs og valuebets i 3-bettet pots, så er det fint nok med check-raise. Men syntes bestemt ikke det er den mest optimale linje, du glemmer stadigvæk at det er blindbattle hvor du repper intet.
Lad os ikke komme ind på hinandends "pokerfilosofier" men hellere hånden og i min bog er det ikke godt spil at raise det her flop. Som spillet shove turn.
Hej
Jeg kan ikke lide dit flop raise,jeg ville nok folde her istedet.På turn shover jeg klart hver gang.Jeg ville først begynde at tage et kort af når vi var blevet lidt mere dybe.
Mvh Simon.
Preflop er rimelig std. når han 3better næsten 12%
KJ/KT/QJ/QT/Q9 eller alle hænder, som er i hans range.
Jeg bryder mig ikke om flopraise, når i ikke er mere end 100bbs deep - jeg foretrækker nok et shove i stedet.
Problemet med dit smallish raise er, at dygtige spillere sagtens kan se en turn her selvom potten vil være stor, da mange ofte ikke sender stakken ind på turn medmindre de har the goods. Jeg synes ikke rigtig du opnår noget specielt ved at raise kontra shove.
For 100bbs kommer han alligevel ikke indover dit raise med noget, som han ikke havde callet et shove med. Alright, måske lige A♥K.
Udover det, så er det selvf et super standard shove på turn, som andre også har pointeret.
-Chris
Er det ikke lige præcis kun 1010 han spiller sådan her? JJ+ vil han vel altid prøve at få ind på floppet det samme med AJhh, AQhh og AKhh
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvad en god spiller skal have her i dette her spot, og jeg er bestemt enig i at han ikke floater dig med random kort.
@ChrisJ
Synes det er halvsløjt af villain at calle med næsten halvdelen af skillingerne inde, fordi det forudsætter den præmis, at villain ikke semiblæser turn. Men jaja.
@K_B_B
"og jeg er bestemt enig i at han ikke floater dig med random kort."
@Lex
"Lad os ikke komme ind på hinandends "pokerfilosofier" men hellere hånden og i min bog er det ikke godt spil at raise det her flop. Som spillet shove turn."
Level?
"Bluffet er temmelig std i min bog. Jeg caller jo heller ikke for at c/f hver evig eneste gang jeg misser ved siden af mod sådan en fætter, han misser forhåbentlig også i ny og næ."
Så er det helt væk ikke at vide om man skal pushe turn jo :)
PF er fint. Flop er fint mod visse modstandere. Turn er selvf. et kæmpe valueshove, selvom man er mistænksom.
@ Joonas
Ikke sikker på hvad det er du mener, men .. Jeg er bare uenig i villains range, når han laver dette mærkelige flat på floppet. Det er imo en hånd der er ret ligeglad med hvad turn er.
Jeg pusher aktuelt ind i deuces.
Jeg mener hvad der står. Du taler for at dit checkraise er standard og du ikke gør det for at checkfolde de gange du misser etc. Hvad mener du med det så? At du vil checkfolde kongen?
@joonas
Jeg tror han vil trappe med kongen. Forstår hellere ikke et fold
@ Joonas
Om det er standard, ved jeg ikke, men det er noget jeg tit gør, og spottet synes jeg som sådan er fint nok. Check/folde de gange jeg misser, den forstår jeg ikke? Min pointe er netop, at det er et bluff, jeg sætter ham til et pressure point. At han så vælger at være ligeglad og flatte, er imo ret opsigtsvækkende, men det er så også der vi er uenige.
Min range af villains flat er ikke så bred, som jeres.
@ LEX
Ehh wat? Trappe?
Er der slet ikke nogen der 4-better i det spot mod en villain der 3-better så light?
Synes det virker usandsynligt oplagt frem for at skulle spille en passiv KQ OOP, og netop få en masse problemer.
At i ikke har nogen 4-bet dynamik burde bare forøge din FE.
Hvor mange hands har du på villain?
@Skod
For at calle eller folde til et AI?
@ Skod
Så kan jeg lige så godt vente et orbit, når jeg åbner J3s fra btn imo.
nej ikke hvis du folder, så er kq faktisk bedre
"Så kan jeg lige så godt vente et orbit, når jeg åbner J3s fra btn imo.
nej ikke hvis du folder, så er kq faktisk bedre"
Det forstår jeg ikke. Hvorfor er det bedre at 4Bet/folde KQ end J3?
med KQ er der mindre sandsynliged at villain har KK,QQ, AK, (AQ) som han skubber AI
samt spiller den bedre postflop end J3o, hvis villain skulle finde på at kalde