NL200$ Ipoker - jeg kender ikke villains, og de kender ikke mig. Mit default med AQ har altid været at 3bette her, blandt andet fordi OOP play vs UTG generelt sutter mod en UTG raiser HU - men jeg eksperimenterer med det, da jeg generelt ikke er for god, men også fordi jeg ved et 3bet oftest mod en ukendt vil få ham til at folde hænder som AT/AJ/KQ etc etc, som jeg dominerer og gerne vil spille postflop mod. Obv er argumentet for at 3bette, at vi gerne tager potten ned PF, men vi har dog en okay hånd, hvis han caller, omend det er i den lave ende af vores range.
Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal fordele raise/call - ligeledes har jeg en smule svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal spille hånden, når jeg rammer.
Gør vi nogensinde andet end at calle ned i sådan et spot her? Hvis ja, hvorfor?
Seat 1: PETPO ($174.10 in chips)
Seat 3: Hardwork108 ($40.00 in chips)
Seat 5: IAMMUCK3MSAYUHH ($205.25 in chips) DEALER
Seat 6: Hero ($457.65 in chips)
Seat 8: iut5cjyyktbk ($200.00 in chips)
Seat 10: beautifulpeople ($197.00 in chips)
Hero: Post SB $1.00
iut5cjyyktbk: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A ♥ Q ♠
beautifulpeople: Raise (NF) $7.00
PETPO: Fold
Hardwork108: Fold
IAMMUCK3MSAYUHH: Fold
Hero: Call $6.00
iut5cjyyktbk: Fold
*** FLOP *** T ♠ 7 ♣ A ♣ (17)
Hero: Check
beautifulpeople: Bet $12.00
Hero: Call $12.00
*** TURN *** 4 ♦ (41)
beautifulpeople: Bet $30.00
Hero: Call $30.00
*** RIVER *** [2 ♥ (101)
beautifulpeople: Bet $50.00
Hero: Call $50.00
Jeg synes det ville være dumt at raise et rainbow flop i dette spot, men kan man raise floppet i dette spot? I så fald, hvad gør vi til et 3bet/shove?
Seat 1: HIIHEY ($196.00 in chips)
Seat 3: Hero ($209.00 in chips)
Seat 5: kthnxcomeagain ($31.00 in chips)
Seat 6: neTbKa ($282.00 in chips) DEALER
Seat 8: Kosino ($60.35 in chips)
Seat 10: 120days ($194.55 in chips)
Kosino: Post SB $1.00
120days: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero Q ♥ A ♠
HIIHEY: Raise (NF) $8.00
Hero: Call $8.00
kthnxcomeagain: Fold
neTbKa: Fold
Kosino: Fold
120days: Fold
*** FLOP *** 3 ♦ Q ♦ 5 ♥ (19)
HIIHEY: Bet $12.00
Hero: Call $12.00
*** TURN *** J ♠ (43)
HIIHEY: Bet $30.00
Hero: Call $30.00
*** RIVER *** [Q ♠ (103)
HIIHEY: Check
Hero: Bet $67.00
NL200$ PF og psf med AQ
Hey,
Jeg synes, dit spil virker meget 2. - og 3. barrel inducende forstået på den måde, at du ikke finder ud af, hvor du står i hånden.
I hånd 1 synes jeg preflop er i orden. Hvis ikke jeg CR flop (for at balancere de gange, jeg har to par, set og træk), så CR turn.
Som spillet er river fint, med mindre du er fancy og tidligere har lavet CR-river bluffs :)
I toeren er jeg igen stemt for et kald preflop. Overvej at CR flop og leade turn. River er fint.
Derudover synes jeg, du skal arbejde med din betsize og bette hårdere.
Ser fint ud imo.
Hvis du raiser i 1 hånd på floppet kommer du for det meste ind 50/50 eller crushed. Så din linje er fin. Han skal selvfølgelig være aggro for at jeg kalder river.
Hvis jeg flatter i hånd 1 gør jeg det med intention om at re-raise turn.
Og det tror jeg faktisk også er tilfældet i hånd 2.
Depends også hvordan du spiller dine draws og hvordan villian tror/ved du spiller dine draws.
Hvis du har vist at du spiller dine draws hårdt, så kunne du få marginal calls fra JJ+ og måske even Ax i hånd 1.
Jeg raiser floppet her, også fordi jeg spiller mine draws agro, så chansen for at nogen sætter mig på draw er rimelig.
Hånd 2:
Samme som hånd 1 - der er draw derude som jeg gerne vil repræsentere, derfor raiser jeg. Får sikkert calls fra any Q og mindre pairs.
Turn kunne jeg godt finde på at checke efter jeg har raised floppet, netop for at man stinker af FD som nu ikke ramte, for derefter at komme over toppen på river.
Sugeren
Kan et fold preflop i en eller begge hænder forsvares?
Det ville være mit spil mod TAGs på NL50.
Fold? Nej sq .. Vi har AQ, det er fandme for stramt! Jeg skal vide, at villain er über, ÛBER nit, før jeg overhovedet overvejer det! Villain er ukendte for mig, ergo kan jeg ikke vide om de er stramme eller løse, men jeg går som udgangspunkt altid ud fra, at jeg spiller bedre end dem.
Jeg skriver heller ikke i OP, at mine modstandere er TAGs.
@ Sugeren
Selv hvis jeg spiller mine nøgne draws ekstrem aggressivt, ændrer det altså ikke noget for villain, da han ikke har spillet mig før, og derfor intet ved om mig.
CR'er du et AT7ttw flop, mod en ukendt uden dynamik? Hvad gør du til et flop 3bet?
Jeg synes, at det er bedre at raise i hånd 2 så - floppets tekstur er nemmere, at forholde sig til, hvis villain kommer over toppen. Vi blokker selv for QQ og AA (specielt QQ), så er der KK, som vi er bagefter, og sets. Dog tror jeg ikke han folder KQ eller QJ (hvis han altså raiser QJ PF), til et flopraise, og han 3better sikkert Ax ♦. De gange han caller, kan vi reevaluere turn, og ofte tage et freecard, for potkontrol og maksimering af value fra dårlige hænder.
Fold preflop er helt klart også for stramt, kan godt lide linjen med bare at calle.
synes hånd 1 er helt fint spillet, kan ikke forestille mig andre måder at spille den mere profitabelt på.
Hånd 2 synes jeg derimod helt klart der skal check-raises på floppet, for
A) at få mere værdi ud af dårligere damer.
b) få ham til at betale dyrt for sit draw hvis det er det han sidder med.
c) strømligning. Hvilken hånd caller du ellers kun med preflop som du også kun caller på floppet? jeg gætter på meget få.
mvh
Akropolice