NL200$ - Mærkeligt riverraise

#1| 0

Spillet er NL200$ 6 max. Effektive stacks er 200. Villain er en fornuftig TAG og det samme read har han på mig.

Min hånd er KQ og jeg sidder på knappen. Villain raiser til 6$ fra CO og jeg vælger bare at flatte.

Flop (15$):
Q73

Villain continutaion better 12, som jeg caller. Der er ikke nogen turns jeg rigtig frygter udover et A, så jeg vil hellere potcontrolle.

Turn (39$):
9

Han better nu fuld pot og jeg vælger atter at calle med plan om at vurdere riveren afhængig af betsizing og timing.

River (117$):
J

Villain checker nu og jeg vælger at valuebette 44 og nu skubber villain! Jeg skal calle cirka 100$... Hvad siger feltet?

/Anders

15-04-2009 01:52 #2| 0

imo et meget tyndt valuebet. Vil meget hellere checke bag, da det nok kun er QT, vi kan få value fra + vi slipper for at skulle tænke over et c/r.

I dit spot folder jeg.

15-04-2009 04:03 #3| 0

Tricky play enter har han en rivered JJ eller air ;-)

15-04-2009 04:18 #4| 0

Okay spillet til river, og nu skal du så høre på hvad coolkjaer siger og gøre det næste gang...

15-04-2009 09:50 #5| 0

Ja, det er et tyndt valuebet og måske også for tyndt.

Jeg vil dog stadig gerne have et bud på action, givet at vi nu har valuebettet. Flere der har et bud?

15-04-2009 10:40 #6| 0

Med mindre I har en historie sammen, hvor du har floatet ham max på flop og turn for så at skyde ham af hånden på river (fornemmer jeg ikke ud fra din indledning), så ligner dette, dynamikken taget i betragtning, et klart fold.

Som hånden udvikler sig ligner Villain en som gerne ser hånden afgjort på flop eller turn (potter to gange), hvilket for mig ligner noget AQ, KQ, QJ-agtigt. Din linie ligner det samme, alternativt et slowspillet set.

Jeg er enig med dig i at Villains spil på river ser lidt besynderligt ud, men i den givne situation (hvis i begge er TAGs) tror jeg aldrig du ser noget ringere end to par (QJ). Men som Villain har spillet hånden er jeg mere tilhænger af, at han har rivered et set (JJ), alternativt at det er et af de tilfælde, hvor villain har raiset en lidt alternativ hånd (T,8), for at mixe sit spil op, og hånden så hen ad vejen er blevet rigtig dygtig.

15-04-2009 10:56 #7| 0

Fornuftig plan du lægger på flop: TP2K IP på tørt bord må kalde på potcontrol - specielt når villain accelererer.

På turn møder du en potsized 2ed barrel - villain udfordrer dit forsøg på potkontrol. Ville gerne vide mere om villains tendenser for at kunne vurdere betydningen. Han påstår vel at dit par er nede? Aktiv villain kan dog sagtens ligge med 44-66,88,TT,JJ, JT oma - så et kald med plan fold fleste riverbets/check efter river er sikkert fint.

På river forlader du din gode plan om potkontrol ved ikke at checke efter. Dette er en klar fejl - håndens afgørende fejl imo.

I øvrigt argument mod VB som coolkjaer.

Som spillet: fold.
Du får 3:1 her og slår kun bluffs - den er nem mod en "fornuftig TAG".

15-04-2009 11:21 #8| 0

Jeg synes også, dit vbet på river er en kende for tyndt. Det eneste, han skulle kunne calle med, som du slår, er QT. Og denne hånd tvivler jeg på en fornuftig TAG spiller på den måde der.

Det ulækre ved riverspillet er, at han måske genkender dit vbet som somewhat af et blockbet, hvorfor han så kan komme over toppen med en made hand, han har gjort til et bluff. Dog tvivler jeg på, dette er tilfældet, hvorfor jeg bare folder og ærgrer mig over, jeg overhovedet bød river.

15-04-2009 11:52 #9| 0

@alle

Tak for de gode input!

Jeg må indrømme, at det var en reverse, hvor jeg var helt sikker på at villains hånd var et TPTK. Selvfølgelig kunne han også have ramt to par på riveren, men da min egen hånd var AJ virkede det ikke sandsynligt. Sets havde jeg også hørt fra tidligere.

Derfor valgte jeg at lave et move jeg laver meget sjældent ved at skubbe og jeg var overbevist om at jeg kunne få ham at sit toppar og selvfølgelig et bluff, hvis han havde floatet floppet og samlet en draw op på riveren.

Villain tankede helt i bund og callede med KQ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar