Villain har haft 3bet kanonen fundet frem i denne session. Dog har jeg kun været ved SD en gang med ham i rr, hvor jeg tabte et buy in til hans KK i en ellers standard hånd.
Jeg siger til mig selv, at hvis villain laver noget her, så vil jeg lave ballade mod ham. Jeg overvejer lidt et 4bet PF (bedre end flatcall), men det bliver altså til lidt postflop poker. Jeg har ikke nogen stor sample af hænder over ham, så jeg synes ikke der er grund til at smide stats i hovedet på jer, da de kan give et forkert indblik i mine tanker. Umiddelbart slår han mig bare som typen, der gerne vil have initiativet i de pots han spiller.
Jeg har spillet std TAG og foldet til hans 3bets udover den QQ vs hans KK hånd.
Seat 1: notransfer ($186.00)
Seat 2: _TeaParty_ ($157.30)
Seat 4: Hero ($474.40)
Seat 3: RICHRON ($209.50)
Seat 5: Rebowski ($421.45)
notransfer posts the big blind of $2.00
Rebowski posts the small blind of $1.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 6 ♦ 3 ♦
_TeaParty_ folds
RICHRON folds
Hero raises $6.00
Rebowski raises $22.00
notransfer folds
Hero calls $22.00
*** FLOP *** [4 ♣ 5 ♦ A ♦ (44)
Rebowski bets $20.00
Hero calls $20.00
*** TURN *** [4c 5d Ad] [9 ♥ (84)
Rebowski bets $40.00
Hero calls $40.00
*** RIVER *** [4c 5d Ad 9 ♥ [Q ♠ (164)
Rebowski checks
Raise flop, få lortet ind? Raise turn? Som spillet, er det et oplagt bluffspot for Hero? (Enhver ved at jeg self. fyrede et skud af på river, men spørgsmålet er så om det er profitabelt?
NL200$ stort draw deep
stjerneklart raise på flop i min bog...
Ja og som IDDQD synes jeg ikke et bet på river er smart
-Du raiser sets da du vil have hans stack
-Du er tag, altså caller du ikke ret mange hænder med dominerede esser preflop, såsom AJ AT.
Altså tror jeg ikke det er profitabelt at skyde river, da der ikke er mange esser i din valuerange, og skyder du river ligner du imo kun QQ, og måske en AQ.
I er så dybe, at du kan sætte ENORMT meget pres på ham i position. et medium flop raise sætter ham i et tough spot med næsten hele hans range.
Jeg raiser flop ~60-70 stykker, kalder han dette, kommer det an på om du tror han kan lægge AK/AQ i en evt 200bb pot. Hvis du tror han kan, så skyder vi igen. hvis ikke, har du ofte dig et lækkert gratis kort på turn.
-IDDQD
Raise flop og få pengene ind hver gang.
Som spillet check.
Enig med IDDQD omkring flopraise.. mht. river bluff så ligner du jo et draw hele vejen og villains check på river ligner umiddelbart et check for at induce eller for at du ikke skal komme over toppen når han sidder med AK :-)
Raise flop, fordi du også raiser A-high flops i rr-pots hvor du ikke har ramt.
Når du nu har spillet den sådan så check river. Jeg tror du blir kaldt let her med den foregående action.
Jeg går ud fra, at folk raiser flop for at gå til bunds. Vil I hellere 4bette pre, end tage flop af med en hånd som 63s?
Btw. så er vi vel enige om, at jeg spiller AK/AQ nøjagtig identisk med den linje jeg tager her?
Burde nok egentlig bare raise turn, som spillet - jeg tvivler på han byder Ax igen på turn.
Synes heller ikke du kan bette river. Når det er sagt, så slowplayer folk altså ofte sets i rr pots. Rais turn så det passer med 2/3 pot all in på river.
Raiser også flop af samme grund som de andre er inde på. Du er i pos og i er dybe - altså kan du ligge optimalt pres på ham!
Btw. så er vi vel enige om, at jeg spiller AK/AQ nøjagtig identisk med den linje jeg tager her? - det er vi ikke helt eninge om nej! Kan godt se idéen i at flatte pre med AK/og især AQ, men du raiser vel floppet med især AK?
@Mancini
Obv. for at beskytte dig mod villains 2 - maks 3 outs og samtidig forhindre indkørsel til valuetown.