NL200€ 99 vs donk

#1| 0

Er ny ankommet til bordet, men det står hurtig klart for mig, at villain i hånden er ham folk gerne vil have fat. Jeg ved altså ikke hvordan han har fået hans 1100 euro stack, men han spiller en del hænder over gennemsnittet, gerne ved at limpe ind. Jeg har ikke set ham lave noget endnu, eller spille nogle store pots.

Seat 1: SusuBaguS (€446.05 in chips)
Seat 3: unionpasion (€210.35 in chips)
Seat 5: Wolfsburg13 (€1,126.80 in chips)
Seat 6: Finmacul (€249.95 in chips)
Seat 8: 0ALLUCANEAT0 (€140.20 in chips) DEALER
Seat 10: Hero (€200.00 in chips)
Hero: Post SB €1.00
SusuBaguS: Post BB €2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [9 9
unionpasion: Fold
Wolfsburg13: Call €2.00
Finmacul: Raise (NF) €10.00
0ALLUCANEAT0: Fold
Hero: Call €9.00
SusuBaguS: Fold
Wolfsburg13: Call €8.00
*** FLOP *** [ 2 8 2 32€
Hero: Check
Wolfsburg13: Bet €16.00
Finmacul: Call €16.00
Hero: Call €16.00
*** TURN *** [6 80€
Hero: Check
Wolfsburg13: Bet €80.00
Finmacul: Fold

Jeg har 174€, stakken eller skraldespanden?

27-09-2010 18:27 #2| 0

Det er et af de spot, der er svære at give råd om..
Du har lige sat dig.. og har ingen ide andet end dine fornemmelser..
Andet end fold ser jeg umiddelbart som spew...

27-09-2010 18:35 #3| 0

Jeg mener det er stakittet.
Altså, gutten repper jo noget tyndt, og du er jo kun bange for en 2'er. Han har vel en del 8x, fd, og måske nogle 8cXc i rangen.
Det er selvfølgelig noget problematisk at opstille en range for sådan en type, men jeg er af den overbevisning, at det (mener det er Baluga, som siger det i flere af hans videoer) er fornuftigt at komme ind marginalt mod en fisk, fordi hvis han dobler, så forlader han ikke borde - men det gør han når han ikke har flere $$$. I dette tilfælde er det dog ikke helt det samme, da han har like 550 bbs, men mener stadig godt eksemplet kan bruges.

27-09-2010 18:38 #4| 0

Det er en ret valid pointe, GusBillund kommer med imo. Endnu vigtigere er det, at du imo gerne vil opsøge variansen for at blive dyb med donken. Stakittet.

27-09-2010 18:48 #5| 0

@Gus

læs lige introen..
Men ellers lyder det meget fint, er dog lidt uenig i at du kan bruge Balugas råd her da han er dyb i forvejen..

27-09-2010 20:04 #6| 0

Jeg 3-better og kalder allin fra Finmacul.

Jeg er mere til et flat pre hvis vi har KK/AA, men 99 er svær at ude af position (vi har både dårlig absolut og relativ position), så jeg vil nok bare helt taget potten ned pre.

Jørn

27-09-2010 20:34 #7| 0

Preflop er fint.
Det eneste jeg overvejer i det spot er, hvilken shove-timing der ser svagest ud.

27-09-2010 21:11 #8| 0

Hvis folk spiller L/P-spillere på den måde, forstår jeg bedre hvordan han har fået sin stack!

28-09-2010 01:11 #9| 0

Hmm..

Burde vi ikke vide lidt mere om, hvor dårlig fisken rent faktisk er inden vi stacker af her? Nogle fisk tager den linie her med luft, andre tager den med nuts, mens nogle overspiller 1010 sådan her. Er det her ikke en af de situationer, hvor vi roligt kan sige til os selv, at der kommer federe spots imod en likely spewtard, og hvor vi, såfremt vi er bagud, har en del mere equity.

28-09-2010 04:42 #10| 0

Må være kæmpe value i at doble op i et varianspræget spot, så det gør bare beslutningen om at komme ind nemmere synes jeg. At vi så ikke ved præcis hvilken psykopat han er, er hvad det er.

Den der linje og en psykopat fisk, så er det fint at komme til bunds mod ham imo. Stakit må være en kæmpe fejl mod en gigant retard, call, og call any river virker som en langt langt bedre løsning.

28-09-2010 07:58 #11| 0

Preflop - klart kald. 3-bet er dårligt da du mister action mod den formodede fisk, plus du er i et meget klamt spot hvis du bliver 4-bettet.

Flop raiser jeg for at isoleret fisken, og jeg spiller for stacks mod ham. Hvis reggen giver modstand, folder jeg.

Turn hælder jeg til kald, men det er ikke nemt. Edit: Jeg mente at jeg skubber ai på turn, selvfølgelig.

28-09-2010 08:42 #12| 0

joonas +1

Forstår ikke helt hvorfor folk vil shove her, de gange hvor fisken har et eller andet retarderet bluff folder han jo til raise, men shover næsten altid river og de gange han har det mindste SD value stacker vi ham alligevel altid på river, ved endten at call hans shove eller byde resten af hans stack ind

28-09-2010 10:21 #13| 0

Altså introen lyder

Jeg ved altså ikke hvordan han har fået hans 1100 euro stack, men han spiller en del hænder over gennemsnittet, gerne ved at limpe ind. Jeg har ikke set ham lave noget endnu, eller spille nogle store pots.
At han skulle være en aggro og dårlig tard, er der intet belæg for? Det er heros klare indtryk, at han er dårlig, men selvom karakteristikken endnu ikke er på plads, virker det mere, at han er til den passive og fiskede side.

Jeg tror raketmuck er godt. Jeg tror altså du er forfærdelig sløjt inde mod hans range på turn.

28-09-2010 13:09 #14| 0
OP

Fin diskussion, jeg vil egentlig bare lige bekræfte det Løpetinen skriver, jeg har intet belæg for at antage det er en aggressiv. Jeg ser ham bestemt som dårlig, men han har ikke vidst nogle aggressive tendenser som sådan endnu. FWIW kunne han være rigtig passiv, det ved jeg på dette tidspunkt ikke noget om endnu.

Ændrer det jeres beslutning? Hvor meget vægter det, at vi kan doble tidligt op mod donken?

28-09-2010 13:44 #15| 0

Med Mancini´s info på gutten, har jeg ufatteligt svært ved at sætte ham på en 8er..
Så skulle det være 86, men tvivler.. som er det eneste vi slår..
Han har ikke flushdraw, da den ikke ville blive spillet så aggro.
Da passive spillere, sjovt nok spiller deres draws passivt.

L/P spillere har en masse 2ere i deres range 22, A2, 23, 24, K2s..
Han har almost never 22 og 88 dog..

28-09-2010 13:45 #16| 0

Dog er det ikke ret ofte de passive donks, sidder m 6BIs på et bord

28-09-2010 13:47 #17| 0

Tænkte præcis det samme som pow ;)

28-09-2010 13:49 #18| 0

Ja kan være en formildnende omstændighed, men kan jo også tyde på han er running hot :)

28-09-2010 14:27 #19| 0

Altså vi er ude i en gættekonkurrence. Men hans limpen ind indikerer for mig, at han bare er en passiv tosse, der ikke kan lide at folde, og som har været frygtelig varm. Derfor hans stack.
Alternativt har en han tiltet en reg eller to, som har forsøgt at få ham til at folde sit skide mellempar.
Det er imo sjældent man ser en spiller, der sidder og limper pre, men samtidig tarder helt ud post flop. Jeg synes, der plejer at være en eller anden form for stringens i folks tendenser.

28-09-2010 15:21 #20| 0

Over mit niveau men lad donken for pokker bette sig selv ihjel.

Joonas +1

28-09-2010 15:22 #21| 0

Mod mig dukker de altid op med en frækt spilled AA i de her spots og jeg ved det, fordi jeg aldrig kommer væk.

