NL200€ float

#1| 0
Pokernets ME vinder !

Hey all.

Hero og villain har ikke haft major clashes, vi har dog spillet sammen, og det virker til han har respekt for mig, idet jeg har set ham undlade at 3bette AK og TT mod mig. Vi har nok spillet en time på bordet da hånden kommer.

Villain er halv frisk, dog ikke spewy af hvad jeg har set. Han spiller 25/21/4.4 med 3bet 6.8%, hans flop CR er 20% hvis den er relevant. Han er uden tvivl vindende, og han virker fairly kompetent.

Han ser mig som 24/21/4, vindende regular og han virker som sagt til at have respekt for mig.

Mit preflop spil kan diskuteres lidt, men jeg føler selv jeg har godt styr på 'Chickenlal', så mener ikke det er nogen decideret fejl, at tage et flop af her i pos. med en lidt diskutabel hånd. Jeg er dog klar over det oftest bare er et muck preflop.

Mine tanker om hånden er, at villain ikke repper andet end 33, 66 og 88, måske 86s også - jeg tror bare han oftest squeezer eller mucker den preflop. Jeg har 2 overkort og nogle backdoors, så jeg vælger at floate.

***** Hand History for Game 2933298786 ***** (Prima)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, November 01, 07:24:02 ET 2009
Table DeepStack41 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: ziobelo ( $220.60 USD )
Seat 2: Chickenlal ( $403.80 USD )
Seat 3: HERO ( $518.13 USD )
Seat 4: Acinna84 ( $206.75 USD )
Seat 5: LostLucky ( $426.49 USD )
Seat 6: kayakdam ( $117.17 USD )
Acinna84 posts small blind [$1.00 USD].
LostLucky posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to HERO [ K 9 ]
kayakdam folds
ziobelo folds
Chickenlal raises [$6.00 USD]
HERO calls [$6.00 USD]
Acinna84 folds
LostLucky calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3, 6, 8 ]
LostLucky checks
Chickenlal checks
HERO bets [$14.00 USD]
LostLucky raises [$44.00 USD]
Chickenlal folds
HERO calls [$30.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 6 ]
LostLucky bets [$64.00 USD]
HERO calls [$64.00 USD]
** Dealing River ** [ 5 ]
LostLucky checks
HERO bets [$133.00 USD]

Comments?

02-11-2009 09:54 #2| 0

Jeg kan ikke lide det, synes der er for meget FPS over det + din linie virker polariseret til et draw, du vil (for) ofte se villain hero calle river pga din linie imo

5 er helt sikkert et godt bluff kort da 79 completter, kan dog ikke lide det når der bliver 3-bettet OOP i en 4-vejs pot...

Som sagt, kan godt se tankerne bag, dog for meget FPS og imo ikke det korrekte spot at begynde at udspille villain

02-11-2009 09:59 #3| 0

Enig med MMs analyse, det lugter for meget af FPS, og jeg tror du bliver kaldt meget light ned på river.

02-11-2009 10:00 #4| 0
OP
Pokernets ME vinder !

potten er 3 vejs - ikke 4 vejs. Og jeg better vel hele min range på floppet stort set? Perfekt spot for ham at C/R i.

Tak for sidst i øvrigt, Daniels ven Henrik her :) Du ved, fra Prag.

02-11-2009 10:10 #5| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Hvad er jeres begrundelse for at jeg bliver kaldt light ned? Villain og jeg har ikke clashet endnu, han har respekt for mig og ved jeg er vindende. Jeg laver sgu ikke hero calls mod folk jeg ikke har set været andet end solide endnu. Desuden hvilke hero calls er der i hans range? Ax?

02-11-2009 10:14 #6| 0

Er 8x ikk også i hans range? Hans action taget i betragtning ligner det i hvert fald en 8x kind of hand. 99 eller 1010 rr han vel pre med og stærkere stikker vel endnu en tønde ud på riven.

Synes ikk din linie giver meget mening. 97 ryger i mucken på turn oftest vel?

Du repper på river kun FH +, hvilket er meget smalt. Ville forvente at du bliver kaldt ned af alle 8x + imod en normal nlh 200 reg.

02-11-2009 10:16 #7| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Det er muligt at 8x er i hans range, men er der ikke også en milliard bluffs i form af overkort, gutshots, backdoorflushdraws og what not? Jeg better som sagt hele mine range i det spot her når de checker til mig, boardet taget i betragtning.

02-11-2009 10:24 #8| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Og i øvrigt hvor meget 8x er der i hans preflop range?

02-11-2009 10:28 #9| 0

Tror ikk der er mange bluffs i hans range, men der kan jeg godt tage fejl.

Problemet med at du byder hele din range er vel at du går fra en hånd med showdown value til en hånd der nu enten er rigtig stærk eller et bluff.
Vliian burde vide at når han viser svaghed er det oplagt at du byder ud.

Ville du spille 97, 66, 88, 33 på samme måde som ovenstående hånd? Og indeholder din range høje pp i det givne spot?
Mener ikk du kommer til river med samme action med nogen af de hænder som du repper ved dit river bet, da du vel gerne vil spille for stacken med 33 66 88 og dermed skal have flere penge i puljen?

02-11-2009 10:29 #10| 0

hans 8x range er vel 87s 89s 810s 86s og a8s måske.

02-11-2009 10:41 #11| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Det er korrekt jeg repper mega snævert med mit riverbet, men omvendt har jeg bare svært ved at se vildt mange hænder han kan hero calle med, uden at have set mig være en abekat. Dog vil jeg mene at min sagtens kunne inkludere 99 og TT.

02-11-2009 10:57 #12| 0

Preflop er ok IMHO

Floppet er også ok, men jeg mucker bare til hans check-raise. Jeg har dog intet i mod at checke bag, og så stjæle den på turn.

På turn kan du overveje at raise til $150-$160 og folde til et jam. Boardet er parret, så vi har et relativt weak draw og derfor et et semi-bluff mere attraktivt end normalt.

Dog er turn er skidt barreling card, så man må forvente at han ofte giver op hvis han har hænder a la T9.

Dit river-bluff er ret tyndt. Du repper stort set ingenting og boardet er ret dry, så vi satser på at villain har en yderst marginal made hand som han folder eller evt. et draw (vi er dog foran mange draws). Jeg er heller ikke specielt glad for din betsizng.
Jørn

02-11-2009 11:38 #13| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Skal vi skyde like 100 i stedet, Thyssen?

02-11-2009 11:54 #14| 0

Walth - Jamen selv tak sir :)

Jeg læste HH forkert, 3 vejs - ændrer lidt på det, dog stadigt for fancy efter min smag - selv om det jo lugter lidt af nogle af de tanker jeg i min brandert fik slynger omkring ;)

Tankerne omkring deepish spil er dog lækre, som Thyssen raiser jeg turn hvis jeg endelig spiller denne her hånd - kan være dette var planen fra start og du pludselig føler du har SD value jvf du samler et draw op og delayer bluffet?!?

Finder dog et bedre spot, enig i villain bluffer en del holding i spottet, men, du bør også være klar over, at hvis han har respekt for dig så holder han sig fra clashes OOP i sådanne spots her imo :)

02-11-2009 12:01 #15| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Turn raise er bedre, ja.

02-11-2009 13:04 #16| 0

HVad ville du skyde hvis du havde en slowplayet boat eller AA?

Vi skal også overveje hvad det er for nogle hænder vi vil folde ud med et bluff. Med et $100-$130 bet tror jeg ofte vi bliver kaldt af 8x (og evt. andre bluff catchers). Jeg tror et bluff virker bedre med et $280 allin bet (potten er $230)

Bemærk også at det er svært for villain at sætte dig på en total airball. Set fra hans synspunkt kan du sagtens have 97 eller boat/trips. Jeg tror også han forventer du ofte checker bag med showdown value (8x,svage overpar, måske 77) -- så for at kalde et rivershove skal han enten have slowplayet noget eller sætte dig på et double-float / marginal made hand du forvandler til et bluff.

Det er lidt lettere for ham at tale sig ind i et call når du kun byder 1/2 pot, da han trods alt kun skal være god 1/4 af gangene.

Jørn

02-11-2009 14:23 #17| 0

Hvis det var 100-150x eff, så var det meget bedre at raise/shove turn end at flatte. Synes generelt vi skal lave movet her på turn.

Dyb så er det lidt noget andet - kan også bedst lide et raise her, men det er lidt spewy for stacken.. og lidt spewy at raise/folde også imo, selvom Thyssen åbenbart mener noget andet. At calle dyb er derimod også spewy synes, jeg fordi jeg vil formode, at du ikke flatter turn med en 6x eller FH, for at håbe på et river 3rd barrel, men du derimod slår til allerede på turn med en stærk hånd fordi du vil extracte mere. Derfor synes jeg ikke riverbluffet giver mening:

- Du better kun stærke hænder på river her.
- Du ville have raiset stærke hænder på turn.
- Du checker SD-value hænder ned, som ikke er stærke nok til vb, både fordi det ligger din linje op til, og samtidig fordi du ikke vb'er så stort thin her pga. stacksizes, hvis du har en hånd du gerne vil til showdown med.

Nogle ting der taler for bluff:

- Han har respekt for dig, siger du. Så kan han vel godt tro du har A8, 6x (uden TKish, som hellere ville kalde ned end committe), 99-1010, men som vb'er river til weakness-check.

- Han kan godt have luft her, AQ-AK, som popper dit donklead og "naturligvis" også 2nd barreller (er meget oplagt at følge op på det board, trods 6'eren).

Han ligner dog også meget en hånd som 55, 77, 99-JJ, som check-caller med god SD-value. Nogle gange tror jeg også han check-caller her med QQ+. Måske tror han du skyder river og kan gennemskue du har en meget smal valuerange og derfor check-raise bluffer. Til gengæld kan han også gøre dette c/r for value med 6x, sets og FHs.

Så jeg synes det er et klammo spot at skyde i (-EV, men ikke helt væk..), og det ligner at du gjorde det lidt uden at tænke nærmere over det, fordi du obv. ikke tager den ned uden at skyde..

02-11-2009 15:56 #18| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@msm89dk

Planen var sådan set at calle flop og raise turn, men så turnede jeg en masse equity, og i situationen følte jeg det var ret spewy at raise-folde her.

Imo tror jeg du overvurderer hans range lidt, tror aldrig han flatter QQ+ og AK oop når det er 3 vejs, men det kan selvf godt være jeg tager fejl.

@Thyssen

Kan godt se idéen i at shove, men jeg tror bare jeg blev for "sløret" af min tankegang i situationen. Tænkte at han basically aldrig kan have noget her, og så ville jeg bare bette ½ pot for at cleare mod Ax etc.

02-11-2009 15:58 #19| 0

Hvis vi f.eks. raiser til $150 på turn og villain skubber allin, så skal vi kalde $230 for at vinde $630, dvs. vi skal have 26% for at kalde.

Vores flush draw vil normalt have 18%, men vi kan godt komme ind med 0% og i nogle tilfælde 70% (mod 75) eller 14% (mod f.eks. AQ).

Vi har 25-30% mod 8x.

Samlet vil jeg skyde på vi har ca 20%, dvs. vi skal folde hvis villain raiser allin.

Jørn

02-11-2009 16:32 #20| 0

@walth

"Planen var sådan set at calle flop og raise turn, men så turnede jeg en masse equity, og i situationen følte jeg det var ret spewy at raise-folde her. "

Ja, det er jo planen med et float, men problemet ligger som sagt i stacksne, og med den turnede equity er der ikke rigtig noget play jeg kan lide at gøre (hverken fold, call eller raise-fold, raise-ship), det er lidt en mærkelig situation, for jeg havde egentlig ikke noget imod at raise-folde nottingham, selvom jeg synes det repper en lidt for polariseret range lægger det alligevel rigtig meget pres på villain - han står jo overfor en beslutning om at committe hele stacken med noget vi må tro er en semi-handske, og vi repper stort set kun noget der har ham crushed eller et bluff ~ og vi kan komme væk..

Når Thyssen siger vi kun har 20% er jeg nok lidt uenig. Tror tit vi har kongerne, 9'erene og flushkortene som outs imod en med de stats, og villains med game generelt. Nu har I godt nok ikke den store dynamik, hvilket måske giver Thyssen ret, men som et udgangspunkt, så vil jeg nok foretrække raise til 170+ og calle, fordi så er vi ofte kun nogle få procenter bagud hvis han går AI, og vi har så stor FE på turn fremfor river, at det bedste play i min bog klart er at slå til på turn. Raise-fold er simpelthen for mærkeligt. Så vil jeg egentlig hellere bare folde, eller calle og bette meget mindre (like $48), hvis han checker. Det lyder exploitable det sidste, men givet at han har en del 2nd barrels i hans range, så kunne vores bet jo godt være et lille thin vb eller endda induce, så vi får ham nok ofte til at ligge AQ, AK og meget andet, da vi ikke repper ret mange draws, men kun hænder med SD-value.

"Imo tror jeg du overvurderer hans range lidt, tror aldrig han flatter QQ+ og AK oop når det er 3 vejs, men det kan selvf godt være jeg tager fejl."

Ah, troede han var initial raiser, my bad. At den lille del af rangen er udelukket ændrer dog ikke rigtig ved min samlede kommentar.

02-11-2009 18:50 #21| 0
Når Thyssen siger vi kun har 20% er jeg nok lidt uenig. Tror tit vi har kongerne, 9'erene og flushkortene som outs imod en med de stats, og villains med game generelt.

Sorry, men helt uenig her, vi snakker en single raised pot hvor vi giver villain en beslutning for stacken på turn i en potentiel +400 bb's pot, han jammer 6x ofte, boats bliver pga hans position også normalvis jammet da vi repper så stærkt som vi gør

Vi har "ALDRIG" K og 9 som outs til et push medmindre villains intuition/timning tells er spot on - hvilket jeg godt tør love det ikke bare lige er uden historik og tidligere clashes

Det efterlader os med et draw med 8 flushkortsouts eller drawing stonecold dead

@Thyssen - Enig i Heros betsizing på river giver gode odds til villain og må også indrømme at på de her stakes vil jeg være tilbøjelig til noget der ligner samme betsizing i situationen når den opstår.

Kan dog sagtens se tankeprocessen bag et riverjam, spørgsmålet lyder dog, er villains calling range næsten ikke tilpas polariseret (både jvf boardets tekstur og den type af spiller vi har med at gøre) at et riverbet på en 190-220ish er tilstrækkelig og mere ev i længden?!
02-11-2009 19:04 #22| 0

@msm89dk

Selvom vi måske har K eller 9 har vi typisk kun 25-30% equity og så ender vi i bedste fald på 25% hvilket gør det til et neutral EV call. Hvis det er tilfældet er det bedre at raise højere og betale allin.

Som sagt så tror jeg dog kun vi har 20% og det er måske endda højt sat, som MetalMania er inde på.

@MetalMania

Jeg synes at fuld pot ($220) ser mere bluffy ud end jam. Meningen med et jam er at folde A8, 99-TT ud. Selv en hånd som 76 har ikke et nemt call (han kalder formentlig med 76, men måske kan man få en weak TAGfish til at folde, dunno)

Jørn

03-11-2009 13:47 #23| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Anyways, tak for svarene, fine pointer over hele linjen.

Villain insta muckede.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar