Villain er singletabler, sikkert ny, og han sidder ikke med fuldstack, og jeg har allerede kategoriseret ham som halvdårlig. Han har 3bettet mine BTN openings et par gange, hvor jeg en gang har 4bettet AI og en gang har flatter med KJ, hvor vi splittede efter vi kom til midten på et Jxx board, han havde også KJ.
Seat 1: Mr888 ($208.15 in chips)
Seat 3: beduvelt ($196.00 in chips)
Seat 5: LlLLFLlCKAN ($227.95 in chips)
Seat 6: SERVER54 ($37.00 in chips)
Seat 8: killer3145 ($226.15 in chips)
Seat 10: Hero ($266.40 in chips) DEALER
Mr888: Post SB $1.00
beduvelt: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero J ♦ A ♠
LlLLFLlCKAN: Fold
SERVER54: Fold
killer3145: Fold
Hero: Raise (NF) $6.00
Mr888: Call $5.00
beduvelt: Call $4.00
*** FLOP *** 8 ♣ 4 ♦ J ♣ (18)
Mr888: Check
beduvelt: Check
Hero: Bet $13.00
Mr888: Call $13.00
beduvelt: Fold
*** TURN *** [Q ♠ (44)
Mr888: Check
Hero: Bet $32.00
Mr888: Call $32.00
*** RIVER *** 3 ♦ (108)
Mr888: Bet $54.00
Han tænker lidt inden han skyder halvpot - I'm like ... Ehh .. Call?!
NL200$ floppet TP møder riverdonk
Det bliver et call herfra mod en spiller som ham.
Tror ofte vi ser et flushdraw der ikke kom i hus og han kommer i tanke om at han nu ikke kan vinde potten medmindre han byder. Vi har også grund til at tro han kan være aggro med dårlige hænder idet vi har set ham 3 bette.
Når jeg kommer i samme situation tænker jeg det samme :) Men af bitter erfaring synes jeg ikke man særlig tit er god her. Den linje villian tager synes jeg egentlig virker stærkere end AJ.
Kan ikke se hvorfor han lige pludselig skulle komme ud og leade KJ, JT,J9. Så jeg ender med et fold.
Hvis han er halvdårlig kalder jeg hver gang. Hvis han derimod er reg, er det en helt anden situation, og der vil jeg oftest folde.
Lidt svært når du intet har på hans betsizing + er du blevet taget i 2nd barrels som han ved af?
Det første åbenlyse draw til flushen hitter ikke jo, men det andet draw -T9 for open ended - hitter jo turn, men at han ikke vil have skillinger ind der tyder jo ikke på det.
Så har vi 44, J8, Q8 og QJ tilbage, men de burde alle være skudt af inden river pga. de ovennævnte draws - lissom de random Q♣X♣ burde være.
Så er der som TopperH skriver de bustede flushdraws tilbage og det er her det er godt at vide lidt om hans betsizing, for at kunne snappe et evt. bluff. Du skal være god 25% af gangene, hvilket jeg tror du er, medmindre han er helt væk...
Så det må blive et crying call, men bestemt ikke en kæmpe money maker...
damster
Kan som std. ikke lide dit turn bet.
Som spillet er en alternativ variant at reste, gah jeg kan godt lide det spil, men muligvis for opfindsomt, så call er måske bedre. Fold har jeg svært ved at komme frem til.
"Kan som std. ikke lide dit turn bet"
Har du nogen fremtidig plan til hånden, hvis du ikke better turn?
Riverpush, tjaeh .. Personligt synes jeg damsters range rammer meget godt, jeg kan ikke se ham nogensinde have mere end en marginal handske her..
Der er fordele og ulemper ved bet/ikke-bet turn, nok en længere diskussion hvad der er mest profitabelt, fint nok hvis dit std. spil er at bette turn, men jeg tror kun jeg better 10% af gangene or so.
Argumentet for ikke at bette er selv. pot control, og fordi vi ikke vil skydes af hånden. Hvad gør du hvis han raiser/rester? gode spillere finder hurtigt ud af hvem der skyder 2nd barrel for value tyndt, hvilket kan være nemt at udnytte.
Hvis du checker er der flere muligheder. C/c et eller to streets eller CRAI på turn alt afhængig hvilken villain vi er oppe mod.
Hvad hedder forresten på ipoker, fik aldrig noteret mig dit nick? har vi spillet meget sammen, eller spiller du mest nl200? jeg spiller primært nl400/nl600 for tiden efter et længere downswing (læs dårligt spil), men er forhåbentligt snart tilbage på lidt højere stakes.
Jeg er ikke vild med dit turn-bet. Den range villain betaler med som du er foran er sandsynligvis kun JK/JT.
Bet/check/bet kan jeg bedre lide.
River er klam, men uden et super read folder jeg ikke.
Jeg har det lidt omvendt af zmag
Imod en donk, så tror jeg han pludselig vil ind at valuebetter TP, 2par eller str8... kommer an på hvilken slags donk det er ;) Men imod en reg. kan det sagtens være et call med dynamik imo..
Ser rigtig fint ud, snapcaller river og tænker ikke længere over den =)
@ Uffefh
Oftest oplever jeg, at jeg får et stort bet stukket i hovedet, og det er rigtig klamt på de fleste rivers, da vi må forvente at et form for draw completer, eller der falder et scarecard - jeg synes det er optimistisk at tro, at villain oftest checker river til os, og jeg har egentlig ikke lyst til at skulle ud og calle river - så better jeg hellere turn, og får value fra draws, Jx, PPs (jeg tror ikke mellempairs caller, hvis jeg b/c/b'er), + jeg får info om villain har klonket turn.
@ Kalsen
PM
@Uffefh
Der er mange draws ude som også betaler: 98, T8, J9 og flush draws.
Jeg synes det er helt fint og helt standard at skyde turn på det board.
@Mancini
call river -- nh wp!
De fleste donks/semi-donks lader normalt høre fra sig på turn med stærke hænder, så hans 1/2pot donk på river lugter af missed draw eller noget block-bet-agtigt med Jx eller Qx.
Jørn
Vi trækker value fra en helt serie af holdings og det er langt fra et wa/wb spot, så better også turn.
River er selvfølgelig et call.
Jeg kan faktisk fint se hvad i mener mht turn naar jeg kigger paa haanden igen - et bet er at foretraekke.