28-09-2010 18:47 #22| 0

@Løpenthin

Men er det her netop ikke et af de spots hvor man istedet for at "vente på et bedre" spot, lige skal tage det info ind vi har? Hans ligner han er psykopat friskt, hans limp indikerer han er mongol, og han virker til at være på en kæmpe heater og vil super gerne spille noget internet poker. Vi har så overparret mod en mongol ligepludselig, og kan potentielt spille 200bb dybt mod ham ved at søge et varians præget spot. Jeg mener slet ikke du bare kan antage det er et raketmuck på turn, bare fordi vi lige skal se om der ikke kommer et bedre spot.

Sure vi går da død til en KK/AA hånd når vi går død til ham, men han virker trods alt ikke til at være god, og så må vores hånd stige voldsomt i værdi.

29-09-2010 00:12 #23| 0

Har ikke læst de andre posts men jeg synes preflop er fint og nu tankcaller jeg bare turn+any river.

29-09-2010 17:24 #24| 0
OP

@ Jer der caller turn og river

Hvis han har fundet på at spasse ud med overkort, fx AK, AQ, AJ, AT, KQ, KJ, tror I så ikke han potleader for at calle et all in?

29-09-2010 18:44 #25| 0

Nej, det tror jeg ikke nødvendigvis.

Men jeg leader bestemt floppet mod en limp/callende donk, når man tænker på vores relative position.

29-09-2010 19:33 #26| 0

Først, jeg mener fold er skidt på turn givet info.

Men hvorvidt EV(shove) > EV(call, call any river) fra turn af:

Antag som model at vi aldrig rammer river når vi er bagud og antag han shover bedre hænder end vores på alle rivers.

Antag også til at starte med at han aldrig caller vores shove på turn med en dårligere hånd. (I know, det er upræcist).

sammenligner vi EV(shove turn) med EV(call turn, call any river) gør vi det lige godt mod hans bedre hænder.

Så fra nu af nøjes vi med at kigge på EV når vi har den bedste hånd.

Lad os antage han har 15% for at ramme river (svarer ca. til to overkort, nogle gange har han farvetræk, nogle gange har han underkort, så det passer nok ca.).

Antag hans bluff-frekvens når han misser er x. Da er

EV(shove) = 160€

EV(call, call) = 0.15 * (-174€) + 0.85 * (x*254€ + (1-x)*160€)

= -26.1€ + 79,9x + 136€ = 110€ + 79,9x

Sammenlignet er EV(call,call) > EV(shove) når 110€ + 79,9x > 160 <=> x > 62.5%

Her er ikke regnet med de gange han caller turn og er bagud, hvilket selvfølgelig gør shove bedre.

Dog kan det være han ikke vb'er TT på A river eller lign. hvilket trækker lidt den anden vej.

Så han skal sikkert shove ihvertfald 70% af rivers med luft før call, call er bedre end shove på turn.

Nøglen er helt klart stacksizes. Jo større stacks, jo bedre bliver call, call.

I shove.

04-10-2010 13:16 #27| 0
OP

Tak for svar til alle, jeg hamrede stakittet ind i en 82s for floppet hus.

06-10-2010 03:54 #28| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg 3better preflop og får det ind. Din 3bet frekvens burde være højere end normalt her, fordi du er klar over han isolerer. Dette burde han også være klar over, hvorfor han burde 4bet bluffe med højere frekvens end normalt, og han burde vel egentligt også 4bette bredere for value (fordi han forventer du er klar over han 4better med højere frekvens jf. ovenstående), hvilket er helt fint.

Jeg mener floppet er en decideret fejl. Der er så mange turns vi får svært ved at spille - især mod 2 handsker. Lead for glory - især fordi relative er positioner er således at reggen burde spille ret ærligt i spottet, og vi får ikke de sværeste beslutninger i verden.

Turn er stakittet herfra. Vi kan sagtens komme ind mod hans draws og hans 8x og måske endda dårligere. Fair nok vores equity stinker men behind, men det burde stadig være saftigt at komme ind mod rangen jf. de pointer som folk allerede har nævnt mht. at blive dyb med en fisk etc.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar