NL200E. AQs i lort til halsen.

#1| 0

Hej gutter!

Har 10tablet i dagens anledning, og været en smule i den travle ende, men har ikke opdaget villain lave gris. Han har fået sin stack før jeg satte mig ved bordet.

Villain (279 hands) spiller:
27/22/4.8. 3bet: 10%.

Hero spiller TAGish til den lidt friske side.

Table Megalopolis (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: Villain ( $354.49 EURO )
Seat 3: Felker ( $40.00 EURO )
Seat 4: Hero ( $249.54 EURO )
Seat 5: MASHospital ( $182.60 EURO )
MASHospital posts small blind [$1.00 EURO].
Villain posts big blind [$2.00 EURO].
Dealt to Hero [ A Q ]
Hero raises [$6.00 EURO]
MASHospital folds
Villain calls [$4.00 EURO]
** Dealing Flop ** [ 5, T, J ] POT: 13 EURO.
Villain checks
Hero bets [$8.00 EURO]
Villain siger [$26.00 EURO]
Hero siger [$62.00 EURO]
Villain calls [$36.00 EURO]
** Dealing Turn ** [ A ] POT: 137 EURO
Villain checks
Hero checks
** Dealing River ** [ 4 ] POT: 137 EURO
Villain bets [$284.49 USD]
Hero har 181,5 euro tilbage.

Kommentarer til alle streets ønskes gerne. Jeg venter lige med at komme med egne tanker :)

03-02-2010 19:50 #2| 0

Det er sgu en underlig tendens der kommet med at man venter med sine egne tanker om hånden.

Det er vel netop for at få respons på dem, at man poster?

Decisions not results. Ergo vil du vel gerne have feedback på dine beslutninger, og det er sgu svært når du ikke forklarer hvorfor du gør som du gør.

Det er ikke kun rettet mod dig, men generelt i analyseforumet.

03-02-2010 19:57 #3| 0

@ Djowgern, det er for at undgå at farve andre med mine tanker.

Jeg synes hånden kan spilles på flere måder. Raise flop synes jeg er std, men vil vi bette turn fx?

Kom da med dine tanker :)

03-02-2010 20:08 #4| 0

Du kommer åbentlyst ud i noget gris på floppet. Stack/pot ratio er ca 18. Det er fint at leade. Jeg ville leade med et lidt højere bet, og ville nøjes med at kalde hans raise da jeg ser ikke nogen grund til at bygge en stor pot op endnu. Du har position og den bør du bruge til at holde snor i potsize. Du skaber bare en svær beslutning på et senere street ved at bloate potten nu. Derfor bør du IMO nøjes med at kalde hans raise, og revurdere situationen efter turn kortet.

Ok med at checke bag på turn.

Som spillet har du imo ikke andre valg end at folde river. Jeg kan ikke se hvilke hænder han vil spille på den måde som du slår.

03-02-2010 20:17 #5| 0

@ Djow

Hvorfor er det "en underlig tendens?" Personligt har jeg aldrig mine egne tanker med i OP, når jeg poster, og synes heller ikke andre skal have det.

@ Bønne

Jeg turboraket mucker river som spillet. Fint spillet btw.

03-02-2010 20:37 #6| 0

@ManCini:

Det skriver jeg i mit indlæg hvorfor.

03-02-2010 20:39 #7| 0

Flop: Ok, vi skal obv have så mange $ ind som muligt HU her. Jeg synes dit 3bet er for småt, for du giver mange hænder mulighed for blot at calle og spille fin poker derfra. Hvis du gør det til 80-90, skal han shove sine draws for at fortsætte, fordi vi shipper any turn, og vi har dem alle super domineret obv.

Turn er ok, bet-call er lidt sygt her, bet-fold er også meh, så check er egentlig bedste spot imo.

River: Altså, river er ret obv syg, for kun 1 draw completer (som villain obv meget let kan have) og han har ikke ret ofte nogle 2p comboer eller sets, så det er egentlig kun KQ vi sætter ham på her som slår os. Call er self helt afhængigt at villains syn på os og vores range, og vi repper obv en del bredere end villain. (hvad også er årsagen til dine tanker er ret nødvendige for at lave en mere specifik analyse, ellers er alle hænder jo i essencen ens)

Så uden reads er det et fold, men aktuelt tror jeg faktisk vi kan calle profitabelt en del gange. Hvis vi tror villain tror den største del af vores range er AJ+ er det obv et fold. Hvis vi tror villain tror vores range er JT- er det obv et call med Jx+, sikkert også Tx+

03-02-2010 20:46 #8| 0

Btw synes jeg din linje er fin, men din bettingsize er ret skidt imo.

03-02-2010 21:06 #9| 0

Jeg betcaller sku turn, gerne et semi lavt bet for at få ham helt i spasme. Hvad er det folk mener han har som han flatter flop med til 4bet vi er skidt inde mod? River som spillet er sikkert close, men jeg tyrecaller sku nok og tilter over jeg ikke bettede turn =)

Betfold er jo ikke meh, det er bare ikke tæt på at være en option turn, vi har altså NFD oveni.

03-02-2010 21:10 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg tror sgu jeg betaler hvis du har et bandittet image.. Vi har toppen af rangen og villain ved vi aldrig nogen sinde er stærke..

03-02-2010 22:16 #11| 0

@ Djowgern

Ingen grund til at farve folks svar fra begyndelsen - man kender jo sin egen tanker, er der nogle svar der er skævt med ens egne tanker, kan man spørge ind til diverse ting, som den pågældende person skriver.

Kan ikke helt se hvorfor man skal forklare sine beslutninger for at få god feedback, hænger sq ikke rigtig sammen imo.

@ Walth, Joonas

Må jeg høre hvilke hænder I mener, der caller vores flop 3bet, tjekker turn og overbetrester på en offsuit A, som IKKE er bedre end AQ her?

Altså, villan skal være en levelbandit af en anden verden, og i øvrigt total syg i hovedet, hvis han ikke har en hånd her.

03-02-2010 23:12 #12| 0

@mancini

Fordi poker er så meget mere end statestik og bare en enkelt HH, vores blik på villain og hans blik på vores er obv det afgørende i hånden, ikke om han better $1 ind i $1000000 el $1000000 ind i $1 på river. For et fold m 2nd nuts kan være korrekt i første situation, og et call m 4 høj kan være korrekt i anden situation (for lige at sætte situationen på en spids). Uden info er det er et fold, fordi han better mere end vores hånd er værd, men det er jo det der gør spottet interessant.

Og hvad er det der kun caller et flop 3bet på et super koordineret flop der rammer et utal af hænder og som ikke er bange for det A der på turn rammer vores range ok. Det er bluffs og KQ imo (og obv noget tyndere value, hvor villain soulowner os, men uden reads, ved vi det ikke), der er flere bluffs i hans range end der er KQ, og derfor kan villain sagtens være en bandit.

Og fordi spottet er så specielt som det er, er vores read, historik og vores tanker om villain vs villains tanker om os, endnu vigtigere. Callet bliver mere/mindre marginalt mod en vi ved kan/ikke kan overbet bluffe, velvidende om at han repper KQ, mens vi max repper JT.

03-02-2010 23:18 #13| 0

Underlig hånd.

Hvis du synes, vi skal svare på, hvad den standard action er, når en random gut overbetter river, så skal du nok folde top par.

Resten er imo ret worthless uden reads.

03-02-2010 23:34 #14| 0
Fordi poker er så meget mere end statestik og bare en enkelt HH, vores blik på villain og hans blik på vores er obv det afgørende i hånden,

Enig, men når den info ikke er tilgængelig, så må vi jo se bort fra den - det er jo en af de elementer man bevidst mere eller mindre tager væk fra sit spil når man 10-tabler.

Til hånden:

Jeg folder også river, men hvorfor cbetter du ikke mere på flop? Så kan du også bedre sætte det op til et evt push på turn.

Som spillet synes jeg egentlig både bet/call og check bag har sine meritter, men jeg foretrækker check bag, da jeg synes et bet overrepper vores hånd og vi aldrig får villain til at folde noget bedre
04-02-2010 00:19 #15| 0

3bet flop og fold river hænger ikke sammen imo.

04-02-2010 10:29 #16| 0

tl;dr versionen er: Fint spillet :)

Jeg ser kun få hænder, der giver mening, at villian spiller sådan.

55, JT, AJ og måske en sygt spillet 89.

Linjen i hånden kan jeg faktisk godt lide. Jeg ville dog bette lidt mere på floppet med vores super equity.

Checket på turn er interessant, og jeg tror ikke umiddelbart, jeg ville gøre det. Efter at have tænkt lidt over det, giver det dog god mening syntes jeg, da vi holder dårligere hænder inde i hånden. Når vi checker turn er det dog med intention om at calle et "normalt" river bet, selv hvis vi ikke rammer.

Det overbet på river kan jeg dog ikke helt blive klog på, og da det er en semiunknown villian, der ellers virker sane - syntes jeg ikke længere vores hånd kan bære et call.

Den eneste hånd jeg kan komme på, der bare kan give lidt mening, som vi slår er som nævnt 89.

Skulle btw ikke undre mig at han flipper 44 eller 23 :P

04-02-2010 12:44 #17| 0
Pokernets ME vinder !

@Mancini

Villain repper tyndt og vi har toppen af rangen. Vi har iøvrigt investeret ret meget i potten, og når jeg IKKE better den turn der, er det for at bruge min hånd som bluff catcher på river.

04-02-2010 13:00 #18| 0

@ Walth

Toppen af vores range? Vi har TPGK i en pot, hvor vi var bettet floppet, jeg synes det er lige offensivt nok, at sige det er toppen af vores range. Så stor en tyr er OP vist heller ikke.
Kan heller ikke se villain repper tyndt - altså jeg kan snildt se ham dukke op med bundsettet, TTP, JT og KQo. Det eneste jeg kan se spille sådan her er et helt naked FD, og det er ikke specielt sjovt at satse alle sine chips på, når villain har ret mange stærke hænder i sin range.

Så meget har vi i øvrigt ikke investeret, like 25-30 procent?!

04-02-2010 13:17 #19| 0

Hvem er villain? Et par nl200 regs på Lad/Uni er begyndt at overbette ofte i spots, hvor hero "aldrig" kan være superstærk - hvor tit checker vi fx TT bag på turn her? Jeg har ikke kaldt dem nok endnu til at vide, hvad deres range er for det play. Navnlig et par af portugiserne virker glade for det.

04-02-2010 13:29 #20| 0

@Mancini

Han flatter et 3bet OOP på et JT5tt board, hvordan skal han nogensinde gøre det med andet end hænder som Jx type hænder som han føler sig chefet med, sikkert nogle FD's, et par KQ'er og enkelte gange et slowplayed set (Både TT og JJ 3better altså pre oftest). Hvordan er det ikke toppen af vores range når vi checker turn? Hvad checker du da som er bedre her?

04-02-2010 13:43 #21| 0

Hvis villains range er stærk nok i forhold til vores kan vi sagtens være nødt til at folde hele vores range. Det er ikke argument nok at vi har toppen af vores range.

@micki

Hvorfor passer det ikke sammen at 3bette flop og folde river?

btw er jeg på check turn og fold river med den info der er givet.

04-02-2010 18:47 #22| 0

@ Joonas

Jeg checker ALDRIG turn, når jeg 3better floppet, så må turn være en blank deuce, jeg er fking all in anyways

04-02-2010 19:12 #23| 0

jeg shover floppet 95 ud af 100 gange.

04-02-2010 19:27 #24| 0
Pokernets ME vinder !

@Mancini

Jf. vores linje har vi jo toppen af rangen.. Det burde du vel kunne se?

05-02-2010 14:38 #25| 0

Og ene alene af den grund betaler du?

At vi har "toppen af vores range" kan jeg ikke se har det helt store betydning her. Vi kan jo aldrig nogensinde betale mod en mand vi nærmest intet kender til?

05-02-2010 16:09 #26| 0
Pokernets ME vinder !

@ManCini

Så du spiller udfra, at folk er nits og altid har den til andet er bevist?

05-02-2010 16:19 #27| 0

@kalsen

Du shover 200 indover et 29 dollar bet?

@Mancini
Dvs vi diskuterer et spot hvor jeg har en range efter turn check, og din range er anderledes, da du aldrig checker turn? Så snakker vi jo om to forskellige hænder. Vi checker turn i den hånd vi analyserer, ergo har vi toppen af vores range på river når han shover. Grats med du aldrig checker den, med caps og hele lortet btw!

05-02-2010 21:57 #28| 0

Rigtig fede analyser drenge. Har desværre travlt med at flytte og desuden tømmermænd, så jeg venter lige med at komme med min analyse og resultat til næste uge.

Til BlackSatin kan jeg fortælle at villain hedder 'Sarah1975', hvis det kan bruges til noget :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar